f2l514/6-H

Vertel hier alles over wat u bezig houdt in uw atelier. Hebt u vragen, stel ze gerust. Hebt u specifieke oplossingen, dan kunt u ze hier aan anderen bekend maken.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: f2l514/6-H

Bericht door Carl »

Een beetje afwisseling tijdens de blok doet altijd goed. Mooi werk in ieder geval.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: f2l514/6-H

Bericht door stompkopfan »

jaja nu hier bij ons de zon weer tevoorschijn komt en stilaan de koude en natte winter vertrekt zijn wij weer beizg met restaureren
eergisteren zijn een heel deel carroserie stukken opnieuw mat geschuurd en opnieuw gespoten in de grondverf
nu nog deze week of tenlaatste volgende week gaan we het tweede deel spuiten en dan in het groen
hopelijk begint het niewue seizoen SNEL!!!
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: f2l514/6-H

Bericht door stompkopfan »

hallo
met het mooie weer vorderen de werken nu zeer snel
w hebben eerst de motor geschuurd en gespoten en daarna de boite geschuurd en gespoten en om het af te werken allles lichtjes schuren en een eindlaag aanbrengen nu bij het schuren heb ik nog iets ontdenkt
het was een sticker dat ze in de fabriek hadden aan gebacht maar met pijn in het hart heb ik hem moeten wegschuren , als iemand zo nog stickers weet liggen gelieve mij te contacteren
sdc19901p.jpg
mvg jeroen
Bijlagen
sdc19914.jpg
sdc19912.jpg
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: f2l514/6-H

Bericht door stompkopfan »

nu het lijf gespoten was zijn wij zo snel mogelijk beginnen monteren en toen alle carrosserie gemonteerd was zijn we enkele motor delen beginnen monteren zoals collecteurs, olieleidingen mazoutleidingen en eenmaal dat gedaan was de spatborden
nu als het lijf en alles gespoten waren was ik opzoek gegaan achter een spanningsreglateur voor op de dynamo en ik was aan een adres geraakt bij iemand in herstappe( de kleintste gemeente van België) toen we daar aankwamen waren er drie sloop tractors en daar bleken nog een dorspoulie en een origineel bankje ook op te staan wij een deal gesloten met de eigenaar( later bleek dit de burgemeester van die gemeente te zijn ) en terug naar huis keren, dan deze opgeknapt en gespoten met dit resultaat
nu alles bijna geplaatst was zijn we aan de elektriciteit begonnen, wat niet makkelijk was want we hadden daarvoor geen aanwijzigingen alleen een schema , zoeken dan maar en als er vonken uitkwamen zaten we op een verkeerd spoor maar na lang proberen hebben we de gloeiweertanden kunnen aansluiten en testen of we hem nog in gang kregen met hier het resultaat:
http://www.youtube.com/watch?v=JcQDNdpSLKI
dit was dus de eerste keer na 2 jaar restauratie en na alle leidingen op nieuw in gebruik genomen te hebben valt het nog mee qua starten denk ik en nu doe ik heb 1 tot 2 maal per dag draaien en hij loopt als een horloge zonder roken :)
mvg jeroen
Bijlagen
sdc10097w.jpg
sdc10096o.jpg
sdc10092v.jpg
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: f2l514/6-H

Bericht door SFVke »

Dag Jeroen,

Proficiat met het mooie resultaat. Deutz stickers kan je nog vinden bij STIO van Remt Gotlieb, een groot Deutz liefhebber en vaak te vinden op shows met zijn kraam.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: f2l514/6-H

Bericht door stompkopfan »

hallo
ja ik heb al eens op zijn website gekeken maar zulke heb ik nog niet gevonden
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: f2l514/6-H

Bericht door Allis-Chalmerske »

jaja, hij draait weer dat is al een hele stap dichter bij het eindresultaat ;) . Heb je iets aan de motor gedaan of draaide hij altijd al zo mooi?

mvg,

Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: f2l514/6-H

Bericht door stompkopfan »

hallo laurens
nee ik heb enkel de de joins van de kleppendenksels veranders en het veel eruit gehaald want er zat daar toch wat in !!!!
ja ik heb geluk gehad dat ik hem zo heb kunnen kopen
iedereen is ervan verbaast als ik hem doe starten rook hij een klein beetje maar de rest rookt hij niet!!!
er kwam vorige week een goede vriend van mijn vader langs en die is baas van de atelier van de maschinen aan de spoorweg die de trein bills moeten veranderen(en dat zijn allemaal deutz motoren, dus we deden hem draaien en lieten hem stationair verder draaien , opeens zei die maat er is toch wel olie op die motor want hij rook niet :lol: :lol: :lol: :D maar gelukkig was er olie op :lol:
jaja zondag eerste rondrit mee doen
gisteren de sjanten terug gekregen met banden op en nu ligt de capeau nog te drogen, de hydrauliek zet ik er maar deze zomer op
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: f2l514/6-H

Bericht door Allis-Chalmerske »

Dan heb je wel veel geluk gehad met jouw Deutz :D En zeker niet aarzelen om hier foto's te posten als hij rijdend is hé ;)

mvg,

Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63
schlepper
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:11
Locatie: Deinze

Re: f2l514/6-H

Bericht door schlepper »

Hallo,
Welke rondrit ga je mee rijden zondag ?
Groeten,
Stefaan.
Plaats reactie