Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.
aan het guidbuikje hebben we de eerste keer een week gezwoegd om hem te doen draaien, alles gecheckt en terug los gehad, de pomp een tandje herzet, gesleept met hem, niks dat er op leek dat er enig teken van leven in zat. toen bleek dat er iets in de pomp vastzat en daarna haaden we hem direct "aan".
Tim: hetzelfde verhaal heb ik met mijn AC, die wilde ook altijd maar op 1 cilinder starten maar dat kwam omdat 1 injecteur vastzat. Nu heeft iemand m'n injecteurs terug inorde gemaakt, dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren hij heeft genoeg compressie en als de verneveling goed is zou hij moeten starten.
en moest hem op hol slaan er staat ook een decompressiehendel op
De zekerste en beste manier om en motor met zekerheid te laten stil vallen, wat er ook gebeurt met de brandstofinjectie, is met de hand de luchtinlaat toedekken, en zo de motor te 'versmachten'. Je moet daarvoor best op voorhand wel eerst de regenkap van de luchtfilter alfhalen. Als de pistons en de segmenten niet tot op den draad versleten zijn, dan valt hij gegarandeerd stil. Niet bang zijn van een beetje zwarte rook!
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Carl schreef:De zekerste en beste manier om en motor met zekerheid te laten stil vallen, wat er ook gebeurt met de brandstofinjectie, is met de hand de luchtinlaat toedekken, en zo de motor te 'versmachten'. Je moet daarvoor best op voorhand wel eerst de regenkap van de luchtfilter alfhalen. Als de pistons en de segmenten niet tot op den draad versleten zijn, dan valt hij gegarandeerd stil. Niet bang zijn van een beetje zwarte rook!
zo ging ik mijn MAN ook stilleggen de eerste keer, echter bleef hij maar doordraaien, gelukkig was het dan maar stationair maar toch, hij kreeg geen lucht
en bleef toch draaien... Niet echt verwonderlijk met zo'n versleten segmenten
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
vandaag nog eens wat doorgewerkt aan men tractor. Als het goed is starten we hem de zaterdag waarschijnlijk. als hem draait gaat hij binnen om nog eens bijgespoten te worden want er gaat met werken veel lak af en nu zie je pas echt nog plekjes waar nog bij moet.
foto's natuurlijk:
Bijlagen
Laatst gewijzigd door Allis-Chalmerske op 10 mar 2010, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Na een lange tijd is hier nog eens een updatje, het plaatwerk is gespoten en er is een hele hoop terug gemonteerd.Maar het belangrijkste is dat ik hem aan het draaien heb!!! Eerst hebben we er lang over gedaan om hem ontlucht te krijgen, omdat er geen opbrengpompje opstaat. dus hebben we de mazoutleidingen aan de pomp losgedaan en dan maar gestart en gestart tot de batterij bijna plat was toen hebben we hem een beetje rondgesleept achter onze fendt. Nu hadden we hem eindelijk ontlucht en waren nieuwsgierig of er iets ging gebeuren. de batterij was nu echt te plat om de motor nog rond te krijgen dus werd het aanslepen. Ik had het niet verwacht maar na een meter of 5 stond de motor te paffen alsof hij nooit wat anders gedaan had en normaal rookt een pas gereviseerde motor even nadat die gestart is, maar dat hield direct op. hij draaide echt zuiver en zelfs nog op 2 cilinders ipv op 1 zoals ervoor. Ik had op de plaats waar normaal de oliedruksensor zit een klokje aangesloten om te zien hoeveel oliedruk hij heeft en boven alle verwachtingen was de oliedruk zeer goed. nu kan 'k beginnen met de afwerking: er moeten nog wat plekjes bijgeverfd worden, de stroom moet nog gemaakt,...
Ik zal binnenkort eens een filmpje maken dan hoor je hem eens draaien
Bijlagen
Laatst gewijzigd door Allis-Chalmerske op 23 apr 2010, 18:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Hallo ,
Je hebt al veel en mooi werk gedaan aan uw Allis-Chalmers , proficiat en ik kan mij goed voorstellen als je op den
duur er een traktor voorlegt. ik had het zelfde voor , jaren geleden voor mijne MAN te kunnen starten.
ondertussen studeer ik voort om hier eens een foto te kunnen plaatsen , terwijl u al begint te spreken van een filmpje met geluid
Proficiat Allis-Chalmerke,
dat is pas goed nieuws. Weer een betrouwbare en goedwerkende motor.
Ik denk dat ik ongeveer even ver sta als u met mijn B-450: ik heb nu wel niet aan de mekaniek gewerkt (dat had ik over een paar jaar al gedaan), maar hij is ook voor 95% gespoten. Nog wat retouchen en nog een paar stukken monteren, en daarna de achterwielen (ik wacht op de nieuwe banden).
Mijn pikbinder is ook voor 80% gespoten, maar daar heb ik nog wat pruts te schilderen, en daarna moet die pruts er ook nog op gemonteerd worden. Spijts de foto's die ik genomen heb tijdens de demontage zal het toch hier en daar een zoekplaatje worden. Voorts moet ik hem ook nog in werking krijgen, en daar heb ik weinig ervaring mee... Dat zal dus ook improviseren worden.
Georges, ik heb medelijden met u; nochtans is de uitleg van Tim wel héél goed. Best ne keer het onderwerp afprinten, en alles stap voor stap grondig doornemen + meteen ook uitvoeren op je computer; hij zal heus niet bijten, en er zal ook geen rook uitkomen...
We gaan met zijn allen tracteren als het lukt, nietwaar?
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.