M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Tim »

Deutz schreef:Ik ben lang op zoek geweest naar een betaalbare MAN, maar geen gevonden naar mijn goesting :cry: . Als ik er eentje tegen kom zal ik het u laten weten
ik wou eigenlijk ook zo ne viercilinder, maar voor mij zijn die niet betaalbaar, dus is het maar deze geworden.
Het is ook een prachtig trekteurke, is wel niet zo groot maarja, kan later altijd nog eens iets vinden hé.
Kheb hem gekocht omdat hij maar 2km van hier stond, en hij was niet zo overdreven kostenlijk dusja.
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Deutz »

Je moet ergens beginnen e. Ik zelf ben begonnen met een replica van een Lanz, het onderstel is een Holder B16 met een 1cilinder tweetakt diesel maar omdat de politie er geen papieren wou voor geven heb ik die met pijn in het hart verkocht. Mijn verdriet is nu wel over want ik heb nu een Deutz D40L en een Güldner G40S, allebei 3cilinders en meer dan groot genoeg, hoe groter de tractor hoe meer plaats je nodig hebt.

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Tim »

nog snel wat leuke aanpassingen gedaan die zeer handig zijn voor rondritten.

Kheb tomtom geinstalleerd (een soort adapterstukje gemaakt, want een stekker van gps past niet in
het originele stekkerdoosje op het dashbord)

Afbeelding

Mijn pa had nog een oude materiaalkoffer staan, het blijkt een legerkoffer te zijn uit 1942!
Dus dat past wel mooi achterop mijn tractor, zeer handig voor vesten enzo in te steken als ik een rondrit doe.
Kheb zelf wat geprobeerd om een bevestiging te maken en te lassen, en het is nog redelijk gelukt ook

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Deutz »

knap werk, wel orgineel, een tom tom op een tractor, is dat om te ploegen zoals bij john deere :lol:
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Allis-Chalmerske »

die koffer past er wel goed bij, wij hebben ook zo eentje op onze deutz, daar steekt ge dan al uw materiaal in en ge hebt er gene last meer van.Das gewoon heel handig. :)
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Tim »

Deutz schreef:knap werk, wel orgineel, een tom tom op een tractor, is dat om te ploegen zoals bij john deere :lol:
Idd, het word ne automatische gps gestuurde ploeger :P
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Tim »

En we zijn weer aan het prullen aan de motor.
Het steekt mij echt tegen dat slecht starten, en ik word beschaamd
als ik hem zie staan roken op rolantie ergens...
Injecteurs getest, die waren goed.
Ook heb ik de ruimte tussen cilinderkop en zuiger gemeten met een dikke tindraad, dit was 1.1mm, terwijl dit gerust 0.87 mag zijn zoals op het blok staat.
Iemand enig idee hoe dat kan komen? de cilinderkop is vermoed ik wel al een keer of twee geslepen, dus zou die ruimte toch juist kleiner moeten zzijn ipv groter?
Compressie gemeten : die was helemaal niet zoals het hoort, verklaart een beetje de vuile blauwe rook en het slecht starten.
Alleen rest er nog de vraag, hoe komt dit? cilinderbussen zijn nieuw, net zoals de zuigerveren.
Het laatste dat ik had geprobeerd was nieuwe klepzittingen laten zetten, zodat de kleppen terug op originele diepte komen (0.4-0.6mm)
want ervoor zaten ze al tot 2mm diep in de culas. Dit moest weer veel schelen in de compressie, maar hij startte nog steeds niet goed.
Nu heb ik met behulp van een valse injector, de lektest uitgevoerd op de cilinder. Druk gestoken op de cilinder (van de compressor, 8bar)
cilinder in bdp, in versnelling en handrem op zodat de cilinder niet naar beneden kan.
Als ik dan mijn oor leg op de inlaat, hoor ik het wel suizen. niet dat het veel is, maar toch zeker genoeg om het te horen...
Wat ik nu ga proberen denk ik is mijn cilinderkop terug afnemen, en binnenbrengen naar het revisiebedrijf.
Want het kan toch niet zijn dat geslepen kleppen en nieuwe klepzitting niet afdichten?

Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Allis-Chalmerske »

Ik heb eens gezien dat iemand zijn culasse gewoon onderste boven op tafel had gelegd en dan rond de kleppen benzine gekapt en waar de benzine bleef staan dichtte de kleppen goed af maar als het erdoor liep dan was er iets mis.
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Tim »

Idd, die truc heb ik ook gehoord.
maar ik ga nu niet even leuk mn culas afhalen om te kijjken als dat zo is.
Ik ga eerst een nieuwe joint de culas bestellen, en daarna de boel erafhalen.
Zo vermijd ik dat ik hem weer een maand niet kan gebruiken voor rondritten :D
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Tim »

Wat is het stil hier op het forum de laatste tijd.
Heb van een voorvorkbeschermhoes van mn brommer een leuke
cardanbeschermer maken, waar de buizen in en uit elkaar schuiven zit er origineel
een hoes over, deze had ik niet meer dus dan maar een ander goed alternatief :D
Ik ben weer vele dingen van plan met mijn trekker, je hoort er nog wel van.

Afbeelding
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Plaats reactie