eerste maal naar keuring met tractor

Zoals velen aan den lijve ondervinden, is het niet altijd evident om aan de juiste documentatie te geraken bij de restauratie van onze oldies. Plaats hier uw scans of foto's van oude documenten die een ander van nut kunnen zijn, of schrijf hier uw eigen werkplaatshandleiding.

Moderator: Carl

stefaan1983
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2009, 18:47

eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door stefaan1983 »

als ik naar de keuring wil met mijn oude hanomag, dien ik eerst een voorlopige inschrjving aan te vragen en voorlopige verzekering?
Is het ook mogelijk met de nrplaat van eigen wagen te gaan; zoals bij een oldtimer.
groeten
Pieter
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2009, 19:48
Locatie: watou

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door Pieter »

hangt er vanaf welke keuring je wil doen, oldtimer of volledig.
oldtimer: gaan naar de keuring met tractor (met nrplaat van auto, andere trekker, garageplaat, ...), met oud inschrijvingsbewijs, evt oude keuring,

Volledig: vooraf administratieve keuring gaan vragen, en dan het nodige doen om een plaat aan te vragen, en dan de tractor laten keuren eenmaal je de plaat hebt
stefaan1983
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2009, 18:47

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door stefaan1983 »

hangt er vanaf welke keuring je wil doen, oldtimer of volledig.
oldtimer: gaan naar de keuring met tractor (met nrplaat van auto, andere trekker, garageplaat, ...), met oud inschrijvingsbewijs, evt oude keuring,

Volledig: vooraf administratieve keuring gaan vragen, en dan het nodige doen om een plaat aan te vragen, en dan de tractor laten keuren eenmaal je de plaat hebt
bedankt vor de reactie!
net wat ik moest weten!
Ik ga waaschijnlijk voor volledige keuring gaan want dan ka ik de tractor nog eens gebruiken met kar ofzo
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door Deutz »

Als je hem keurt als landbouwvoertuig ga je best eerst vragen of men de gegevens heeft over de massa en de max sleep van het voertuig heeft anders vaar je zoals ik dat ze hem maar voor 3 maanden keuren. Ik ben naar Ieper geweest en daar hadden ze nog nooit van een deutz d40 gehoord (er rijden er daar maar 10). Ik heb daarom een email gestuurd naar de invoerder met mijn vraag en ze hebben een copie uit een boek gestuurd waarop de gegevens staan samen met een stempel en handtekening, de stationschef heeft dit met tegenzin moeten goedkeuren
Duits, Degelijk, Deutz
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door Deutz »

PS

Zorg bij een keuring als landbouwvoertuig dat uw remmen gelijk remmen (test op de rollen) en dat uw lichten afgeregeld zijn
Duits, Degelijk, Deutz
stefaan1983
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2009, 18:47

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door stefaan1983 »

hopelijk zullen ze wel beseffen dat de lichten niet altijd geregeld kunnen worden
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door Deutz »

Als ze hun stiel een beetje kennen zouden ze dat toch moeten weten en zeker de chef moet dat weten, en anders kan je nog een band plat zetten :lol:
Duits, Degelijk, Deutz
stefaan1983
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2009, 18:47

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door stefaan1983 »

band platzetten
had zover nog niet gepeist :lol: :lol:
Pieter
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2009, 19:48
Locatie: watou

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door Pieter »

Deutz schreef:PS

Zorg bij een keuring als landbouwvoertuig dat uw remmen gelijk remmen (test op de rollen) en dat uw lichten afgeregeld zijn
bij mijn fordson hebben ze dit niet gedaan hoor, enkel eens buiten kort remmen
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door Deutz »

dan heb je meer geluk dan ik , ik moest op de rollen maar gelukkig had ik de remmen herlegt
Duits, Degelijk, Deutz
Plaats reactie