Ik ben namelijk bezig mijn B-450 op te zetten (tegen de Veteran Tractor Show van 14-15 augustus in Heule). Ik heb die trekker al een 3-tal jaar, en het enige wat er feitelijk nog moet aan gebeuren is hem in een nieuw kleurtje zetten.

Let niet al te veel op de rommel, want een trekker in mijn kleine garage, een hoop onderdelen die eraf zijn gevezen + nog een hoop gedemonteerde stukken van mijn pikbinder die liggen te wachten tot ze kunnen gespoten worden, dat is een beetje veel...
Nu heb ik 2 spatborden die feitelijk in heel goede staat zijn, maar die zeer plaatselijk nogal zwaar aangetast zijn door roestkanker, en mijn vraag is hoe pak ik dit best aan.

Snij ik daar een 'rechthoekje' errond uit, en las ik daar dan een nieuw stukje plaat in?
Een half-automaat met draad van 1 mm, die ik zou mogen gebruiken, zal die te zwaar zijn? Zo ja, welke draad best gebruiken (0.8 mm of kleiner) ?
Waar vind ik een beetje plaat van die dikte?
Zou het lukken en goed zijn als ik die gaten gewoon dicht poliëster en dan uitwrijf? Indien ja, wat product gebruiken, en hoe pak je dit aan?