toerental deutz motor f2l612

Vertel hier alles over wat u bezig houdt in uw atelier. Hebt u vragen, stel ze gerust. Hebt u specifieke oplossingen, dan kunt u ze hier aan anderen bekend maken.

Moderator: Carl

Plaats reactie
oldtimerke
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 jan 2009, 12:46

toerental deutz motor f2l612

Bericht door oldtimerke »

Ik kocht me onlangs een Deutz 2-cylinder type f2l612. De verkoper had me gezegd dat de motor van de tractor op hol sloeg. Thuisgekomen heb ik de tractor laten draaien, en inderdaad, het toerental van de motor valt niet te regelen. De bediening van het gaspedaal werkt, zit dus niet vast. Weet iemand waaraan ik me kan verwachten als ik het deksel op de zijkant afneem?
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: toerental deutz motor f2l612

Bericht door simar »

Hallo Oldtimerke:

Deutz motor; is die niet voorzien v/e ouderwetse, oerdegelijke Bosch dieselpomp met mechanische
regelaar??
Zit het probleem nu juist niet bij die regelaar?

Etienne.
oldtimerke
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 jan 2009, 12:46

Re: toerental deutz motor f2l612

Bericht door oldtimerke »

Dag Etienne,

Misschien wel. Ik kan, zoals gezegd, geen toeren meer regelen. Misschien eerst even die regelaar onder handen nemen.

Groeten,

oldtimerke
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: toerental deutz motor f2l612

Bericht door Tim »

Hallo,

bij mijn MAN is het ook met zo'n regelaar, die vind je wel op mijn foto's.
de speling op het bedieningsasje binnenin was te groot geworden, en hij reageerde
heel slecht, bleef in het begin ook op volle toeren draaien. door de speling komen de
gewichtjes al naar buiten, maar het asje veranderd niet. Dit heb ik kunnen bijregelen,
en nu reageert hij terug zoals het moet. Er mag net geen voelbare speling zijn, vroeger
zat er al 4mm speling op.
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: toerental deutz motor f2l612

Bericht door Deutz »

Het kan zijn dat er door water in de mazout en lang stilstaan de regelnaald in de pomp vast zit door roest
Duits, Degelijk, Deutz
Plaats reactie