Oude verflaag verwijderen.

Vertel hier alles over wat u bezig houdt in uw atelier. Hebt u vragen, stel ze gerust. Hebt u specifieke oplossingen, dan kunt u ze hier aan anderen bekend maken.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Oude verflaag verwijderen.

Bericht door Allis-Chalmerske »

Het nadeel van zandstralen is wel dat overal zand tussen komt je moet alles echt al heel goed kunnen dichtmaken
zodat er geen zand tussenkomt. Maar voor plaatwerk is het wel ideaal.

Als ik de stalen borstel gebruik doe ik meestal en las-schort aan, daar komen die rondvliegende stukjes ijzer niet door.
Laatst gewijzigd door Allis-Chalmerske op 13 jan 2011, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Allis-Chalmers FD3 '63
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: Oude verflaag verwijderen.

Bericht door stompkopfan »

ja van zandstralen moet ik niet veel weten
ik gebrijk mijne kleine slijpschijf met 3soorten staalborstels(best diegene die nog eens gedraaid zijn anders zie je letterlijk na 10 min de draadjes vliegen)
het pistooltje van alliske heb ik ook :D , dat noemt een naaldenbiker en die gebruik ik om mijn boite en al(mijn blok) te schuren, omdat je niets moet afdichten om te zandstralen en je in iedere hoek aan kunt ;) je moet wel een goede compresseur nodig want anders kan hij het niet ophalen (minstens 2cil)
om in de hoekjes van het plaatwerk te kunnen gebruik ik een frees op de boormachien (die lange smalle op een scherpe punt)
opgelet met die frees niet te lang bezig zijn op dezelfde plek want dan kan je op die plaats ergewoon doorkijken :lol:
ook gebruik ik nog een draaiend schuurmachientje en zo een muisschuurmachientje(?!?) :?:
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Monske
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2011, 08:52

Re: Oude verflaag verwijderen.

Bericht door Monske »

Een naaldenbiker is me onbekent , ken wel een naaldenhamer voor met de compresser gebruiken ze op het werk om het kras van de lasnaad te verwijderen
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: Oude verflaag verwijderen.

Bericht door stompkopfan »

ja volgens mij is dat een naalden biker of hetzelfde principe toch velen naalden die trillen op lucht druk en maken zeer veel lawaai
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Monske
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2011, 08:52

Re: Oude verflaag verwijderen.

Bericht door Monske »

Hallo Fergieman , heb een tip gekregen voor het afbijten van oude verf , van Levis afbijtmiddel opsmeren met verfborstel laten inwerken en daarna afsteken met plamuurmes en met handstaalborstel zuiver maken , naargelang de verflagen meermaals herhalen . Groeten Monske.
Fergieman
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 feb 2009, 20:37

Re: Oude verflaag verwijderen.

Bericht door Fergieman »

Hallo Monske,
Bedankt voor de tip, ga dat toch eens proberen, hard hangt ze er toch niet aan, eens goe insmeren laten inwerken en dan met de stomer er op.
Gr Fergieman
Plaats reactie