Vertel hier alles over wat u bezig houdt in uw atelier. Hebt u vragen, stel ze gerust. Hebt u specifieke oplossingen, dan kunt u ze hier aan anderen bekend maken.
Een aantal onder jullie zullen het intussen al wel weten dat ik een aantal maanden geleden een kleine vrachtwagen heb kunnen op de kop tikken. Het is een International Harvester - of wat dacht je? - een Loadstar CO-1600, van het bouwjaar 1969. Ze zijn in Europa in relatief kleine getale gemaakt geweest, en heden ten dage nog zeer zeldzaam te vinden.
'CO' betekent 'Cab over', cabine over de vooras, of met andere woorden een kantelkabine, het type cabine waar IH de pionier van was in 1963. Onmiddellijk daarna heeft Bedford en ook Ford dit princiepe overgenomen; de anderen zijn later ook gevolgd.
Je gaat je actieradius ferm kunnen uitbreiden. Ik wist niet dat IH vrachtwagens gebouwd en verkocht heeft in Europa.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
Van op de zijkant gezien heeft de cabine de look mee v/e oude Bedford.
Laadvermogen : 3 - 4 - 5 ton ?? Gevonden in België ??
Die laadbak heeft nogal lage zijkanten; wat heeft hij vroeger vervoerd ??
Ja Wesley, IH was een grote bouwer van vrachtwagens, weliswaar beter bekend in Amerika. Toen IHC in de problemen begon te raken in 1984 werd de vrachtwagenafdeling verkocht aan Navistar, die het programma verder heeft gezet en nu nog steeds verder ontwikkelt.
Ze waren ook sterk aktief in grondverzetmachines (buldozers, kranen, nivelleerders, monstervrachtwagens, ...)
Etienne, de vrachtwagen heeft een laadvermogen van net geen 5 ton (4890 kg was het vroeger; nu zullen we moeten zien wat dat wordt na de schouwing als oldtimer). Hij behoorde oorspronnkelijk toe aan een dealer van IH-tractoren in Peer, en werd daarna verkocht aan iemand die er 20 jaar niets mee heeft gedaan. Het was zijn bedoeling om die terug rijvaardig te maken (remproblemen) en te restaureren, maar het is er nooit van gekomen.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Die IH- vrachtwagen heeft dus in zijn voorgaand leven tractoren vervoerd, en zal dat in zijn oude dag terug moeten doen ........
Carl : geen ( Hy. - El. ) windas voorzien ??; Oude trekkers... men weet nooit; ofwel een niet draaiende, rijdende nieuwe aanwinst........
Marcel Van Belleghem, heeft een nieuwe ( lichte ) vrachtwagen in gebruik genomen en heeft zijn hy. kraan van zijn oude vrachtwagen
op dit nieuwe type geplaatst. ( voor het laden en lossen van zijn talrijke Simars !!!!)
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Nee Etienne,
geen plaats voor een kraan of veel andere extraatjes. Het laadvermogen is net voldoende om mijn stroomgroep te dragen te samen met één tractor, en dan moeten ze precies op de goede plaats staan, want anders is ofwel de vooras ofwel de achteras overbelast, althans volgens de papieren.
Het water dat voor het comfort op de weg in de achterbanden zat van mijn meest gebruikte tractor zal er zelfs uit moeten (250 kg per wiel !), anders wordt het ook teveel.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Na 11 maanden intens vrij werk is de vrachtwagen rond half augustus rijklaar geraakt en gekeurd. Het was vooral het werk aan de reminstallatie dat veel tijd in beslag nam, alsook de laadbak. Beide moesten in orde zijn vooraleer ik naar de keuring kon. Hij heeft intussen ook al een paar honderd kilometer gebold, onder andere naar Bonne-Espérance (230 km op en af), dat feitelijk zijn maiden-trip was. Gisteren had ik ook mijn ploeg erachter hangen, zodat ik kon ploegen in Hoogstaden.