dichtingset voor MAN motor 0024M220
Geplaatst: 02 mar 2018, 20:52
Beste OTC collega ‘s,
Als nieuw lid met een oude MAN 4R2 zouden we graag beroep doen op jullie expertise voor de herstelling van de 0024M220.
De trekker is een ingekochte ‘ältere Restaurierung’, vermoedelijk van 2005, Datum der Erstzulassung des Fahrzeugs 26.10.1960, dag op dag de verjaardag van Rika, de trekker dan ook RIKA gedoopt.
Volgende gebreken aan de motor vastgesteld.
De motor ‘rookt’, ook warm, ons gezegd dat deze ruikt naar te veel brandstof, en de motor draait in traagloop hoorbaar onregelmatig. Dat wijst naar de afstelling van injecteurs: te laag ingestelde of lekkende verstuivers. De verstuivers dienen gedemonteerd en in het beste geval alleen maar op 175 bar her-afgesteld worden. Erforderliche Ersatzteile: 4 Dichtkegel Einspritzdüse schmall, anders uitgloeien als deze nog in staat zijn...
Ondertussen Diecyl op de brandstof gedaan. Resultaat nog af te wachten.
De motor slaat aan met de eerste compressie, koud in traagloop. De compressie kan nagemeten worden, als je verstuivers eruit draait. Nodig: 4 Dichtkegel Einspritzdüse schmall…
Er is koelwaterverlies, hoogstwaarschijnlijk lekt de manchet tussen de cilinderkoppen.
Benötigt: 2 stuck oberdichtsatz à ca 240 € / stuck. Kan je bv. bij Granit kopen, maar daar is geen gummi manchet met veer bij.
Het Duits MAN traktor forum stelt ‘mal bei einer MAN Werkstatt nachfragen. Sind die gleichen Dichtungen wie beim 0024M Motor (125 PS) LKW 415’. Zo ook gedaan, bij MAN trucks heeft men in Duitsland nagevraagd maar onderdelen zijn origineel niet meer verkrijgbaar.
De gedemonteerde cilinderkoppen kunnen gevlakt en de kleppen gerodeerd worden. Als de cilinderkoppen gedemonteerd zijn kan het nodig zijn dat het motor blok gevlakt moet worden…
Heeft iemand recent nog en waar deze wisselstukken gekocht, wie of welke werkplaats kan dit herstellen?
Bij voorbaat bedankt voor elk advies.
RIKA
Als nieuw lid met een oude MAN 4R2 zouden we graag beroep doen op jullie expertise voor de herstelling van de 0024M220.
De trekker is een ingekochte ‘ältere Restaurierung’, vermoedelijk van 2005, Datum der Erstzulassung des Fahrzeugs 26.10.1960, dag op dag de verjaardag van Rika, de trekker dan ook RIKA gedoopt.
Volgende gebreken aan de motor vastgesteld.
De motor ‘rookt’, ook warm, ons gezegd dat deze ruikt naar te veel brandstof, en de motor draait in traagloop hoorbaar onregelmatig. Dat wijst naar de afstelling van injecteurs: te laag ingestelde of lekkende verstuivers. De verstuivers dienen gedemonteerd en in het beste geval alleen maar op 175 bar her-afgesteld worden. Erforderliche Ersatzteile: 4 Dichtkegel Einspritzdüse schmall, anders uitgloeien als deze nog in staat zijn...
Ondertussen Diecyl op de brandstof gedaan. Resultaat nog af te wachten.
De motor slaat aan met de eerste compressie, koud in traagloop. De compressie kan nagemeten worden, als je verstuivers eruit draait. Nodig: 4 Dichtkegel Einspritzdüse schmall…
Er is koelwaterverlies, hoogstwaarschijnlijk lekt de manchet tussen de cilinderkoppen.
Benötigt: 2 stuck oberdichtsatz à ca 240 € / stuck. Kan je bv. bij Granit kopen, maar daar is geen gummi manchet met veer bij.
Het Duits MAN traktor forum stelt ‘mal bei einer MAN Werkstatt nachfragen. Sind die gleichen Dichtungen wie beim 0024M Motor (125 PS) LKW 415’. Zo ook gedaan, bij MAN trucks heeft men in Duitsland nagevraagd maar onderdelen zijn origineel niet meer verkrijgbaar.
De gedemonteerde cilinderkoppen kunnen gevlakt en de kleppen gerodeerd worden. Als de cilinderkoppen gedemonteerd zijn kan het nodig zijn dat het motor blok gevlakt moet worden…
Heeft iemand recent nog en waar deze wisselstukken gekocht, wie of welke werkplaats kan dit herstellen?
Bij voorbaat bedankt voor elk advies.
RIKA