Vierzon 302

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Vierzon 302

Bericht door Deutz »

Hallo,

Volgend werk zijn de filters kuisen en remmen bekijken. Bij dergelijke 2takt motoren staat er bij de mazouttank een olietankje met pompje dat de olie constant rond pompt, het voordeel is dat je altijd smering krijgt ook al hang je onderste boven en een deel van de olie slurpt hij op net als bij een brommer. Bij de vliegtuigen hebben zij wel een oliecarter zoals bij de klassieke 4takt motoren maar licht aangepast zodat de pomp altijd olie krijgt. Het is ook zo dat de Vierzon zijn lucht aanzuigt via het carter.

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Vierzon 302

Bericht door simar »

Hallo Wesley :

Op die laatste 2 fotos kan ik nu situeren waar die barst was.
De las ziet er redelijk goed uit. Er was dus in het verticale vlak te lassen en ook aan de onderkant.
Blijkbaar hebt U het ondervonden hoe moeilijk het is om "boven het hoofd" te lassen met een FGG electrode.
Heeft U, tov de verticale las de stroomsterkte niet vermindert??

Hoeveel electroden nodig gehad ?? 2 à 3 ?? ; Ze gaan in feite "lang mee"

De volgende dagen wordt het te koud om met restauratiewerken bezig te zijn.
Ik zal een beetje wegdromen bij mijn haard-cassete!!!!!!!

Etienne.
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Vierzon 302

Bericht door Deutz »

Hallo Etienne,

Er zijn er 10 ingegaan, ik had een geul geslepen zodat ik een zwaardere las erin kon leggen ipv een rups erop, de voortrein hangt eronder daarmee. De truc om boven het hoofd te lassen is om niet teveel in 1 keer te doen anders hebt u het smeltbad in uw nek.

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Vierzon 302

Bericht door Deutz »

Hallo iedereen,

Na me wat uitgeleefd te hebben in de sneeuw heb ik me ook nog serieus bezig gehouden: de filters zijn er uit en de mazoutpomp ligt open om eens goed uit te kuisen. De oliefilter is nog bruikbaar, de mazoutfilter word een nieuwe.
Afbeelding
de mazoutfilter met extra grote mazen tegen verstoppingen

Afbeelding
de fijne mazoutfilter

Afbeelding

Afbeelding
de mazoutpomp, na wat kuiswerk is hij weer los

Afbeelding

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Pieter
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2009, 19:48
Locatie: watou

Re: Vierzon 302

Bericht door Pieter »

de mazoutfilter van onze FV1 was ook in dergelijke staat, die hebben we vervangen door een mazoutfilter die nu in sommige merlo verrijkers, ik denk dat deze mss ook wel bij jou zal passen.

Wat je trekhaak betreft, ik heb gezien dat er op www.leboncoin.fr zo een trekhaak te koop staat, en nog diverse onderdelen voor een 302
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Vierzon 302

Bericht door Deutz »

Hallo Pieter,

Bedankt voor de info. De trekhaak ga ik normaal zelf namaken in staal omdat eigenlijk de as van de haak geplooid is en de haak zelf uitgesleten is. De behuizing en de veer zijn nog in goede staat. Ook de "tableau" ga ik proberen na te maken, ik ben daarvoor al naarstig gaan spioneren ;) .

groeten,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Vierzon 302

Bericht door Deutz »

Hallo iedereen,

Voor de Vierzonliefhebbers heb ik volgende sites gevonden: http://amicalesocietefrancaisevierzon.com/ en http://sfv.aceboard.fr/329053-247-0-Soc ... ierzon.htm

groeten,

Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: Vierzon 302

Bericht door stompkopfan »

hier ook og een site van vierzon door vierzon liefhebbers en voor de liefhebbers :lol:
http://sfv.chez.com/
en schieten de werken wat op met de guldner en vierzon
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Vierzon 302

Bericht door SFVke »

Hallo iedereen,

Vandaag tussen de soep en de patatten voort gedaan, deze keer de remmen bekeken en ze zien er nog goed uit en staan droog, nu nog proberen los te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: Vierzon 302

Bericht door stompkopfan »

ga je ze zelf opnieyuw beleggen of laten doen?
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Plaats reactie