Europees Kampioenschap ploegen in Horsens, Denemarken.

Plaats hier uw ervaringen, besprekingen, foto's en dergelijke van evenementen die u bezocht hebt.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Europees Kampioenschap ploegen in Horsens, Denemarken.

Bericht door Carl »

Hierbij enkele foto's:

Afbeelding
Hiermee hebben we het traject van 950 km afgelegd. Bedankt firma Delporte Betonvloeren uit Comines.

Afbeelding
Een deel van de deelnemers bij de aanvang van de officiële oefensessie. Op dat moment was het
net even niet aan het regenen, maar de onheilspellende wolken laten niets aan de verbeelding over.
Het heeft die vrijdag de ganse dag BAKKEN geregend, en dit had het de nacht ervoor ook al gedaan.

Afbeelding
Klaar voor de wedstrijddag, na de ombouw van 3-schaar naar 2-schaar. Doch eerst nog de officiële
plechtigheden. Toespraken, korte kerkelijke dienst, heisen van de vlaggen...

Afbeelding
Willy Laleman uit Sint-Rijkers en ikzelf bij het vastmaken van de gehesen vlag. Rechts staat Jos Cuyvers
uit Puurs. Links ziet u Elmer, die er dit keer was als Belgische coatch.

Afbeelding
Mijn ploeg in de natte gelukkig wat zanderige Deense grond.

Afbeelding
Willy Laleman met Ferguson en 2-schaar wentelploeg.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Europees Kampioenschap ploegen in Horsens, Denemarken.

Bericht door Carl »

Afbeelding
Jos Cuyvers, bij het einde van zijn perceel. Jos was wellicht de grootste pechvogel van het plein. Zijn pas
aangekochte ploeg deed het niet naar zijn verwachtingen, en bovendien lootte Jos een van de natste
delen van het terrein.

Afbeelding

Afbeelding
De kopakker aan de overkant lag er nog redelijk bij. Die aan de inzetkant was er veel erger aan toe. De
zandachtige grond bevatte toch wel wat klevende klei, naast een weinig kiezel en steentjes. Nu en dan
kwam een grotere steen naar boven, die de rechtheid van je voor behoorlijk kon verstoren.

Afbeelding

Afbeelding
Na afloop van de proclamatie kreeg iedere deelnemer een ingekaderde foto van zijn ploegcombinatie. De
foto dateert van de vrijdag, vóór de oefensessie, in de gietende regen. Ik staa er hier nog op met mijn
3-schaar (Snif !).
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
vandrwil
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2009, 17:44

Re: Europees Kampioenschap ploegen in Horsens, Denemarken.

Bericht door vandrwil »

Hallo, hier de compaan van Karl, medereizeger naar t' europees kampioeschap in Denemarken. We hebben echt een toffe tijd gehad daar in Horstens, dank aan mijne copin om dat te kunnen meemaken(ne mens zou goesting krijgen om ook mee te doen)! Veel gezien en geleerd terwijl Karl aan t' 'ommedoen' was: wat een professioneel gedoe bij die Ieren, Schotten en Engelsen (ferme strijd onder die mannen)!! Voor de rest een gemoedelijk gedoe onder al die ploegers, toen wij problemen hadden bij het lossen en laden van de trekker kwam er onmiddelijk hulp van een wel heel professioneel uitgeruste Deen, volledig belangeloos en met volle goesting, aangenaam gezelschap , die ploegers!!Mischien zie ik er zaterdag of zondag enkele terug in Oudenaarde? Groeten vanwege de ganse ploeg(???) van Vanck.
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Europees Kampioenschap ploegen in Horsens, Denemarken.

Bericht door Carl »

Welkom op het forum Willy, en nogmaals bedankt voor de medewerking en het gezelschap.

A propos: Ik heb Jos Cuyvers ontmoet zondag in Poppel, en de dicipline "Achteruit ploegen" is lang niet zo ingewikkeld als ze lijkt. Blijkbaar hebben de mannen van de BRT de term "reverse" verkeerd begrepen. Het is niet achteruit ploegen, maar wel wentelploegen. Ook niet simpel, maar beslist toch wel een stuk gemakkelijker. Ja, het leven van een journalist is ook niet altijd even gemakkelijk.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
GoodLook
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 mar 2009, 10:55
Locatie: Sint-Eloois-Vijve

Re: Europees Kampioenschap ploegen in Horsens, Denemarken.

Bericht door GoodLook »

Die Jos Cuyvers zou ook in de Laatste Show zijn verhaal komen vertellen zijn, dit was vorige week ergens maar ik heb het niet gezien.
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Europees Kampioenschap ploegen in Horsens, Denemarken.

Bericht door Carl »

Ik heb dat ook gehoord, doch ook niet gezien. Het was wel niet Jos (Oldtimer-ploegen) doch wel zijn 15 jaar jongere neef, die Europees kampioen werd in Slovenië bij de hedendaagse ploeen en trekkers.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
JEFVIERZON
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:46

Re: Europees Kampioenschap ploegen in Horsens, Denemarken.

Bericht door JEFVIERZON »

Toch iemand in Poppel geweest. Was het bevallen? Het weer hadden we mee en natuurlijk een groot getale ploegers.
Voor fotos van wedstrijd.
http://cid-3d4d05efba133ef0.skydrive.li ... ?ct=photos


Groeten,
Van Steen Jef
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Europees Kampioenschap ploegen in Horsens, Denemarken.

Bericht door Carl »

Prima organisatie, een uitstekend terrein, goede ambiance, een heel pak voortreffelijke ploegers, ... Al wat er moet zijn op zo'n gelegenheid.
Deed jij ook mee?
Ik was er voor een keer (de eerste keer) als bezoeker, en heb toch wel een en ander opgestoken. Als ploeger heb je immers nooit de tijd op eens te kijken hoe de anderen dat doen.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
JEFVIERZON
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:46

Re: Europees Kampioenschap ploegen in Horsens, Denemarken.

Bericht door JEFVIERZON »

Hallo,

we hadden dit jaar weer alles mee. Goed weer, veel ploegers en een gezellige dag. Ikzelf ben geen ploeger. Wij stonden in voor de catering. Ik zit mee in de organisatie van HMCK die de ploegdag organiseerd. Samen met twee ervaren organisators in het ploegwereldtje doen we dit. Zij zijn vanalles op de hoogte voor veldjes en dergelijke uit te zetten. Zonde is wel dat er hier niet meer Belgen aan mee doen. Hier zoeken we toch nog meer vertegenwoordigers die de Belgische vlag willen verdedigen. Mooie eraan is dat er hier al een 3 tal dames mee doen. U bent volgende edetie van harte welkom met tractor en ploeg.
Fotos hiervan http://cid-3d4d05efba133ef0.skydrive.li ... MCK%202009
Grtz
Van Steen Jef
Plaats reactie