Deutz D40L
Moderator: Carl
Re: Deutz D40L
Dag Jeroen,
Zolang die boite goed schakelt en geen zingend geluid maakt: dicht laten. Het is een heel werk om die open te doen. Om bv de pennen te vernieuwen moet de tractor in 2 en het differentieel eruit.
groeten,
Wesley
Zolang die boite goed schakelt en geen zingend geluid maakt: dicht laten. Het is een heel werk om die open te doen. Om bv de pennen te vernieuwen moet de tractor in 2 en het differentieel eruit.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
- Locatie: Brakel
Re: Deutz D40L
ah ok bedankt voor de goede raad
mvg jeroen
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Re: Deutz D40L
Dus een deutz met een ZF boite is de beste deutz die je kan vinden?
En Jeroen, Wesley heeft gelijk hoor. Iets dat goe macheert moet ge niet
aankomen en u geen zorgen in maken nu ja, ge zult het wel merken
bij de testritten hé hoe goed uw boite is.
Tim
En Jeroen, Wesley heeft gelijk hoor. Iets dat goe macheert moet ge niet
aankomen en u geen zorgen in maken nu ja, ge zult het wel merken
bij de testritten hé hoe goed uw boite is.
Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Re: Deutz D40L
Dag Tim,
Die ZF boiten zijn ook niet bepaald de sterkste. Gelukkig is die van de Güldner gemaakt voor een tractor van 80pk terwijl die er "maar" 40 heeft.
groeten,
Wesley
Die ZF boiten zijn ook niet bepaald de sterkste. Gelukkig is die van de Güldner gemaakt voor een tractor van 80pk terwijl die er "maar" 40 heeft.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Re: Deutz D40L
Wesley,
je moest eens de boite zien van mijn super 50, das nog meer overgedimensioneerd
je moest eens de boite zien van mijn super 50, das nog meer overgedimensioneerd
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Re: Deutz D40L
Dag Tim,
Het is waarschijnlijk omdat de Zetor uit Tsjechië komt, het ijzer kost daar niet veel
groeten,
Wesley
Het is waarschijnlijk omdat de Zetor uit Tsjechië komt, het ijzer kost daar niet veel
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Re: Deutz D40L
Hallo :
Ge moet eens kijken naar de boite - achterbrug van mijn Simar tractor 12 Pk.
Deze boite is groter dan van een Fendt van 210 Pk.
Hoe zat het met de prijs v/h staal in Genève (Ch.) in de jaren 50 ?????????
Etienne.
Ge moet eens kijken naar de boite - achterbrug van mijn Simar tractor 12 Pk.
Deze boite is groter dan van een Fendt van 210 Pk.
Hoe zat het met de prijs v/h staal in Genève (Ch.) in de jaren 50 ?????????
Etienne.
Re: Deutz D40L
Beste Tim,
De beste Deutz die je kan vinden is er één met een ZF bak ? , dan ga je wel heel kort door de bocht, latere types van Deutz, ik heb het over de 06 serie hebben een supersterke Deutz bak!
Beste Wesley, jij hebt het waarschijnlijk over de ZF 216/A bak gebouwd in de Güldner G 50, Deutz D 5005 en/of D 5505 en sommige D 50 tigers en Porsches super en Master. Beresterk zijn die dingen.
Bij Porsche zijn ook bepaalde types (standard 219 (30 pk);standard 238 (26 pk);super export 329 en 339 (35 en 30 pk) waar een versnellingsbak van Deutz ingebouwd is (8V2A), gaat het hier om dezelfde bak als hierboven beschreven? Mij is weinig bekend over problemen met de bakken bij deze types. Zelf heb ik er ook geen van deze tractoren.
mvg,
Marc
De beste Deutz die je kan vinden is er één met een ZF bak ? , dan ga je wel heel kort door de bocht, latere types van Deutz, ik heb het over de 06 serie hebben een supersterke Deutz bak!
Beste Wesley, jij hebt het waarschijnlijk over de ZF 216/A bak gebouwd in de Güldner G 50, Deutz D 5005 en/of D 5505 en sommige D 50 tigers en Porsches super en Master. Beresterk zijn die dingen.
Bij Porsche zijn ook bepaalde types (standard 219 (30 pk);standard 238 (26 pk);super export 329 en 339 (35 en 30 pk) waar een versnellingsbak van Deutz ingebouwd is (8V2A), gaat het hier om dezelfde bak als hierboven beschreven? Mij is weinig bekend over problemen met de bakken bij deze types. Zelf heb ik er ook geen van deze tractoren.
mvg,
Marc
Porsche Diesel Super L 319,L 308,N 309
Re: Deutz D40L
Dag Marc,
Bij mijn Güldner G40S is het een boite type ZP A 210II. Bij de rode Güldners hebben ze verschillende boiten gebruikt. Zo heb je de A-205, de A-208, A-210 en A-210II. De versnellingen die ik heb zijn 8 vooruit en 4 achteruit voorts was een cardan met 500/1000 tr mogelijk.
groeten,
Wesley
Bij mijn Güldner G40S is het een boite type ZP A 210II. Bij de rode Güldners hebben ze verschillende boiten gebruikt. Zo heb je de A-205, de A-208, A-210 en A-210II. De versnellingen die ik heb zijn 8 vooruit en 4 achteruit voorts was een cardan met 500/1000 tr mogelijk.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
- Allis-Chalmerske
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09
Re: Deutz D40L
hallo allemaal,
Bij de latere deutz types zoals de 06-series zijn er veel oudere type versnellingsbakken overgenomen. Deze zijn dan wel een klein beetje verbeterd t.o.v de oude types maar er zijn er toch met gelijkaardige problemen. Zo ben ik eens een keer gaan kijken voor een 4506 met 8v/2a bak, waarvan de groepenschakeling ook geblokkeerd was in de 'hoog'-stand, hetzelfde verhaal als de D40L. Maar de types met 8v/4a waren dan weer beter, deze hadden ook 2 poken i.p.v en hoog/laag hendel. De zwaardere typen 05- en 06-series (vanaf de 6 cilinders) hebben allemaal ZF-bakken. Deze zijn toch wel iets beter dan de Deutz bakken. Onze Deutz 7206 met deutz-bak (12v/ 4a) springt ook uit de kleinste groep.
"Dus een deutz met een ZF boite is de beste deutz die je kan vinden? " Als je het mij vraagt zijn de Deutzen met Zf- bak toch wel iets beter dan die met een Deutz-bak. Maar vergeet niet dat de meeste DX'en ook een Deutz-bak hebben die toch wel degelijk is.
Hier is hoe het er nu bij ligt. Momenteel wordt er gewacht op het tandwiel met de nieuwe as.
Bij de latere deutz types zoals de 06-series zijn er veel oudere type versnellingsbakken overgenomen. Deze zijn dan wel een klein beetje verbeterd t.o.v de oude types maar er zijn er toch met gelijkaardige problemen. Zo ben ik eens een keer gaan kijken voor een 4506 met 8v/2a bak, waarvan de groepenschakeling ook geblokkeerd was in de 'hoog'-stand, hetzelfde verhaal als de D40L. Maar de types met 8v/4a waren dan weer beter, deze hadden ook 2 poken i.p.v en hoog/laag hendel. De zwaardere typen 05- en 06-series (vanaf de 6 cilinders) hebben allemaal ZF-bakken. Deze zijn toch wel iets beter dan de Deutz bakken. Onze Deutz 7206 met deutz-bak (12v/ 4a) springt ook uit de kleinste groep.
"Dus een deutz met een ZF boite is de beste deutz die je kan vinden? " Als je het mij vraagt zijn de Deutzen met Zf- bak toch wel iets beter dan die met een Deutz-bak. Maar vergeet niet dat de meeste DX'en ook een Deutz-bak hebben die toch wel degelijk is.
Hier is hoe het er nu bij ligt. Momenteel wordt er gewacht op het tandwiel met de nieuwe as.
Allis-Chalmers FD3 '63