Pagina 3 van 11

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 14 aug 2010, 21:21
door Tim
Hallo Wesley,

Hoe gaat het nog met de Güldner, al vorderingen gemaakt?


Groeten, Tim

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 15 aug 2010, 19:51
door Deutz
Hallo Tim,

Ik ben nog in blijde verwachting van de pistons, het kan voor ieder moment zijn, ik ben nu aan het kijken om er een oliedrukmeter in te bouwen, kwestie van zeker te zijn van de druk.

mvg,
Wesley

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 03 okt 2010, 19:30
door Deutz
Hallo iedereen,

nu het stilaan winter word ben ik weer in actie geschoten, de motor zit bijna samen, enkel nog de oliedrukmeter aansluiten en hopelijk zijn we vertrokken. Dat de motor olie lekte was niet moeilijk want de meeste dichtingen waar gewoon verstorven.Nu nog alles uitproberen en daarna komt de carroserie aan de beurt, eerst alles wat kan zandstralen, een beetje endwie en schilderwerk. Naar het schijnt staan de pistons scheef om meer koppel te hebben.
Afbeelding
mvg,
Wesley

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 03 okt 2010, 19:45
door schlepper
Hallo wesley,
Is die hamer op uw foto niet te groot voor het werk aan de motor? ? ? :lol:
Stefaan.

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 03 okt 2010, 19:48
door Deutz
Hallo Stefaan,

Als je hem met een beetje liefde gebruikt valt het nog mee :lol:

mvg,
Wesley

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 03 okt 2010, 20:38
door Tim
Volgens mij is de starter eruitgevallen, of is da door die hamerwerkzaamheden? :D

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 04 okt 2010, 16:42
door Deutz
Hallo Tim,

Die starter moet er uit om de beplating van de oliekoeler te kunnen monteren, anders kan die er nooit op, er zijn zo nog een paar dingen zoals de inlaat en de uitlaat maar na een paar keren proberen weet je het wel :lol:

mvg,
Wesley

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 08 okt 2010, 10:16
door Tim
Wesley,

Draait de Güldner al? :D

Tim

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 08 okt 2010, 16:46
door Deutz
Hallo Tim,

Als ik een beetje geluk en tijd heb ga ik zaterdag een poging doen, volgens het handboek moet hij de eerste maal 2uur draaien op ongeveer 1250 toeren, daarna alle bouten natrekken, klepspeling en oliepeil controleren. Na ongeveer 200h zou de motor dan volledig gerodeerd moeten zijn en zou hij niet teveel meer mogen roken.

mvg,
Wesley

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 09 okt 2010, 19:29
door Deutz
de motor draait bijna maar het is nogal pruts om alle beplating te monteren en bij luchtgekoelde motoren ga je daar best niet te licht over en bij Güldner keek men blijkbaar niet op een plaatje meer maar tis beter alles in orde te doen dan later een hoop miserie en kosten te hebben.
AfbeeldingAfbeelding