Hallo Carl :
We zien toch al wat meer tractor (en ploeg) !!
Etienne.
Pieter Lapeire ?????
Moderator: Carl
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
- Locatie: Brakel
Re: Pieter Lapeire ?????
hallo simar
hoeveel types heeft simar gemaakt?
mvg jeroen
hoeveel types heeft simar gemaakt?
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Re: Pieter Lapeire ?????
Hallo Jeroen :
Als U motoculteurs bedoeld : een 100-tal types en bijna 50.000 expl. vanaf 1920 tot 1968.
Als U (kleine) tractoren bedoeld : 3 types:
---T100A ; 55 expl. (waarvan ik Nr. 25 bezit)
---T100B ; 97 expl.
---T100D (Diesel ; 3 cilinder) ; 8 expl.
A en B zijn voorzien v/e 1 cilinder luchtgekoelde (4 takt) benzinemotor met magnèto ontsteking. 12 Pk.
6 versnellingen vooruit ; 1 achteruit ; 2 snelheden voor de aftakas.
Het B type heeft t.o.v. het A type een gewijzigde cilinderkop en de "carrosserie" is ook iets anders.
Geen driepuntsophanging van Ferguson (Patent niet gekocht!!)
De frees of de ploeg vomt één geheel met de achterbrug v/d tractor.
Om nu die gereedschappen in de grond te krijgen, kipt de motor omhoog (draaipunt is de aslijn v/d achterwielen)
PS: Er zijn er maar 2 expl. ingevoerd in ons land.
Mijn T100A is bijna gerestaureerd (nog enkele détails) ; Het is een juweeltje ............
Etienne.
Als U motoculteurs bedoeld : een 100-tal types en bijna 50.000 expl. vanaf 1920 tot 1968.
Als U (kleine) tractoren bedoeld : 3 types:
---T100A ; 55 expl. (waarvan ik Nr. 25 bezit)
---T100B ; 97 expl.
---T100D (Diesel ; 3 cilinder) ; 8 expl.
A en B zijn voorzien v/e 1 cilinder luchtgekoelde (4 takt) benzinemotor met magnèto ontsteking. 12 Pk.
6 versnellingen vooruit ; 1 achteruit ; 2 snelheden voor de aftakas.
Het B type heeft t.o.v. het A type een gewijzigde cilinderkop en de "carrosserie" is ook iets anders.
Geen driepuntsophanging van Ferguson (Patent niet gekocht!!)
De frees of de ploeg vomt één geheel met de achterbrug v/d tractor.
Om nu die gereedschappen in de grond te krijgen, kipt de motor omhoog (draaipunt is de aslijn v/d achterwielen)
PS: Er zijn er maar 2 expl. ingevoerd in ons land.
Mijn T100A is bijna gerestaureerd (nog enkele détails) ; Het is een juweeltje ............
Etienne.
Re: Pieter Lapeire ?????
Dag Etienne,
Nu maak je ons wel heel nieuwsgierig.
groeten,
Wesley
Nu maak je ons wel heel nieuwsgierig.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.