eerste maal naar keuring met tractor

Zoals velen aan den lijve ondervinden, is het niet altijd evident om aan de juiste documentatie te geraken bij de restauratie van onze oldies. Plaats hier uw scans of foto's van oude documenten die een ander van nut kunnen zijn, of schrijf hier uw eigen werkplaatshandleiding.

Moderator: Carl

Pieter
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2009, 19:48
Locatie: watou

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door Pieter »

Bij mijn fordson kreeg ik de opmerking dat het chassisnummer in de balk stond. Dat op de motor was voldoende
vandewalle
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:20
Locatie: Handzame

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door vandewalle »

er is jammer genoeg zelfs geen nummer te vinden op de chasis balken :(
met andere woorden ik kan het wel vergeten?
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door stompkopfan »

hallo
natuurlijk is er nog een manier
ik had een maat en die had hem een deutz f1l514 gekocht verkocht in belgie maar de papieren kwijt gespeeld
nu heb ik hier papieren liggen van bfov deze ingevuld en na een goeie 3 maanden heeft hij de papieren in de bus gekregen
dat was toen gratis maar nu heb ik gehoord al 85 euro
die papieren vind je normaal op de website van de bfov maar ik heb ze hier ook liggen
nu moet ik er wel bij zeggen dat het nog erger is dan een examen gelukkig is het meer keuze :lol:
maar je moet ook 3 of 4 foto's (kleur) bijvoegen en opsturen (voor, links ,rechts (en dacht ook achter)aanzicht
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door Tim »

Hallo Jeroen,

Ik heb dit ook gedaan.
kost inderdaad 75€ ofzo.
En mij hebben ze om een attest gevraagd van bouwjaar (moest ik bij de invoerder zien te halen)
Als alles in orde was kreeg ik een attest voor de procedure gelijkvormigheid.
Wat ik hiermee moet aanvangen weet ik ook niet echt, op de keuring zijn ze daar ook niks mee?
Ik heb nog gehoord dat je hiermee naar de douane moet, om je vignet 705 te krijgen?
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door stompkopfan »

hallo tim
ja ik heb dezelfde raad gekregen van de baas van div zwijnaarde(goede vriend)
het vignet 705 bij douane halen of op website en dan moet je toch enkele gegevens hebben: bouwjaar, gewicht enz enz
maar dit is dacht ik enkel geldig of zeer goed als het gaat om een tractor die in belgie is ingeschrijven of verlies van papieren
nu mijn guldner van frankrijk komt heeft dit weinig nut
nu heeft hij wel gezegt dat als je de tractor koopt en je de verkoper een papier (soort factuurtje) laat ondertekenen dat het dan veel beter en sneller gaat qua inschrijving vanuit het buitenland
nu ga ik deze procedure maar starten als mijn guldner af is als ik fotos moet doorsturen dat hij er redelijk uitziet :D
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Plaats reactie