Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt hoeveel hoger je die rand brengt, je moet alleen zorgen dat de segmenten deze niet kunnen raken, 2 mm is voldoende lijkt mij zo, maar ik denk zelfs dat je helemaal tot boven de cilinderbus mag gaan. Als je de pistons zou willen verwijderen zonder de segmenten te beschadigen moet je toch ook alles wegdraaien? Kan die garagist waarvan je die ruimer geleend hebt jouw daar niet meer uitleg over geven? Hij moet toch weten hoe dat dat werkt?
Ik dacht eerst dat je cilinderbussen heel erg versleten waren omdat je sprak over uitdraaien van de cilinderbus in het begin

Zoals Tim zegt die oude tractors moeten toch niet meer veel uren maken, er zijn er velen die niet eens moeite (lees: kosten) doen om de motor een beetje in orde te krijgen.
bij mijn Allis-chalmers heb ik de stootrand met de honer weggeslepen, ik had liever nieuwe bussen gekocht maar die zijn er gewoon niet, nu de stootrand was niet zo groot maar het was toch beter geweest met nieuwe. Hij draait en start nu ook goed en verbruikt weinig olie maar heeft wel een beetje onderdruk. Daar heb ik ook mee geploegd en van alles en dat gaat ook. Voor die paar keren dat ik ermee rij kan ik ermee leven.
Ik ben benieuwd hoe het zal uitpakken, maar ik denk dat het zeker beter zal zijn dan dat het was.
mvg,
Laurens