Type nr bij Deutz
Geplaatst: 04 jan 2010, 18:11
Voor de mensen die zich afvroegen hoe men aan de types komt bij Deutz:
F3L712
F: Fahrzeug bij stationaire motor is dit A
3: aantal cinlinders
L: Luftgekült bij vloeistofkoeling is dit M
7: motor serie
12: slag in centimeter
Staat er een D aan het einde van de combinatie dan is dit Directe inspuiting, staat er een B aan het begin van de combinatie dan heeft de motor een Turbo.
F2L612/5 = Tractor
F2L612 = motor
Bij de F1L514/50 = bouwjaar 1950
Bij de F1L514/51 = bouwjaar 1951
Bij de het uitvoeringsnummer op het typeplaatje vind men soms volgende letters terug en hebben de volgende betekenis:
I: Normalrad (enkel bij F2L514/53 en F2L514/3 gebruikt)
II: Hochrad (enkel bij F2L514/53 en F2L514/3 gebruikt)
1: Met hydrauliek (enkel bij D15 gebruikt)
A: Allrad
B: Dual Split versnellingsbak
C: Comfortkabine
D: Duo-aftakas (540/750 en 1000tr/min)
E: Export-versie
F: Freitrieb, Kupplungspedal mit 2 Stufen für Fahr und Zapfwellenkupplung
G: Getriebebremse
H: Hochrad
L: Leichtschaltung, gesynchroniseerde versnellingsbak
M: Deutz powermatic (powershift)
N: Normalrad
O: Ohne Diff- Sperre
P: Plantagenschlepper (smalspoor)
Q: Quadrosplit
R: Reversiergetriebe (DX 230)
S: Snell (25-30km/h uitvoering)
T: Teleskopasche
U: Universal rad bij 05-serie bij 06-serie onafhankelijke aftakas
V: Vierfach-Zapfwelle
W: Wassergesch. Bremse
Deze manier van werken heeft Deutz gebruikt tot 1995, deze letters slaan niet op het type aanduiding die op de motorkap staat, zo staat op de capeau D25 maar op het plaatje F2L612/6, D25 D25.1 of D25.2
Hopelijk hebben julie er iets aan en eventuele opmerkingen zijn altijd welkom,
mvg,
Wesley
F3L712
F: Fahrzeug bij stationaire motor is dit A
3: aantal cinlinders
L: Luftgekült bij vloeistofkoeling is dit M
7: motor serie
12: slag in centimeter
Staat er een D aan het einde van de combinatie dan is dit Directe inspuiting, staat er een B aan het begin van de combinatie dan heeft de motor een Turbo.
F2L612/5 = Tractor
F2L612 = motor
Bij de F1L514/50 = bouwjaar 1950
Bij de F1L514/51 = bouwjaar 1951
Bij de het uitvoeringsnummer op het typeplaatje vind men soms volgende letters terug en hebben de volgende betekenis:
I: Normalrad (enkel bij F2L514/53 en F2L514/3 gebruikt)
II: Hochrad (enkel bij F2L514/53 en F2L514/3 gebruikt)
1: Met hydrauliek (enkel bij D15 gebruikt)
A: Allrad
B: Dual Split versnellingsbak
C: Comfortkabine
D: Duo-aftakas (540/750 en 1000tr/min)
E: Export-versie
F: Freitrieb, Kupplungspedal mit 2 Stufen für Fahr und Zapfwellenkupplung
G: Getriebebremse
H: Hochrad
L: Leichtschaltung, gesynchroniseerde versnellingsbak
M: Deutz powermatic (powershift)
N: Normalrad
O: Ohne Diff- Sperre
P: Plantagenschlepper (smalspoor)
Q: Quadrosplit
R: Reversiergetriebe (DX 230)
S: Snell (25-30km/h uitvoering)
T: Teleskopasche
U: Universal rad bij 05-serie bij 06-serie onafhankelijke aftakas
V: Vierfach-Zapfwelle
W: Wassergesch. Bremse
Deze manier van werken heeft Deutz gebruikt tot 1995, deze letters slaan niet op het type aanduiding die op de motorkap staat, zo staat op de capeau D25 maar op het plaatje F2L612/6, D25 D25.1 of D25.2
Hopelijk hebben julie er iets aan en eventuele opmerkingen zijn altijd welkom,
mvg,
Wesley