Pagina 11 van 16

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 15 jul 2009, 16:51
door Allis-Chalmerske
met je nieuwe verstuivers kan je rookprobleem opgelost zijn,en dan start je direct op 2 cilinders
mijn 2 cilinder vendeuvre startte ook maar op 1 cilinder nu ik hem open heb blijkt dat 1 verstuiver vast zat

misschien een stom detail maar zitten tussen de letters M A N op je gril niet zo van die kleine vierkantjes?

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 15 jul 2009, 16:55
door Tim
Jaja, je hebt ook voor detail :D
ik was die vierkantjes inderdaad vergeten monteren, kzag het maar op het laatste, en toen kon ik er niet meer aan om ze te monteren.
De volgende keer als mijn grille eraf is ga ik ze er op vijzen.

Ik heb vandaag de injectoren uitgehaald en gemonteerd aan de leiding, en dan gestart, en ze pissen inderdaad nogal in straaltjes.
En bij een direct ingespoten motor mag dat zeker niet. Dus die zullen wel vervangen worden.

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 15 jul 2009, 17:03
door Allis-Chalmerske
daar mag je zeker niet mee verder rijden want dan brand je gaten in de piston

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 23 jul 2009, 21:01
door Tim


bergop in 5de ;)
normaal heeft hij power genoeg ze om in zesde na boven te rijden, ma die voor mij reden te traag :D

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 06 aug 2009, 19:59
door Tim
vandaag heb ik mij wat geamuseerd met de MAN, ik mocht van de buur een oude triltand hebben,
ze is misschien wel iets te groot, maar ik zal ze wel eens aanpassen. ze is 2.5m breed, 4 rijen lang, en dan nog
een dubbele verkruimelrol. Da spel steekt ferm achteruit, dus een heel gewicht
Khad niet gedacht dat de MAN ze ging in de lucht heffen, toch ging het nipt :D Hij stuurde licht hoor dan, beter dan
een nieuwe met servostuur. Ik kon nog een redelijke diepte halen, in tweede trok hij ze best, derde was wat te zwaar.
maarja wat wil je, het is tenslotte maar 18pk ook. Je kan bijna niet geloven hoeveel dat scheelt met of zonder voortractie,
ik zou ze al niet meer willen missen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 06 aug 2009, 20:53
door oldtimerke
Dag Tim,

Knap werk, zo kunnen ze nog eens op temperatuur komen, is het niet???

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 06 aug 2009, 21:00
door Tim
viel mee hoor, warmer dan 77° kwam hij niet.
Kvond het wel eens tof, nu mocht hij eens goe trekken, daar dienen ze tenslotte ook voor :D

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 07 aug 2009, 11:47
door the_misterFENDT
Ziet er tof uit ne keer skarren me een MANneke .

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 13 aug 2009, 21:32
door Tim
Afbeelding

Weeral werk...
Kheb vanavond de culasse er weer afgedaan, de nieuwe joint was binnen. En ja toen ik de oude meette was die 1.3mm, en die was dan al samengedrukt.
De originele joint mag maar 1.2mm zijn, waarschijnlijk vandaar het zeer slecht starten en de vele rookwolken..
Morgen monteer ik alles terug, want hij moet zondag weer paraat zijn voor de rondrit :D

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 14 aug 2009, 12:43
door Allis-Chalmerske
dan had je een deel minder compressie met die (te) dikke joint de culasse.