M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

MANNEKE

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door MANNEKE »

Tim
Proficiat Hij is heel heel mooi mooier dan nieuw ! al uw punten !

Eric
R19tje

Bericht door R19tje »

prachtige machine, ik hoop dat ik je eens ergens tegenkom ermee!
Is er veel speling op die vooras, want toen ik de mijne ging gaan keuren voor oldtimer(2jaar geleden), waren ze al wat strenger geworden dan toen mijn schoonvader 7 jaar geleden ging.
hij moest enkel eens remmen en zijn pinkers aansteken en alles was goed, geen opmerkingen! ik ga 5 jaar later en amai, twas precies medische keuring voor het leger. ik moest zelfs boven de put rijden, al mijn lichten moesten werken, kmoest zelfs mijn gevarendriehoek tonen. Ik heb de keuring verlaten met 2 opm., speling op de fusees, en op mijn rechtervoorwiel( dat is verholpen door die moer wat aan te draaien). Speling op de fusees (op de vooras in het algemeen eigelijk) hebben ze allemaal wel een beetje, zolang ik er tijdens het rijden geen last van heb, blijf ik er af.
Nog een vraagje, heb je al je papieren? Vroeger ging je naar het politiekantoor voor een "bewijs van verlies" of ging je naar de douane voor een of ander papier, maar ik heb al gehoord dat je daarmee inde meeste keuringscentra niet meer moet afkomen.
Veel succes nog met je GIP (en je keuring) en tot we elkaar eens tegenkomen
hanomag R19
Allis-Chalmerske

Bericht door Allis-Chalmerske »

bij ons op de keuring komt dat zo nauw niet(ook landbouwvoertuig niet) het enige waar ze naar
kijken is of alle lichten werken, er niet te veel spel op de fusees en de chappen van het stuur zit en of je banden nog genoeg profiel hebben. Het is ook maar een kwestie van welke persoon je eraan hebt. Zo snel wordt dat niet afgekeurd, dan met het al erg zijn.
Allis-Chalmers FD3 '63
Pieter

Bericht door Pieter »

toen ik naar de keuring ging met mijn fordson heb ik eigenlijk geen problemen gehad, juist een opmerking over de afstelling van de lichten, maar anders niets. Dit was een volledige keuring.
Toen we verleden jaar gingen met onze Vierzon ook geen problemen (keuring als oldtimer). Enkel eens remmen op de koer vanachter, chassisnr. controleren, en aanwezigheid van de gevarendriehoek, de rest lichten enz... staan er niet op, en er werd niets over gezegd.
Maar je moet ook geluk hebben met wie je hebt in de keuring, de ene bij de andere is een groot verschil.
Ik heb iemand gehoord die ook zo'n vierzon gelijk de onze heeft, en hij had enkel lichten gemonteerd en geen pinkers, omdat hij zo origineel mogelijk wilde restaureren en ze in die tijd geen pinkers hadden. Hij werd afgekeurd omdat er geen pinkers op stonden. Deze werd gekeurd als oldtimer.
Tim
Contacteer:

Bericht door Tim »

Bedankt voor de reacties allemaal!

De speling valt nog mee, maar als je hem heen en weer schud voel je het toch wel hoor.
Op het stuur heeft hij dan weer gelukkig niets van speling. Banden hebben genoeg profiel,
ze zijn namelijk nog nieuw :P
Origineel heeft een MAN ook geen pinkers, maar om hem er toch origineel te laten uitzien heb
ik de stoplichten gebruikt als pinker, en dit lukt zeer goed. vooraan op het spatbord moesten
dan wel aparte pinkers gemonteerd worden.
een zwaailicht, dat behoort ook tot de verplichte lichten zeker op de keuring?

Papieren heb ik al, heb zelf al mijn nummerplaat. Juist nog verzekeren, en dan is alles in orde.
Ik hoop ook dat ik iedereen hier eens tegenkom, kga proberen zo veel mogelijk ritten mee te doen :D
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
schlepper

Bericht door schlepper »

hallo Tim,
Zorg er maar voor dat je geen herexamens hebt want ik heb 15 bladzijden naar u door gemaild met rondritten voor na de examens.
heb je ze al gezien in uw mailbox ??
groeten,
Stefaan.
GoodLook

Bericht door GoodLook »

Mail die rondritten naar mij ook eens :greet@goodlook.be
Ik wil ook nog wat ritten doen deze zomer !
Tim
Contacteer:

Bericht door Tim »

Stefaan,

Ik doe mijn best hoor voor school, kijk maar naar mijn eindwerk :D
Ik ben ervan overtuigd dat ik zoveel mogelijk ritten zal meedoen :P

Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
oldtimerke

Bericht door oldtimerke »

En toen werd het stil... Examens, zeker?? Succes, jongens, en veel succes met de verdediging van het eindwerk!!!!
Tim
Contacteer:

Bericht door Tim »

tja niet alleen de schuld van de examens hoor dat het hier stil is :D
kan moeilijk tegen mijn eigen zitten praten :P

heb examens tot 23 juni, 24ste gip, kben benieuwd hoe het gaat worden :P
Plaats reactie