Pagina 1 van 1

deutz mah 714

Geplaatst: 13 mei 2013, 12:46
door stompkopfan
hallo iedereen
nu het seizoen terug bezig is van de rondritten heb ik me nog een restauratieproject gekocht
ditmaal een deutz mah 714,een watergekoelde, liggende stationairemotor :D uit het jaar 1937
ik heb deze bij christof van de voorde gekocht
hier de specieficaties:
MAH 714
slag:140 mm
boring:100 mm
cc:1.100
pk/toerental:9/1400
gewicht:340
bouwtijd:1935-47
aantal:17.572

ik heb hem al proberen ronddraaien en alles staat los en hij heeft veel compressie dus volgende week ga ik de mazoutbak eens uitkuisen(zit veel vuil en verfdeeltjes in) en mazout indoen en eens proberen of hij draait
als iemand info over heeft mag je mij altijd contacteren
mvg jeroen

Re: deutz mah 714

Geplaatst: 13 mei 2013, 13:05
door stompkopfan
ook nog een paar vraagjes
boven op de watereservoir zit er een deksel met gaten in ,gemonteerd men heeft gezegt tegen mij dat dit enkel op motoren bevestigd zat die geplaats werden in voertuigen(autos,camions,traktoren)
ook aan de linkerkant vd motor zit er op de as van het vliegwiel een as gemoteerd met een (spie)gleuf erin
voor wat zou deze kunnen gediend hebben
mvg jeroen

Re: deutz mah 714

Geplaatst: 14 mei 2013, 20:58
door guido
Jeroen,

Dit is een mooie aanwinst in je Deutz collectie.Op de show in Torhout stond een Deutz verdamper te draaien,maar het was een groter model.
Ik ken de eigenaar niet,bij hem zou je warschijnlijk wel informatie krijgen.
Die spiebaan op de as is dit niet voor een kleine brede riemschijf? (zie you tube) Moet de motor met de hand aan het vliegwiel gestart worden?
Ik kijk uit naar het restauratie verslag veel succes.
mvg Guido

Re: deutz mah 714

Geplaatst: 15 mei 2013, 08:25
door stompkopfan
Hallo Guido
ja ik ken de eigenaar van de deutz motoren in Torhout :D
dat van die as ben ik nog steed aan het ontrafelen maar geen nood tijd zal het uitwijzen :)
om deze motor te starten moet ik hem aan het vliegwiel in gang draaien samen met een ontstekingslont(een wiek)
mvg jeroen