Pagina 18 van 19

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 11 feb 2011, 17:37
door Allis-Chalmerske
Hallo Carl,

Dat is net wat ik nodig heb, achter deze gegevens ben ik al lang aan het zoeken :D
Nu kan ik hem heel precies gaan afstellen. Je bent alvast heel erg bedankt ;)

Ik heb nu een opvulplaatje extra gestoken onder de mazoutpomp, en
nu zit ik ongeveer op 17° voor het BDP wat al een hele verbetering is tegen bijna 30° ervoor. Ook zijn de kleppen opnieuw
afgesteld. Hij start nu weeral iets beter als ervoor. De motor trekt nu ook beter als ervoor, en hij draait ook zachter. maar de laatste tijd heb ik wel het probleem dat hij maar op 1 cilinder start, dat doet ie pas sinds ik het extra opvulplaatje heb gestoken, het kon zijn dat de mazout afliep in de mazoutpomp. Dus heb ik de injecteurs eruitgehaald zonder de leidingen los te draaien en deze dan in een bakje laten spuiten door gewoon te starten (hij stond al meer dan een dag stil toen ik dit deed) van het moment dat ik begon te starten nevelden de injecteurs, dus volgens mij lopen ze niet af. Deze zijn ook afgesteld op de minimale druk (120kg/cm2). Misschien is er ergens vuil tussen geraakt toen ik hem los had, ik heb anders geen idee waar dit nog aan kan liggen.

Ik zal er nog eens een filmpje van maken en hier op het forum plaatsen.

Groeten,

Laurens

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 13 feb 2011, 18:53
door Allis-Chalmerske
Wat doe je zoal op een Zondagmiddag als het nog eens een keer mooi weer is? Dan gaan we toch even leuk rondrijden met de Allis en de Deutz :D zo heeft de Allis-chalmers er ook weer een paar uren bij op de klok en is die weer terug
een beetje losgereden want dat stilstaan is ook niet goed voor hem. Het enige nadeel is dat de Allis maar rond de 20km/u loopt en de Deutz kan meer dan 25km/u dus rijd ik altijd met veel gas en terwijl de Deutz gemakkelijk op halfgas kan rijden.

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 13 feb 2011, 19:31
door Tim
Hallo Laurens,

Heb het ook gedacht om eens met de MAN te toeren vandaag, vond het alleen nog wat koud, gisteren was het beter weer..
Het ziet er daar nog droog uit bij jullie op het land, moest je hier proberen met zo'n gazonbanden mag je al direct
een staalkabel halen om hem er weer uit te trekken :D
En van die snelheid tjah, niemand verplicht je om volgas te rijden hé, die deutz moet maar een vites lager pakken ;)

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 13 feb 2011, 21:09
door stompkopfan
bwa ja Tim je moet geen staalkabels meenemen als je je vast rijd, alleen 2 lange, dikke en harde takken hout en je rijd je er wel uit ;) :D
mvg jeroen

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 13 feb 2011, 21:15
door Allis-Chalmerske
Hier was net een droog stuk, voor de rest staan er overal plassen water op het land. We zijn op veel plaatsen door modder en plassen moeten rijden en dan heb je niet veel aan van die schelp-spatbordjes, de modder vliegt dan letterlijk rond je oren :( . We hadden ook een sleepkabel bij in het geval dat we iets aan de hand kregen of dat we ergens vastreden je weet maar nooit. Zo waren we een andere keer eens ergens gestopt, toen reed ik met onze rode MF35 en die wilde plots niet meer starten, toen hadden we geen kabel bij ,maargoed dat die bergaf geparkeerd stond, kon ik hem nog net aan laten lopen.
Dat die niet zo snel loopt is niet echt een probleem, maar als je 25km/u kunt kun je wel economisch 20km/u rijden :D

groeten,

Laurens

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 13 feb 2011, 21:19
door stompkopfan
hey Laurens
die deutz is dat soms een d40 of 4005
zit daar een zf boite in of een van deutz zelf
mvg jeroen

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 14 feb 2011, 17:19
door Allis-Chalmerske
Het is een D40L, dus een met een deutz tw35 (8v+4a) boite, maar die jankt nogal hard en hij springt uit de kleine groep.
Iemand zei ons dat dat zou komen doordat de lagers van de achteruit eruit liggen, maar ik heb geen idee of dat klopt. We zullen er
snel genoeg achter komen want hij krijgt binnenkort ook een volledige restauratie :D

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 31 mar 2011, 18:00
door Allis-Chalmerske
Tijdens het cultiveren (russen, zoals ze dat bij ons noemen) heb ik een kort filmpje gemaakt. Nu kan hij eens echt aan iets trekken. Tegen anders altijd los rond te rijden met veel gas. Wat mij opvalt is dat hij nu iedere keer weer een beetje beter start nadat hij zwaar belast is geweest. Wel heeft die nog de neiging van op 1 cilinder te starten, maar het gaat al beter als vroeger. Ook draait hij nu mooier dan ervoor. In het filmpje heb ik er een cultivator (die vroeger voor 2 paarden was) achterhangen. Er staat ook nog iemand op om hem zo diep mogelijk door de grond laten te gaan, dit is eens goed om de motor te roderen nu komt hij ook beter op temperatuur. (de beeldkwaliteit van het filmpje is alles behalve geweldig, maar het geluid is tenminste goed, kunnen jullie hem eens horen trekken die kleine 2 cilinder :D )

klik hier=>Afbeelding

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 01 apr 2011, 06:12
door SFVke
Dag Laurens,

Een boite van een D40L gaat altijd janken, ze zijn nu eenmaal zo, van deze dat ik had heb ik de lagers van de inkomende as vernieuwd daarmee was hij stil in kleine groep. Wel opletten voor de naaldlagers als je de boite open doet. Wat het ook kan zijn is dat er speling zit op de bussen van de 3de en 4de versnelling en de tanden "scheef" zijn waardoor die zichzelf eruit trekt. De olie speelt ook een rol: je hebt SAE 90 GL3 en GL4. De een vreet je bronzen bussen op de andere niet.

groeten,

Wesley

Re: Allis-Chalmers FD3

Geplaatst: 01 apr 2011, 18:06
door Allis-Chalmerske
Hallo,

Dat hij jank is niet zo erg maar de onze springt uit de groot/klein (groepenschakeling) wat blijkbaar een ook een probleem is bij deutz-boiten. Ik heb er al meer gezien waarbij de hendel voor groot/klein geblokkeerd is zodat die er niet uitspringt. voor de rest doen de versnellingen het goed. Wat voor olie erop is weet ik niet, deze is nog niet ververst geweest bij ons. Als we de tijd hebben gaat hij helemaal gerestaureerd worden ;) .

Ik denk dat de AC nu redelijk goed op punt staat, het inspuitmoment komt heel erg in de buurt met de gegevens die ik van Carl heb gekregen. Ook heb ik de kleppen nog eens opnieuw geregeld. De laatste tijd start hij dan ook redelijk goed. Heel gek maar om te starten moet ik altijd de dubbele mazout gebruiken, (pinnetje op de pomp uittrekken zodat de gashendel verder gaat voor meer inspuiting) tijdens het starten duw ik de gas dan van "volledig open" naar "minder dan halfgas" en dan springt die iedere keer aan. Als ik start op "volledig open" gaat hij amper of niet aan. Heel eigenaardig, ik begrijp er niks van maar zolang als hem gaat is het goed :D


Zou het niks zijn als er op het forum ook een onderdeel is over "oldtimers aan het werk" waar je dan foto's kunt plaatsen van werkzaamheden die je met je oldtimer uitvoert? Het is maar een voorstel, omdat de meeste mensen die ik ken nog wel wat werkjes doen met hun oldtimers. Daarom dacht ik dat dat misschien wel interessant zou zijn. Of niet?

Groeten,

Laurens