Sec-Bois 2009

Plaats hier uw ervaringen, besprekingen, foto's en dergelijke van evenementen die u bezocht hebt.

Moderator: Carl

oldtimerke
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 jan 2009, 12:46

Re: Sec-Bois 2009

Bericht door oldtimerke »

Dag Pieter,

Zal inderdaad wij geweest zijn. Ik ben niet geheel zonder kleerscheuren teruggekeerd, want even voor we thuis waren merkte ik op dat mijn oliepomp niet meer draaide, oorzaak:de stok van de oliepomp naar de excentrische schijf in mijn vliegwiel was aan de kant van de oliepomp gescheurd. Klein euvel, maar dat grote gevolgen kon hebben.... Groeten, oldtimerke.
Pieter
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2009, 19:48
Locatie: watou

Re: Sec-Bois 2009

Bericht door Pieter »

Een geluk dat je dat op tijd gezien hebt
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Sec-Bois 2009

Bericht door simar »

Hallo :

Pieter: Mooie fotoreeks; hebt U geen foto v/h "kampement" of is die gesensureerd??????
Tim: Die MAN was prachtig; op het eerst zicht dacht ik dat het de Uwe was. Is het dezelfde?(type)

Etienne.
Pieter
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2009, 19:48
Locatie: watou

Re: Sec-Bois 2009

Bericht door Pieter »

simar schreef:Pieter: Mooie fotoreeks; hebt U geen foto v/h "kampement" of is die gesensureerd??????
Bedankt, ik heb er nog een hele hoop maar kheb een beetje moeten sorteren voor op internet te plaatsen.
Bij het kamperen daar was ik niet bij, ik ben enkel de zondag geweest, het was ook maar een uurtje rijden voor ons.
simar schreef:Tim: Die MAN was prachtig; op het eerst zicht dacht ik dat het de Uwe was. Is het dezelfde?(type)
Ik dacht dit ook eerst, maar toen zag ik dat er vooraan een briefje aanhing met de naam van de eigenaar.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Sec-Bois 2009

Bericht door Tim »

Ja het is zeker een mooi manneke, het is inderdaad hetzelfde type als de mijne.
Een B18A kan je gemakkelijk herkennen, het is het enigste hoge model van MAN met vierkante spatborden achteraan.
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Sec-Bois 2009

Bericht door simar »

Hallo :

Wie weet waarvoor die rode "tractor", bestaande uit twee delen, verbonden met een brug,
heeft gediend??
Was voorzien langs de rechterzijde van een 4 cil. diesel ; stuur links.
Te zien op de vijfde voorlaatste foto v/d fotoreeks van Pieter.

Etienne.
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Sec-Bois 2009

Bericht door Carl »

Dat zal een wijngaard-trekker zijn, Etienne, die over de struik kan rijden. Hij wordt gebruikt waar de druivestruiken in dichte rijen naast elkaar zijn gepland, en waar een gewone 'vigneron', een versmalde trekker dus, niet door kan.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Sec-Bois 2009

Bericht door Deutz »

Ik dacht dat die eerder voor de tabakteelt gebruikt werd, ik weet er twee gelijkaardige lopen, de een in Houthulst en de andere in Bikschote,
groeten,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Sec-Bois 2009

Bericht door Carl »

Dat zou inderdaad best kunnen, alhoewel ik niet weet of er in Frankrijk zoveel aan tabaksteelt werd gedaan. Er zijn inderdaad meerdere toepassingen mogelijk voor zo'n trekkertje. Zo heb ik er ooit eens eentje gezien op een lavendel-veld in de Provence. Een mens zoekt het materiaal wat hem het best van pas komt.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Sec-Bois 2009

Bericht door Deutz »

over hoge struiken zie ik hem niet direct rijden met dak gezien heb dat er een trekbaar aanhangt, ik heb nog sproeiers gezien voor wijngaarden maar die waren serieus hoger,
groeten,
wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Plaats reactie