Allis-Chalmers FD3

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

Geronimo
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2009, 20:47

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Geronimo »

Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

bedankt geronimo voor de websites

hier is de laatste stand van zaken deze foto's zijn van mindere kwaliteit omdat ik ze met m'n gsm gemaakt heb:
Bijlagen
Afb0037.jpg
Afb0036.jpg
Afb0035.jpg
Laatst gewijzigd door Allis-Chalmerske op 19 jul 2009, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

en meer foto's:
Bijlagen
Afb0059.jpg
Afb0039.jpg
Afb0038.jpg
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

na een tijdje is er nog eens een updateje: de hele achterbrug is nu geschuurd en gaat binnenkort al in de grondlak. Met de motor heb ik problemen om de krukas eruit te halen, daarvoor moet het vliegwiel en de v-pouly eraf, biede zijn met een schroef van 54mm vastgezet en je kan er niet aan behalve met een dopsleutel en omdat het een uitzonderlijke maat is heb ik er nog geen gevonden. verder is nog de 2de piston eruit gehaald en daarvan waren de schelpjes slecht dus daar moet ik ook nog nieuwe voor zien te krijgen.
Bijlagen
Afb0070.jpg
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Tim »

Hallo,

en, vlot het nog een beetje met de revisie van de motor? Kan je nog aan die nieuwe schelpjes enzo komen?
Ik ben eens benieuwd naar het geluid dat die maakt, zal ook wel tof klinken, zo een echte tweecilinder
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

met de revisie vlot het niet zo, ik denk nog dat ik ergens in frankrijk moet gaan zoeken voor onderdelen. maar nu kan ik toch al de krukas eruit halen plots had ik een dopsleutel van 54 in m'n handen en dan wil je natuurlijk de krukas eruit...

Tim: ik heb nog een geluidsopname van voor dat hij opengedaan werd, zal eens kijken of ik het kan plaatsen hier.
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

http://www.sendspace.com/file/7x9ovb heb het eerst moeten uploaden op een andere website anders kreeg ik hem niet gepost. Hopelijk werkt het. (klik op sm 0009amr, dat is de bestandsnaam.)
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

de motor nog maar wat laten voor wat het is want er komt geen schot in de zaak. Ik wacht op een antwoord van nog een ander revisiebedrijf, maar ik denk dat het ook niks gaat worden. dan dus maar verder aan de rest het stuurhuis was heel slecht, en had altijd zonder olie gewerkt daardoor waren er dus stukken afgebroken van het wormwiel.dat hebben we goed kunnen fixen met een donor stuurhuis waar we de worm van hebben gebruikt. de oude worm hadden we proberen op te lassen maar omdat de las niet zo hard is als de rest is deze direct weggesleten.

de mazoutpomp is er ook vanaf geweest omdat ik in het begin dacht dat het de pomp was die niet genoeg gaf, later bleek dat het een verstuiver was die vast zat waardoor hij maar op 1 cilinder startte. eerst ging de pomp er niet af want de stang die de plunjers doet draaien was er langs geschoten daarvoor moest eerst de distributie eraf om eraan te kunnen, maar dat staat dus weer netjes in mekaar.
Bijlagen
Afb0078.jpg
Afb0079.jpg
Afb0072.jpg
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

Er is goed nieuws en slecht nieuws: het goede nieuws is dat ik onderdelen kan krijgen wel niet alles maarja dat is beter dan niks, en het slechte nieuws is dat de onderdelen zo schandalig duur zijn dat ik ze waarschijnlijk toch niet ga kopen.

en in de tussentijd ben ik maar gestart met spuiten met 2 componenten lak
Bijlagen
Afbeelding6.jpg
Afbeelding5.jpg
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

Na een lange tijd hebben we toch nog wat onderdelen kunnen vinden.
De lagers van de krukas en drijfstangen blijken toch lang zo slecht nog niet te zijn als ik dacht, dus deze kunnen dienen. Omdat segmenten verschrikkelijk duur waren zijn we ze bij een ander merk gaan zoeken.Het het wilde nu ook net lukken dat de segmenten ven een deutz fl912 dezelfde boring en vorm hebben. De zuigers zijn zuiver gemaakt en
hebben nu nieuwe segmenten. Verder zijn ook de cilinders gehoond en de kleppen gerodeerd. ik wacht nog op een nieuwe koperen bus voor boven in de drijfstang want de oude had nogal wat spel.Hier komt ook nog een nieuwe pin in (ook van een deutz 912). Nu de meeste onderdelen aanwzig zijn kunnen we binnenkort beginnen met opbouwen daarna zal het wat meer vooruit gaan.
Bijlagen
Afb0141.jpg
Afb0138.jpg
Allis-Chalmers FD3 '63
Plaats reactie