Zetor Super 50

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Zetor Super 50

Bericht door Deutz »

Hallo Tim,

Ik denk dat het venijnige Zetor gaat zijn als de motor op punt staat, kan het zijn dat er 1cilinder geen eten krijgt.

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Zetor Super 50

Bericht door Tim »

Allis Chalmerske, je hebt goed opzoekwerk gedaan. De meeste waren inderdaad met een grote dorspoulie uitgerust en met een grote oliekoeler naast de motor, dit om veeel uren na elkaar alle kracht te geven die ze hebben.
Ik heb gehoord van die oude eigenaar dat er eens iemand was met een waterpomp en met hun gewone tractor
van rond de 50pk en het ging langs geen kanten, en de zetor trok het goed.
de mijne heeft dat jammer genoeg niet, misschien dat ik er kan naar op zoek gaan ooit.

Het zal inderdaad een beer van een trekker zijn, ideaal voor mij :D

Ik ga beginnen met alle injectoren uit te halen en te controleren en reinigen, en de druk opnieuw juist stellen ervan.


Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Zetor Super 50

Bericht door Allis-Chalmerske »

die oude Zetors zijn inderdaad beren van traktors :D

al die oude zetors die bij mij in de buurt rondrijden hebben ook standaard een luchtdruksysteem erop, heeft de uwe dat ook?

Moet er daarna nog veel aan de motor gebeuren, want in het filmpje startte die toch goed?
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Zetor Super 50

Bericht door Carl »

Mooi trekkertje, met een solide traaglopende diesel.
Maar zoals al gezegd, er zijn blijkbaar toch een paar cilinders 'op vakantie'. Een aantal segmenten zitten waarschijnlijk vast of zijn anders gebroken. Kleppen werken niet goed of de injecteurs.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Zetor Super 50

Bericht door Tim »

Zon luchtdrukinstallatie heb ik ook niet, maar kan er wel gewoon opgebouwd worden.
Hopelijk kom ik ooit eens zo'n setje tegen, dat zou wel interessant zijn!
En een dorspoulie natuurlijk ook wel...

Dat van die cilinders heb je wel gelijk in, er is eentje of twee die niet veel meehelpen.
Ik ga beginnen met de injecteurs, als die gecontroleerd/gemaakt zijn gaan we verder.
Kleppen ga ik zowiezo eens stellen, de motor valt nog mee qua onderdruk, ik ga
eens goed de ontluchter uitkuisen zodat ik zeker ben dat er wel lucht door kan...
En ik moet nog een goede batterij zoeken, die van mijn MAN krijgt het benauwd
als ik de zetor wil starten :P

Aan werk en plannen geen gebrek :D

Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Zetor Super 50

Bericht door Deutz »

Hallo Tim,

Ik ga eens mijn licht opsteken voor zo een installatie maar ik denk dat dat nogal duur kan uitvallen tegen dat je alles hebt zoals compressor, kleppen, ketel en leidingen , is wel leuk om te remmen, zeker als de remorque ook luchtremmen heeft en je kan altijd je banden blazen in geval van nood :D
Duits, Degelijk, Deutz
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: Zetor Super 50

Bericht door stompkopfan »

jaja proficiat met je nieuwe aanwinst tim!
als je dan weer meerijd volgend jaar zal het brullen denk ik als je voor ons of achter ons rijd :D
ja die lucht instalatie is altijd handig om dingen op te blazen zoals over 2 weken hebben we het voorgehad in de rondrit in munte maar een goeie vriend van ons heeft een zetor 3611 of 3511 ook zo een blauwe en het was direct opgelost :lol:
groeten jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Zetor Super 50

Bericht door Tim »

Je weet nooit, dat ik eens een afbraak zou vinden ofzo waar dat nog allemaal opstaat.
Maarja, eerst en vooral technisch goed maken, daarna volgen de prullen die minder
belangerijk zijn :D

Het is vooral de bedoeling van de Zetor om mijn MAN te trekken, want de zetor loopt 28km/u,
de MAN rond de 20. En hij heeft een prachtige originele cabine, ideale trekker als het erg
slecht weer is, en voor in de winter :D

Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Zetor Super 50

Bericht door Tim »

wie doet beter,
4.2L blok, 50pk, 240Nm@1000tr/min!!
Ik denk als dat blok op je teen valt je geen voet meer over hebt :D

Afbeelding

bemerk de derde verschillende injecteur..

Afbeelding

trotse eigenaar met zn nieuwe aanwinst ;)

Afbeelding

heavy duty steekassen

Afbeelding

In zn nieuwe hokje

Afbeelding
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Zetor Super 50

Bericht door Allis-Chalmerske »

die andere injecteur wat er in zit zal wel de oorzaak zijn van dat slecht draaien en die eerste is ook wel heel erg vettig zo te zien.
mooie stalling heb je, maar er is wel één groot nadeel van in zo een half open schuur te werken het is er geweldig koud in de winter en veel te warm in de zomer!
Allis-Chalmers FD3 '63
Plaats reactie