Pagina 16 van 19

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 06 aug 2010, 20:21
door Deutz
Hallo,

Er zijn inderdaad nogal wat boeren en loonwerkers die rondtoeren met dergelijke karren, op zich zitten er daar soms mooie dingen tussen. In Nederland is men voorlopig nog minder streng, tractoren ed hebben daar geen nr platen en papieren, voor wie naar Panningen is geweest zal dit duidelijk gezien hebben enkel voertuigen in de grensstreek hebben platen, die beginnen dan met gv(grensverkeer)

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 14 aug 2010, 10:32
door Allis-Chalmerske
deze week heb ik een beetje zitten "spelen" met de AC, ik wilde de lift es testen of die ook wel heft, dus dan maar onze oude 1-schaar Hert ploeg erachter en rijden :lol: ik stond er van te kijken dat de lift de ploeg kon heffen, dus nu nog es effe testen. ik dacht eerst niet dat ie dat kon trekken, met de ploeg op het diepste en nog iemand op de ploeg staan speelt de AC ermee ik zou zelfs durven zeggen dat hij beter trekt dan een MF 35 aan diezelfde ploeg. (niet letten op de afstelling van de ploeg, die moest eigenlijk meer gekanteld zodat ze meer zou voornemen maar we hadden geen sleutels bij) hier is dan het lang beloofde filmpje: View My Video

En ik heb ook een oplossing gevonden voor mijn koude startprobleem, ik hem mijn starter laten ombouwen van 1,8pk naar 2,6-2,8 pk hierdoor gooit die de motor sneller rond waardor die beter aanslaat. in de winter ga ik ook nog proberen om de brandstofpomp wat vroeger te zetten.

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 22 aug 2010, 16:41
door Allis-Chalmerske
hier nog een foto met de Hert ploeg achter de AC:

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 22 aug 2010, 16:45
door stompkopfan
hallo
was je met de allis in heule
ik heb er een gezien een allis maar et was een ed dacht ik

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 22 aug 2010, 16:57
door Allis-Chalmerske
nee ik ben niet met de Allis in Heule geweest, volgende keer dat het is kom ik zeker ;)

nu dat ik de dubbele mazoutknop gebruik, start de Allis zoals die nog nooit gestart heeft, ik heb in het begin problemen gehad dat de stang in de pomp die de plunjers draait te ver was gegaan en alles had geblokkeerd, maar dat is nu gemaakt :D

hier zijn nog foto's met het kleine vierwielertje erachter, vroeger hadden we 2 dezelfde van deze wagentjes maar 1 is weggegaan, binnenkort deze eens terug verven zodat die er een beetje deftig uitziet.

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 22 aug 2010, 17:03
door Tim
Das een ideale 2asser voor achter de Allis Chalmers :D
Hoeveel ton laadvermogen heeft zo iets??

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 23 aug 2010, 18:58
door Allis-Chalmerske
Ik ben eens naar het typeplaatje gaan kijken en daar staat op "gebr. Créde en Co GMBH Kassel" en hij heeft 1000kg laadvermogen en een eigengewicht van 280kg, als iemand de originele kleuren kent mag die het gerust zeggen dan weet hoe ik hem moet verven ;)

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 01 nov 2010, 17:21
door Allis-Chalmerske
Gisteren heb ik nog eens even een ritje gemaakt met de AC. Vooral omdat deze al lang stil stond en ook om te kijken hoe dat die start als het kouder is. Zo rond de 10°C kan ik hem nog net gestart krijgen maar als het nog wat kouder wordt mag je het vergeten. Waarschijnlijk staat de mazoutpomp nog iets te laat, maar om deze te kunnen regelen moet de distributiedeksel eraf om aan het tandwiel te kunnen dat de pomp aandrijft. In dit tandwiel staan sleuven i.p.v. gaten waardoor je het tandwiel kunt verdraaien t.o.v. de as van de pomp. Het enige probleem is dat als de distributiedeksel eraf moet, de vooras met het frontblok ook eraf moet voordat het deksel eraf gaat. En als het daarna niet beter is moet dat alles weer helemaal overgedaan!!! Wat een werk heb je dan wel niet om de pomp (beter) af te stellen.

met alle modder die op de kleine landwegjes ligt heb je helemaal niks aan van die schelpspatborden, de modder vloog me letterlijk om de oren :lol:

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 05 dec 2010, 13:16
door Allis-Chalmerske
hallo,

Doordat ik momenteel toch niet verder kan werken aan m'n MF (gebrek aan onderdelen) heb ik nog eens nagedacht of er geen andere manier is om de AC beter te laten starten. De mazoutpomp wordt aangedreven door een nokkenasje. Je kan het bovenste deel van de pomp er gewoon af halen door 4 boutjes eruit te draaien. Nu had ik gedacht, tussen het bovenste deel van het pompje en het blok waar het op vastzit, zit nog een dun opvulplaatje. Ik ben niet zeker dat het een opvulplaatje is, maar als ik dit er zou tussenuit kunnen halen dan zou de pomp iets vroeger beginnen in te spuiten lijkt mij? de nok van het nokkenasje komt dan ook ietsje hoger dan normaal zou dit kwaad kunnen? Weet iemand misschien of dit kan of mag?

mvg,
Laurens

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 05 dec 2010, 13:32
door Tim
Hallo,

Bij mijn MAN was dit de manier om het inspuitmoment in te stellen, door het wegnemen of bijvoegen van koperen dikteplaatjes tussen het blok en de pomp. Echter je moet wel weten wat je doet, want teveel is niet goed, en te weinig ook niet. Je moet dus kunnen controleren op de een of andere manier. Je moet maar eens bladeren in mn posts over mn MAN B18A, daar staat ergens een stuk tussen van hoe ik hem ingesteld heb dacht ik.
Maar als jou boek/handleiding ofzo zegt dat je het tandwiel moet verdraaien tov de pomp in plaats van dat plaatje weg te nemen, zou ik toch maar doen wat ze voorschrijven :D

Tim