Hallo :
Carl : geen zorgen overmaken indien er een foutje zou zijn in dat artikel.
Dat zwengelt aleen maar de discussie en de interesse aan !!
Een voorbeeld:
Alain Charles (Béziers) de webmaster v/d Simar site (gepensioneerde prof. wisk.) schreef in een artikel in La Vie de L'Auto
over een bepaald type van Simar met een speciale motor met 2 zuigers die (bijna) simultaan bewegen/
Moteur ; 2 temps; bicylindre, mais avèc une chambre de combustion.
Enkele boekjes later; reaktie en repliek ! Het moest zijn :
Monocylindre en U à deux pistons à chambre de combustion commune.
Heftige (theologische !!) discussie tussen al die specialisten; heeft vele boekjes geduurd !!!
Ondertussen genoot Simar van deze kosteloze publiciteit.
Etienne.
Willy Devoldere overleden
Moderator: Carl
Re: Willy Devoldere overleden
het zou eventueel ook nog van de 2 voorlopers kunnen zijn van de vierzon 302
met name de HV2 of de H2
groeten jurgen
met name de HV2 of de H2
groeten jurgen
Re: Willy Devoldere overleden
Hallo Jurgen :
Die mogelijkheid bestaat ; H2 is gebouwd vanaf 1935 ; maar dan komt mijn tweede vraag aan bod.
Etienne.
Die mogelijkheid bestaat ; H2 is gebouwd vanaf 1935 ; maar dan komt mijn tweede vraag aan bod.
Etienne.
Re: Willy Devoldere overleden
Ja, van mij ook.
Hoe brengen ze de motor over naar de boîte; de krukas ligt in de lengte-richting, terwijl die van een Vierzon dwars ligt.
Ik heb er ooit een gezien, bij Vancompernolle dacht ik; ik heb dat toen bekeken, maar weet begot niet meer hoe het was opgelost.
Hoe brengen ze de motor over naar de boîte; de krukas ligt in de lengte-richting, terwijl die van een Vierzon dwars ligt.
Ik heb er ooit een gezien, bij Vancompernolle dacht ik; ik heb dat toen bekeken, maar weet begot niet meer hoe het was opgelost.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.