Lekkende tank

Vertel hier alles over wat u bezig houdt in uw atelier. Hebt u vragen, stel ze gerust. Hebt u specifieke oplossingen, dan kunt u ze hier aan anderen bekend maken.

Moderator: Carl

Plaats reactie
Fergieman
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 feb 2009, 20:37

Lekkende tank

Bericht door Fergieman »

Hallo forumvrienden
Ik heb een Ferguson TED (petroleummotor) waarvan waarschijnlijk het tussenschot tussen de 2delen in de tank lekt. Mijn vraag heeft er iemand ervaring met lekken in de tank.
Weet iemand een adres of andere oplossingen in het stoppen van een tankje.
Groeten Fergieman
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Lekkende tank

Bericht door Carl »

Tanken dicht lassen langs buiten, daar doen allerlei verhalen en waarheden de ronde, maar een tussenschot binnen in een tank..., ik zou écht niet weten hoe daaraan te beginnen.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Fergieman
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 feb 2009, 20:37

Re: Lekkende tank

Bericht door Fergieman »

Hallo
Er bestaan middelen naar het schijnt voor de tank van binnen te behandelen met een soort sealer voor hem lekvrij te krijgen. In belgie weet ik niet als er zo iemand dat verkoopt. In nederland wel, maar het lek mag niet te groot zijn. Bij een klein radiator lek bestaat ook zo iets.
Dus als iemand wat weet laat maar weten.
Fergieman
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Lekkende tank

Bericht door guido »

Hallo Fergieman.

Ik heb reeds enkele keren een lekkende traktordieseltank laten herstellen bij D'haene autoradiatorenbedrijf te Kortrijk,en met sukses. Ze waren onderaan doorgeroest van het water in de mazout.Ze bevestigen een plaatje met revetjes op de rotte plaats en dan vertinnen ze dat.Voor een tussenschot zal dit systeem warschijnlijk moeilijk gaan,zonder de tank door te snijden.Ik denk dat het de moeite is om eens te informeren misschien hebben ze nog een andere truc.

mvg Guido
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Lekkende tank

Bericht door guido »

reparatieset voor oldtimer benzinetank is te verkrijgen bij www.matthys.net te Vichte
Fergieman
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 feb 2009, 20:37

Re: Lekkende tank

Bericht door Fergieman »

Guido bedankt voor de tip is niet zo ver.
Groeten Fergieman
Plaats reactie