de traktoren van Pieter en Eddy

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: de traktoren van Pieter en Eddy

Bericht door Tim »

speciaal voor etienne heb ik contactslot eens in huis gehaald en foto van genomen
dit is een van bosch en die zit op mijn MAN en op vele duitse trekkers
aansluitingen zijn : 2x30, 15, 56a, 56b, 2x58
ik heb dus 7 aansluitklemmen. zulke nieuwe vind je nog genoeg.
functies: contact, standlicht, gewoonlicht, verstralers
welke functies heeft dat contactslot van jou?
Bijlagen
5man.jpg
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: de traktoren van Pieter en Eddy

Bericht door simar »

Hallo Tim:
Mooi van U om dat contactslot voor de camera te halen. Ik heb nog enkele vragen;
De bediening gebeurt toch met een contactsleutel?; en is het drukken en doordraaien(hoeveel
posities?) of is het enkel doordraaien?
In mijn geval heeft de schakelaar de functie van het aanleggen v/h contact (signaallampje of de
dynamo al of niet oplaad) en 3 functies v/d hoofdlichten.
Hoger heb ik al eens de aansluitnummers vermeld en 30 is rechtstreeks met 51 verbonden op de
schakelaar zelf.
2 en 58 worden niet gebruikt.
56A(grootlicht) ; 56B(dimlicht) en 57(stadslicht) zijn verbonden met de koplampen.
31 gaat naar de massa.
15 is verbonden via verklikkerlamp dynamo met 61 v/d dynamo.
30 gaat naar 51 v/d dynamo (gelijksp. v/d gelijkrichter) en ook naar de + v/d batterij
51 gaat naar de claxon (stroomtoevoer).

Die schakelaar van U blijkt ongeveer dezelfde functies te hebben en is te gebruiken in mijn geval.
Desnoods leggen we een draadje bij!!!!
Waar hebt U deze gekocht? en wieviel???

Etienne.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: de traktoren van Pieter en Eddy

Bericht door Tim »

ik heb deze niet nieuw gekocht, zat al op mijn tractor.

bij mij is het ook induwen (met sleutel) voor contact en controlelaadlampje, en dan nog drie standen draaien voor het licht ook. je kunt deze overal wel vinden, het zijn dan wel nieuwere types, de sleutel is niet helemaal hetzelfde meer. je vind hem o.a. bij http://www.shop.theopold-parts.de/
prijzen varieren rond de 50 euro daar.
op http://www.histoparts.com/shopnieuw.html vind je hem voor 25 euro, als dat goeie kwaliteit is weet ik ook niet, maar voor dat geld kan je het wel al eens proberen.

je zal inderdaad een nodig hebben als de mijne denk ik, 7 aansluitingen moeten zeker voldoende zijn. als je je functies ermee kan schakelen zoals je wil, doet het er niet zoveel toe hoeveel aansluitingen je contactslot heeft.
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Pieter
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2009, 19:48
Locatie: watou

Re: de traktoren van Pieter en Eddy

Bericht door Pieter »

ondertussen al een beetje verdergewerkt aan de vierzon, vliegwiel zit er al terug op, wel nog enkele busjes vernieuwen en de klepjes van de mazoutpomp en hij is klaar om weer te laten draaien
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: de traktoren van Pieter en Eddy

Bericht door Tim »

we zijn precies allemaal goed bezig met sleutelen deze tijd van het jaar ;)
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Pieter
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2009, 19:48
Locatie: watou

Re: de traktoren van Pieter en Eddy

Bericht door Pieter »

inderdaad, we zijn vanochtend naar Piet Verschelde geweest achter enkele onderdelen, en het was niet te doen van het volk die daar was,
Het was een overrompeling, hij wist niet waar eerst te kijken
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: de traktoren van Pieter en Eddy

Bericht door simar »

Hallo:
Tim : Moet U ook niet beginnen studeren deze tijd v/h jaar???
Juni nadert!!!

Etienne.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: de traktoren van Pieter en Eddy

Bericht door Tim »

nee nu nog niet, heb ook examens met pasen (enkel de hoofdvakken), studeren begint week of twee voordien
dan ook nog eens examens in juni.
ik ben vanavond nog mijn eindwerk moeten gaan verdedigen op school, nu was het een proefverdediging voor een 20 koppige jury.
(als eindwerk doe ik de revisie van mijn MAN)
in juni na de examens moeten we dan met ons eindwerk naar school gaan voor de eindverdediging.
dus ik moet veel aan mijn eindwerk werken (de MAN), en dat komt goed uit, dan raakt hij mooi af, en heb ik een mooi eindwerk :D

groeten, Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Pieter
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2009, 19:48
Locatie: watou

Re: de traktoren van Pieter en Eddy

Bericht door Pieter »

vandaag onze vierzon voor de eerste keer gestart met de dubbele regulateur, en wat een verschil !!
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: de traktoren van Pieter en Eddy

Bericht door Tim »

wat doet die dubbele regulateur dan juist tegenover de standaard regulateur?
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Plaats reactie