Massey Ferguson 35x

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door simar »

Hallo ;

Hoe zou men dat kunnen zien, dat het een omgebouwde tractor is??

Etienne.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door Tim »

Ik denk dat je dat kunt zien aan de motorkap, als je kijkt naar het dashbord, en plots gaat het zon 7cm omhoog naar de motorkap, is die verhoogd en is het een omgebouwde. Zo heb ik het toch eens gehoord
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door guido »

Hallo Etienne

Welk type is uw ferguson? TEA20 is benzine en TED20 is petroleum uivoering.
Als het een van die twee types is zal het wel ombouw zijn.
Heb je al eens gekeken op www.annatefka.com

mvg Guido
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door simar »

Hallo :

Er is nergens nog een kenplaatje op de tractor te vinden; dus weet ik het niet of het een TEA of TED
type is (of zijn er nog andere mogelijkheden om dit te zien??)
De motorkap is 9 cm. boven het daschbord en gezien het bouwjaar (51) zal het meer dan waarschijnlijk
een omgebouwde "petit gris" zijn, als de voorgaande informatie correct is.
Ook was het mij al opgevallen dat het stuk plaat tss daschbord en motorkap nogal amaturistisch gemaakt is.
-- De originele met Perkins motor; hebben deze ook een verhoogde motorkap???
--Indien niet; wat is dan de reden dat de omgebouwde wel een verhoogde motorkap hebben???

Etienne.
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door Allis-Chalmerske »

pas in begin '60 zijn er perkins motoren gekomen in fergusons, het grijs type wat u bedoeld is nooit origineel met een perkins gebouwd. De kap is geloof ik verhoogd omdat de dieselmotor + tank hoger zijn dan de originele benzine en benzine/petroleummotoren.
Allis-Chalmers FD3 '63
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door simar »

Hallo :

Probleem 1 : De bovenste lagering v/d as waarop het stuur zit v/e TE20 (Petit Gris) heeft enorm veel
speling. Wat soort lagering zit daarin (bronzen of kunststoffen bus ; rollager ???)
Probleem 2 : Ik krijg het stuurwiel niet v/d as.
Hoe zit dat daarop; ik denk een spie te zien. Is die astap cilindrisch ?? conisch ?? of zit dat vastgeroest,
wat mogelijk is onder die hoedmoer.
Ik heb al geprobeerd met een polietrekker maar die "trekt" stukken bakeliet uit de onderkant v/h stuurwiel.
Ook al onder spanning gezet en met een kunststofhamer eronder geklopt; geen succes
Zou ik die ijzeren bus in dat bakelieten stuurwiel durven verwarmen met de lasbrander?????

PS: WD40 en andere middelen zijn al overvloedig gebruikt!!

Etienne.
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door Deutz »

Ik heb het stuur van mijn Deutz losgekregen met een klein gasbrandertje, de as is van mij conisch en het materiaal in het stuurwiel is aluminium, door dat alu vlugger uitzet dan staal krijg je met wat wrikken er heel gemakkelijk af, enkel opletten dat dat u niet teveel warmt anders smelt het bakeliet,
groeten,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door simar »

Hallo :

Het stuurwiel van mijn Petit Gris is er nog altijd niet van af!!!! en dus weet ik ook nog altijd niet welk soort lagering het is op de bovenkant v/d stuuras
Waar zitten de restaurateurs van de kleine Fergusons?????

Etienne.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door Tim »

Ondertussen hebben we de 35x op steuntjes gezet, de oude banden eraf,
velgen gezandstraalt en in de grondlaag gezet.
Dan heb ik ze herspoten met sparex verf (soort donker blauw-grijsachtig van mf)
en nu liggen er nieuwe banden op (BKT TR-135 en TF9090)
Hij staat er veel mooier mee dan met die oude versleten dingen.

Afbeelding
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Plaats reactie