CL conord type A van 1920
Geplaatst: 25 dec 2014, 22:29
hallo iedereen
als eerste wil ik iedereen een zalig kerstfeest wensen
maar ik heb mij vorige week al een vroeg kerstcadeautje al gekocht daarom dit nieuw onderwerp
dit keer is het een franse motor: een Conord Cl type A van het bouwjaar 1920
deze zie je op evenementen staan met een ronde koperen radiator maar omdat deze een van de eerste exemplaren is zou deze zonder radiator zijn maar met een koelvat
ik heb deze gekocht in ieper maar wilde daar niet draaien maar de eigenaar verzekerde mij dat deze zeker zou draaien dus deze toch mee genomen naar huis
eenmaal thuisgekomen weer een beetje benzine in de carburateur en proberen in gang zwengelen, en ja hoor na een paar keer zwengelen hoor ik nu en dan eens een plof maar het leek meer op het mis raak motor met een zware verkoudheid dus deze binnen gezet om er later eens naar te kijken
nu gisteren nog eens geprobeerd en weer nu en dan eens een plofje, dan maar de bougie eruit gedraaid en zoals ik al dacht de vonk was er 1 x en dan een hele tijd niet meer
dan maar de hulp van mijn vader inschakelen
deze heeft dan de vice platinees er eens uitgehaald, proper gemaakt en de contactpunten eens met fijn schuurpapier afgeschuurd
en ja hoor na een paar keer draaien vertrok hij, en hoe
hij sloeg niet op hol maar veel scheelde het niet omdat er iemand aan de reglateur al eens moet geprutst hebben maar dit was dan snel gevonden en hebben we deze al eens een beetje afgesteld










zoals gezegt zie je deze veel met een radiator maar mijne ga ik maken op het principe van thermosiphon (zie bijlage)
hopelijk is deze snel gerestaureerd zodat ik deze snel kan meenemen naar shows
mvg jeroen
als eerste wil ik iedereen een zalig kerstfeest wensen
maar ik heb mij vorige week al een vroeg kerstcadeautje al gekocht daarom dit nieuw onderwerp

dit keer is het een franse motor: een Conord Cl type A van het bouwjaar 1920
deze zie je op evenementen staan met een ronde koperen radiator maar omdat deze een van de eerste exemplaren is zou deze zonder radiator zijn maar met een koelvat
ik heb deze gekocht in ieper maar wilde daar niet draaien maar de eigenaar verzekerde mij dat deze zeker zou draaien dus deze toch mee genomen naar huis
eenmaal thuisgekomen weer een beetje benzine in de carburateur en proberen in gang zwengelen, en ja hoor na een paar keer zwengelen hoor ik nu en dan eens een plof maar het leek meer op het mis raak motor met een zware verkoudheid dus deze binnen gezet om er later eens naar te kijken
nu gisteren nog eens geprobeerd en weer nu en dan eens een plofje, dan maar de bougie eruit gedraaid en zoals ik al dacht de vonk was er 1 x en dan een hele tijd niet meer

dan maar de hulp van mijn vader inschakelen

deze heeft dan de vice platinees er eens uitgehaald, proper gemaakt en de contactpunten eens met fijn schuurpapier afgeschuurd
en ja hoor na een paar keer draaien vertrok hij, en hoe











zoals gezegt zie je deze veel met een radiator maar mijne ga ik maken op het principe van thermosiphon (zie bijlage)
hopelijk is deze snel gerestaureerd zodat ik deze snel kan meenemen naar shows
mvg jeroen