Foto album van Kiekafobee 2009

Plaats hier uw ervaringen, besprekingen, foto's en dergelijke van evenementen die u bezocht hebt.

Moderator: Carl

simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Foto album van Kiekafobee 2009

Bericht door simar »

Uitzonderlijk weer ; veel, en veel verschillende trekkers en heel, heel veel volk!!
Prachtige fotoreportage.
Bedankt Wim vanwege een momenteel imobiele "Simar"

Etienne.

P.S. Dat groene kleine trekkertje bij de hoek v/die stal: Merk?? (SFV 203, Benz. of Diesel???)
Wimroelant
Beheerder
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jan 2009, 16:57

Re: Foto album van Kiekafobee 2009

Bericht door Wimroelant »

Dag Etienne, jammer dat je immobiel bent momenteel... :(

heb eens goed ingezoomd op de originele (grotere) foto: de eerste (van rechts te beginnen), is een Vierzon CGM 141, de tweede is een Deutz D25S, de achterste een Vierzon 201.

Het is inderdaad een zeer geslaagd evenement geweest, mede geholpen door het prachtige weer en de puike organisatie!

met vriendelijke groeten,

Wim
Gebruikersavatar
the_misterFENDT
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2009, 21:00
Locatie: hulste

Re: Foto album van Kiekafobee 2009

Bericht door the_misterFENDT »

http://cid-1496cc67bb9cddcf.skydrive.li ... efiet%2009 foto's die ik gisteren genomen heb op de benefiet te lichtervelde.
Afbeelding/Een echte vent rijdt met een fendt
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Foto album van Kiekafobee 2009

Bericht door simar »

Hallo:
Door het feit dat ik al mijn doc. over SFV (boek + 2 Charge Utille) uitgeleend heb kan ik het
momenteel niet opzoeken of de CGM141 wel een eigen SFV product is. Ik denk, maar ik
kan verkeerd zijn, dat die trekker elders is geconstrueerd, maar verdeeld is door SFV om
het segment van de hele kleine trekkers in te vullen. Welke motor zit daarin? Achterbrug ZF?
(Eens nakijken op de SFV-site)
Via de fotoreeks van the-misterFENDT kan men de enorme verscheidenheid van de trekkers
zien; Kramer; Wesseler; Eiher ; ... enz. en zelfs een oude liefde van mij; nl. een trekker met
een 6 cyl. Gardner. Deze meen ik nog gezien te hebben op dit voorgaande forum??
Het is een met chassis; dus hoe was het ook weer; constructie Matton????
Het is jammer dat al die informatie over Gardner is verloren is gegaan; we konden er bijna
een boek over schrijven!!!
Wat gebeurt er daar achter die FENDT (van Tim???) nummerplaat ARZ286?????

Etienne.
Gebruikersavatar
the_misterFENDT
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2009, 21:00
Locatie: hulste

Re: Foto album van Kiekafobee 2009

Bericht door the_misterFENDT »

Ja die trekker met nummerplaat ARZ286 was van tim.
Hij lag aan de testbank ,resultaat 68pk.
En ja die gardner was van constuctie Matton (mijn pa heeft het gelezen op een type plaatje).
Afbeelding/Een echte vent rijdt met een fendt
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Foto album van Kiekafobee 2009

Bericht door Tim »

Hallo,

hier ook mijn foto's : http://cid-8908363386dcc695.skydrive.li ... velde%2009

Hij lag inderdaad aan de testbank, hij gaf 60pk, niets van rook, zelf al belastten ze hem goed.
Standaard uit de fabriek (11.000 werkuren terug) geeft die ook 60pk, wil dus zeggen => zeer goeie motor
ik was er met twee oldtimers, de fendt 105s en de fendt dieselross fw237
we hebben ons wel geamuseerd, hé Arthur ;)

Een maat van mij die mee was heeft nog 200 foto's, dan zal je de case gardner beter kunnen bestuderen.

Groeten, Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
oldtimerke
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 jan 2009, 12:46

Re: Foto album van Kiekafobee 2009

Bericht door oldtimerke »

Beste vrienden,

In naam van Oude Trekker Club en de werkgroep Kiekafobee wil ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie deelname aan deze benefietdag. Het is werkelijk een ongelofelijk succes geworden, en aan de reacties van de deelnemers te horen is iedereen bijzonder tevreden over dit evenement.

Om even in te pikken op een vraag van Etienne: de CGM 141 is geen fabrikaat van de Société Française de Vierzon, maar wel van CGM, de Compagnie Générale de Mécanisation, gevestigd in Soissons. Vierzon nam er dit product bij om zijn gamma uit te breiden, en verkocht het via zijn dealernetwerk. Deze tractoren zijn op zich al vrij zeldzaam, maar nog zeldzamer is de CGM 142, in de rode kleur. De belangrijkste wijziging ten opzichte van de 141 was dat de motor iets meer vermogen had door een verhoogd toerental.Eric Claerhout,de man die hier zijn 141 tentoonstelde, heeft ook zijn uiterst zeldzame 142 (slechts in 12 stuks gebouwd).
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Foto album van Kiekafobee 2009

Bericht door simar »

Hallo;

Als aanvulling bij die CGM141 trekker:
Motor: 14 Pk. 765 cc. eencylinder 2tact diesel (Stihl)
Gewicht: 780 kg. (1000kg. met de massagewichten)

Van die CGM142; geen spoor te vinden!! Wordt er daar iets over geschreven in het boek van
Jean Cherouvrier en Jean Noulin? (beide auteurs zijn reeds overleden) of in die 2 delen van
Charge Utille?
Heel straf van Eric Claerhout om 1 v/d 12 gebouwde te hebben. Ikzelf heb het Nr. 25 v/d 55
gebouwde T100A Simar trekkers (ook eencylinder luchtgekoelde 4 tact benzinemotor 12à13 Pk.)

Etienne.
oldtimerke
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 jan 2009, 12:46

Re: Foto album van Kiekafobee 2009

Bericht door oldtimerke »

Etienne,

Is inderdaad voorzien van een tweetakt-Stihl-motor, zoals die ook in de Stihl-tractors gebouwd werd.

Betreffende die 142 wordt inderdaad nergens iets vermeld, het is eigenlijk twijfelachtig of de Société Française de Vierzon dan wel de Compagnie Générale de Mécanique hem zou verkocht hebben. Om de reeks Vierzon-tractoren compleet te maken, was hij er vorig jaar bij op de Gouden Osse in Torhout naar aanleiding van het centraal thema 'Société Française de Vierzon'.
Plaats reactie