Güldner G40S

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: Güldner G40S

Bericht door stompkopfan »

hallo
ja dat is zeker een mooie en goede site
ik heb dankzij deze site mijn maat aan een deutz d8005 geholpen
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door SFVke »

Dag iedereen,

Omdat de Güldner net iets te snel ging liggen er nu nieuwe banden op: 14,9-28 ipv 12,4-36. Het is nu comfortabeler rijden en de topsnelheid ligt nu rond de 38 km/h. Het verbruik ligt op een kleine 5l/uur wat goed meevalt.

Afbeelding

Afbeelding

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Güldner G40S

Bericht door Allis-Chalmerske »

Die brede banden staan hem goed, maar hoe kan die nu te snel gaan? Bij mij gaan ze nooit snel genoeg :D

mvg,

Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Güldner G40S

Bericht door Carl »

Tja, als hij nu nog 38 per uur loopt, dan kan ik mij voorstellen dat hij inderdaad wat al te snel liep. Je moet nog altijd vlot en veilig kunnen remmen en stoppen (want geen remmen op de voorwielen), en die oude trekker zijn ook niet bepaald zo goed in wegligging als de huidige. Bovendien is het vermogen waarschijnlijk wel wat aan de lage kant om comfortabel meer dan 40 per uur te rijden. Wettelijk gezien mag je trouwens toch niet meer als 44 per uur rijden (= 40 km/u +/- 10%)
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Güldner G40S

Bericht door simar »

Hallo :

Carl : is die 40 Km./h ook geldig voor die " moderne wegreuzen " ????
Ik kan ze soms bijna niet volgen met mijn Kangoo .........

Etienne.
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door SFVke »

Dag Simar,

De max snelheid voor een landbouwvoertuig is 40km/h, alles wat sneller gaat valt eigenlijk onder transport. Ze zijn inderdaad soms moeilijk bij te houden: ik heb eens achter een Fendt met een containerkar gereden en die ging vlot naar de 80km/h :shock: . De enigen die er baat bij hebben zijn de bandenboer en de mecaniciens :D
Probleem met de Güldner was als ik "rap" reed hij de neiging kreeg om te springen en echt comfortabel is dit niet, de Güldner heeft ook geen geveerde vooras zoals zijn Franse soortgenoten.
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Güldner G40S

Bericht door Tim »

Hallo Wesley,

Heb hem nu nog eens in het echt gezien, en het is inderdaad veel mooier op deze wielen!
Ik ben niet echt liefhebber van hoge smalle wielen, dat is gewoon geen gezicht.
Nu nog eens de juiste voorvelgen vinden en het zal een hele andere tractor zijn. ;)
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door SFVke »

Dag Tim,

Ooit vind ik wel de juiste voorvelgen. De banden achteraan zijn nu de originele maat zoals ze uit de fabriek kwamen. Het is nu een stuk beter rijden.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Plaats reactie