Allis-Chalmers FD3

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

the_misterFENDT

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door the_misterFENDT »

Mooie collectie
die 9005 is dat een 5cyl?
Afbeelding/Een echte vent rijdt met een fendt
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
Allis-Chalmerske

Bericht door Allis-Chalmerske »

er staat ook nog een hanomagje 430 niet-lopend, en nog een industrie-MF (een MF 205 geloof ik dat het is) maar die is ook aan restauratie toe :)

@the_misterFENDT: de 9005 is een 6 cilinder (f6l812D)met direkte inspuiting en is 85pk.

die d40 is de volgende die word opgeknapt. deze diende om voetbalpleinen te maaien, vandaar die banden die erop zitten.
Laatst gewijzigd door Allis-Chalmerske op 04 feb 2010, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Allis-Chalmers FD3 '63
Deutz

Bericht door Deutz »

Hallo Allis-Chalmers,

Heb je nog geen problemen ondervonden met uw vierde versnelling, bij de mijne is het tandwiel versleten (l' enfant terrible bij Deutz) loopt wel een kleine 20 in 3de.

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Allis-Chalmerske

nee, dat doet de onze niet maar de grote gearing hebben we moeten blokeren omdat die daar wel uitspringt en de versnellingsbak maakt zo'n verschrikkelijk kabaal, deutz versnellingsbakken zijn niet de beste die er zijn. de 9005 heeft een ZF die is dan weer heel goed. d40 van ons loopt ongeveer 30 km/u in 4e op banden 13.6-28.
Allis-Chalmers FD3 '63
Deutz

Bericht door Deutz »

Hallo Allis Chalmers,

Das het begin van de slijtage, Deutz bakken maken inderdaad veel leven, ik heb zelfs al lagers vervangen, dikkere olie in gedaan, maar muziek is er altijd, ik krijg hem enkel stil als hij moet trekken, berg op moet, precies of de Deutz het leuk vind om af te zien :lol:

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Deutz

Bericht door Deutz »

Hallo Allis Chalmers,

Das het begin van de slijtage, Deutz bakken maken inderdaad veel leven, ik heb zelfs al lagers vervangen, dikkere olie in gedaan, maar muziek is er altijd, ik krijg hem enkel stil als hij moet trekken, berg op moet, precies of de Deutz het leuk vind om af te zien :lol:

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Allis-Chalmerske

nee, de onze maakt altijd lawaai ook als die moet trekken en als je achteruit rijd is het nog veel erger :) , en d'r zit geen dubbele koppeling op das wel stom, op m'n allis zit zelfs nog wel een dubbele koppeling en 1000 toerige aftakas. en met die gazon bandjes kan je niks, bij het minste draait ie al gek :D
Allis-Chalmers FD3 '63
Tim
Contacteer:

Bericht door Tim »

Diene 9005 is wel een mooi ding zo te zien!
ook helemaal zelf gerestaureerd?
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Allis-Chalmerske

ja, die is volledig door ons gerestaureerd. De motor is ook compleet vernieuwd en wat een geluidje dat deze maakt :D soms werken we er nog een beetje mee anders wordt hem lui 8-) we zijn er dan ook wel heel fier op ;)
Allis-Chalmers FD3 '63
Deutz

Bericht door Deutz »

ik ga eens proberen om zelf stifjes te maken voor de beruchte 3de en 4de versnelling, ik heb iemand gehoord die daarvoor paspennen gebruikt heeft en hij heeft tot nu toe geen problemen meer, het materiaal van die pennen is chroom-molybdeenstaal en is even hard als de tandwielen. Ik ga iets laten weten als dat een succes is of niet.

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Plaats reactie