Werktuigendagen te Oudenaarde.

Plaats hier uw ervaringen, besprekingen, foto's en dergelijke van evenementen die u bezocht hebt.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
the_misterFENDT
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2009, 21:00
Locatie: hulste

Werktuigendagen te Oudenaarde.

Bericht door the_misterFENDT »

Wie komt er naar de werktuigendagen?

Ik ga zeker zondag,jammer genoeg zonder trekker.
Afbeelding/Een echte vent rijdt met een fendt
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Werktuigendagen te Oudenaarde.

Bericht door Tim »

Ik sta klaar voor zondag ;)

Afbeelding

(wat er onder het laken zit weten jullie wel al zeker :D)
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Werktuigendagen te Oudenaarde.

Bericht door simar »

Hallo Tim:

Schijnt dat U, na het opknappen van die maaibalk, gratis de graskanten van Uw gemeente zal afmaaien!

Ik heb schrik als ik een dergelijke stapel hout zie.
Het is door het omkantelen van zo een stapel dat mijn linkerachillespees compleet was afgescheurd
op 23 maart. Ondertussen wel hersteld (8 weken gips + 50 kinebeurten) maar het is niet meer
zoals vroeger!
Gevolg: Weinig gerestaureerd deze zomer.

Etienne.
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Werktuigendagen te Oudenaarde.

Bericht door Carl »

Ik zal er zijn, met tractor en ploeg, al vanaf zaterdag. Hopelijk gaat het véél beter als in Hoogstaden, want het was een regelrechte ramp ginder.
OTC staat er met een klein tentje en een info-stand. We zullen ook onze pas herschilderde publiciteitsremorque mee hebben, waarop prachtige pancartes zijn aangebracht voor onze grote Veteran Tractor Show van 2010, die zal doorgaan op 14 en 15 augustus van volgend jaar. Je leest er alvast meer over in ons boekje dat je begin volgende week mag verwachten.

Ter info: Hierbij de mail die wellicht een aantal mensen onder ons ook wel hebben gekregen:

Beste oldtimer liefhebber,

Tijdens de Internationale Werktuigendagen op zaterdag 26 en zondag 27 september 2009 is er een heuse oldtimerhappening met een 250 tractoren op een 5 ha groot oldtimerterrein.

Nieuw voor dit jaar is het dorsen van granen en een onderdelen-verkoopsmarkt.

Het terrein is ideaal gelegen aan Inkom 1 ter hoogte van Moriaanshoofd, als eerste perceel rechts van de weg.

U kan best parkeren op parking 2, die dichtst gelegen is bij oldtimerterrein.

Programma oldtimerterrein:

Zaterdag 26 september:
- Vanaf 9u zijn de terreinen toegankelijk voor het publiek en zal er een demonstratie doorgaan van dorsen van granen op het oldtimerterrein.
Een groot gedeelte van de oldtimertractoren zullen dan reeds ten show staan op het terrein.
- Doorlopend is er van 9u tot 18u een onderdelenmarkt en een ruilbeurs op het oldtimerterrein.
- Omstreeks 14u zullen de oldtimertractoren een beperkte rondrit doen onder begeleiding binnen de terreinen van de Werktuigendagen.

Zondag 27 september:
- Vanaf 9u zal er terug oldtimer gedorsen worden en is er doorlopend een onderdelenmarkt en een ruilbeurs op het terrein.
- Vanaf 14u is er een ploegdemonstratie met Belgische Trekpaarden (4x3-span).
- Vanaf 10u beoordeelt een jury de 250 tractoren voor de “Belgian Oldtimer Tractor Award 2009” en krijgen de ploegdeelnemers hun richtlijnen van de ploegjury.
- De ploegwedstrijd start om 13u en eindigt om 16u.
- Een defilé met alle tractoren start om 15u op het showterrein met een deskundige uiteenzetting door de heer Piet Verschelde.
- De proclamatie van B.O.T.A. en ploegwedstrijd is om 17u op het oldtimerterrein.

Als organisatie zijn wij van mening u een prettig oldtimerweekend aan te bieden waarbij u naast de oldtimershow, ook kan genieten van het grote aanbod van andere standen en demonstraties met nieuwe machines op de Werktuigendagen.

Praktisch:
Inkom “Werktuigendagen” (incl. oldtimertreffen): 10 euro, met verminderingskaart: 5 euro,
Kinderen < 12 jaar : gratis
De beurs is open van 09u00 tot 18u00.
Alle parkings zijn gratis.



Internationale Werktuigendagen
secretariaat van 01/05/09 t.e.m. 01/10/09:
Axelwalle 14 - 9700 Oudenaarde
Email: info@werktuigendagen.be
T 09 390 86 71 - F 09 390 86 72 Oudenaarde - 26 & 27 september 2009
http://www.werktuigendagen.be
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Werktuigendagen te Oudenaarde.

Bericht door Tim »

Hallo Etienne,

als ik in uw buurt ben kom ik gerust eens het gazon maaien, maar de graskanten afdoen dat nu ook weer niet ;)
ik vind het gewoon een mooi ding om aan de MAN te hangen.
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Werktuigendagen te Oudenaarde.

Bericht door Allis-Chalmerske »

jammer dat er zaterdag's niet geploegd wordt, wij gaan dan kijken.

Tim: ik denk dat ik dezelfde maaibalk heb als jou
Bijlagen
Afbeelding1.jpg
Allis-Chalmers FD3 '63
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Werktuigendagen te Oudenaarde.

Bericht door Deutz »

Hallo Tim,

Ik ben 2jaar geleden geweest naar Oudenaarde en ik heb toen veel moois gezien waaronder een prachtige M.A.N zescilinder vraag me niet welk type maar de motor klonk gewoon prachtig voor de ploegers onder ons: heb geen vrees het is nogal lichte grond maar hopelijk voor iedereen blijft het droog ik zelf kan er niet bij zijn want kan maar moeilijk met de kinderwagen over het land rijden,

mvg,
wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Werktuigendagen te Oudenaarde.

Bericht door Tim »

Alliske,

das een mooie maaibalk die je daar hebt! inderdaad het ziet er dezelfde uit,
hopelijk word deze ook nog eens zo proper als die van jou :D
wordt die nog gebruikt of is het puur voor de show?
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Werktuigendagen te Oudenaarde.

Bericht door Allis-Chalmerske »

de mijne wordt niet meer echt gebruikt, we hebben er in het begin eens wat mee gemaaid maar naderhand is die niet meer gebruikt, vooral omdat die zo snel verstopt is.
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Werktuigendagen te Oudenaarde.

Bericht door Tim »

Het ziet er precies nog niet helemaal dezelfde uit.
als je kijkt naar de afstand en naar het aantal tanden van de maaibalk zelf
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Plaats reactie