Fendt farmer2

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

simon
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 mei 2011, 18:24
Contacteer:

Re: Fendt farmer2

Bericht door simon »

En ja hoor we hadden het zelf ook nooit kunnen denken maar er is nog een trekker bijgekomen.
Een fendt farmer 3S bouwjaar 68 was al een tijdje opzoek achter een nieuwe trekker om de farmer 2E gezelschap te houden maar vond niet direct iets dat mij echt kon overtuigen tot ik deze tegen kwam.

hij had een aangepaste bril cabine die er al af is omdat die anders niet binnen kan maar de cabine mocht langs geen kanten weg van mijn vader dus heb ik ze maar in een hoekje aan de kant gestoken bij men opa aangezien we thuis met een plaatsgebrek beginnen tekomen :)

hier een foto van de farmer 3S en de farmer 2E langs elkaar en apart van
Bijlagen
sized_IMG_0399.JPG
sized_IMG_3496.JPG
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Fendt farmer2

Bericht door SFVke »

Dag Simon,

Mooie aanwinst, blijkbaar ben je ook besmet met het "virus". Begint bij eentje en voor je het weet is de collectie groter dan die van de gemiddelde landbouwer :D.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Fendt farmer2

Bericht door guido »

Simon,

Zeer mooie gave trekker zonder builen of blutsen. Staat die nog en zijn eerste lak? Die trekker heeft waarschijnlijk weinig werkuren.
Persoonlijk vind ik die trekker veel mooier zonder Bril cabine.

groeten Guido,
simon
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 mei 2011, 18:24
Contacteer:

Re: Fendt farmer2

Bericht door simon »

dag guido

staat waarschijnlijk nog in eerste lak toch de kapo maar de spatborden niet meer her en der is er al aan 'gelapt en getapt geweest'.
builen valt wel degelijk mee deze winter beginnen of volgend jaar met restaureren eerst zorgen dat hij door de keuring gaat.

mvg
simon
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 mei 2011, 18:24
Contacteer:

Re: Fendt farmer2

Bericht door simon »

voila na een 3 tal maand is er tamelijk veel gebeurd qua papierwerk waar ik nu toch wel een hekel voor heb gekregen en mechanisch werk dat soms met vallen en opstaan gebeurd maar het voorlopig resultaat mag er toch zijn hoop ik :)

mechanisch werk remmen langs weers zijden vernieuwd herspoten tot aan de motor diverse dingen vermaakt elektriciteit in orde gebracht en natuurlijk nieuwe banden laten opleggen voor velgen laten herspuiten en 2 nieuwe achtervelgen laten maken maar volgende week ga ik naar Roeselare om hem te laten schouwen en zal er wel een ritje worden gereden.


maar vandaag heb ik iets totaal anders gedaan aangezien ze allemaal praten om elektriciteit uit te schakelen hier in lichtervelde zullen ze ons toch niet in het donker en in de koude zetten :p na een telefoontje naar men grootvader bleek dat hij nog een groep heeft staan namelijk een eisemann met een sachs motor de nafte die er inzat was iets anders na 20 jaar stil staan maar starten doet hij nog als je goed doorduwt tenminste hebben jullie soms meer info over zo'n motor?
Bijlagen
sized_IMG_0468.JPG
foto0251.jpg
foto0251.jpg (26.41 KiB) 26943 keer bekeken
foto0253.jpg
foto0253.jpg (28.97 KiB) 26943 keer bekeken
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: Fendt farmer2

Bericht door stompkopfan »

hallo simon
ja had mij gisteren ook bijna zo een gekocht maar was dan juist verkocht
denk dat die (bijna) van mij een kleiner model was
deze zal met een kick start zijn waarschijnlijk opletten als je de motor start en hij draait direkt de kickstarter weer in de beugel klikken want als je hem wil inklikken maar je doet hem weer omlaag gaat de krans, waarmee hij de krukas overbrengt , weer uitschuiven en gaat zo weer in contact komen met de draaiende krukas en kan tot gevolg hebben dat je vingers eronder zitten of je voet (DUS OPLETTEN DAARMEE)
ja dus dat zal een sachs 2 takt benzine zijn (dus een mengeling maken van 2takt minerale olie, benzine EN loodvervanger, dit laatste is nodig omdat tegenwoordig de benzine geen lood meer bevat maar indertijd zat dit er wel in en heft deze motor dit nog nodig , kan je gewoon in een autohandel kopen)
deze motor zal waarschijnlijk gedateerd zijn ergens tussen jaren 60 en begin jaren 80
zelf heb ik er ook 2 een grote en een kleine
dit zijn zeer sterke motoren !!
ooit met iemand gesproken die er ook had en zei me iets wat me nog steeds is bijgebleven :'die sachs motoren zijn niet kapot te krijgen als je ze goed onderhoud, het zijn de motoren waarmee men de wereld heeft opgebouwd!!'
als je graag wilt weten welk type het is en van welk jaar moet je het type plaatje zoeken dit staat ofwel vooraan (waar sachs ingegoten staat)net onder de benzine tank ofwel achteraan op de flens waar de andere kant van de krukas uitkomt
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Plaats reactie