M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Allis-Chalmerske »

met je nieuwe verstuivers kan je rookprobleem opgelost zijn,en dan start je direct op 2 cilinders
mijn 2 cilinder vendeuvre startte ook maar op 1 cilinder nu ik hem open heb blijkt dat 1 verstuiver vast zat

misschien een stom detail maar zitten tussen de letters M A N op je gril niet zo van die kleine vierkantjes?
Laatst gewijzigd door Allis-Chalmerske op 16 jul 2009, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Tim »

Jaja, je hebt ook voor detail :D
ik was die vierkantjes inderdaad vergeten monteren, kzag het maar op het laatste, en toen kon ik er niet meer aan om ze te monteren.
De volgende keer als mijn grille eraf is ga ik ze er op vijzen.

Ik heb vandaag de injectoren uitgehaald en gemonteerd aan de leiding, en dan gestart, en ze pissen inderdaad nogal in straaltjes.
En bij een direct ingespoten motor mag dat zeker niet. Dus die zullen wel vervangen worden.
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Allis-Chalmerske »

daar mag je zeker niet mee verder rijden want dan brand je gaten in de piston
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Tim »



bergop in 5de ;)
normaal heeft hij power genoeg ze om in zesde na boven te rijden, ma die voor mij reden te traag :D
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Tim »

vandaag heb ik mij wat geamuseerd met de MAN, ik mocht van de buur een oude triltand hebben,
ze is misschien wel iets te groot, maar ik zal ze wel eens aanpassen. ze is 2.5m breed, 4 rijen lang, en dan nog
een dubbele verkruimelrol. Da spel steekt ferm achteruit, dus een heel gewicht
Khad niet gedacht dat de MAN ze ging in de lucht heffen, toch ging het nipt :D Hij stuurde licht hoor dan, beter dan
een nieuwe met servostuur. Ik kon nog een redelijke diepte halen, in tweede trok hij ze best, derde was wat te zwaar.
maarja wat wil je, het is tenslotte maar 18pk ook. Je kan bijna niet geloven hoeveel dat scheelt met of zonder voortractie,
ik zou ze al niet meer willen missen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
oldtimerke
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 jan 2009, 12:46

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door oldtimerke »

Dag Tim,

Knap werk, zo kunnen ze nog eens op temperatuur komen, is het niet???
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Tim »

viel mee hoor, warmer dan 77° kwam hij niet.
Kvond het wel eens tof, nu mocht hij eens goe trekken, daar dienen ze tenslotte ook voor :D
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
the_misterFENDT
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2009, 21:00
Locatie: hulste

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door the_misterFENDT »

Ziet er tof uit ne keer skarren me een MANneke .
Afbeelding/Een echte vent rijdt met een fendt
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Tim »

Afbeelding

Weeral werk...
Kheb vanavond de culasse er weer afgedaan, de nieuwe joint was binnen. En ja toen ik de oude meette was die 1.3mm, en die was dan al samengedrukt.
De originele joint mag maar 1.2mm zijn, waarschijnlijk vandaar het zeer slecht starten en de vele rookwolken..
Morgen monteer ik alles terug, want hij moet zondag weer paraat zijn voor de rondrit :D
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Allis-Chalmerske »

dan had je een deel minder compressie met die (te) dikke joint de culasse.
Allis-Chalmers FD3 '63
Plaats reactie