Fendt dieselross f28p.
Moderator: Carl
- the_misterFENDT
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 30 jan 2009, 21:00
- Locatie: hulste
Fendt dieselross f28p.
Type/F28
Gekocht in 1/ 2005 .
Motor MWM AKD 415Z ,2cyl.
Gebouwd in 1954
28PK.
Gekocht in 1/ 2005 .
Motor MWM AKD 415Z ,2cyl.
Gebouwd in 1954
28PK.
Laatst gewijzigd door the_misterFENDT op 11 jan 2010, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
/Een echte vent rijdt met een fendt
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
- the_misterFENDT
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 30 jan 2009, 21:00
- Locatie: hulste
Re: Fendt dieselross f28.
Filmpje f28 starting.
Start altijd maar rookt altijd emens.
Als hij warm heeft spuigt hij nu en dan eens een rookwolk,we hebben nogtans de kleppen eens geregeld(waarschijnlijk slegte ingektoren).<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/l5SYBs9nJSA&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/l5SYBs9nJSA&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Brnl8qJ4Zp8&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Brnl8qJ4Zp8&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Start altijd maar rookt altijd emens.
Als hij warm heeft spuigt hij nu en dan eens een rookwolk,we hebben nogtans de kleppen eens geregeld(waarschijnlijk slegte ingektoren).<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/l5SYBs9nJSA&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/l5SYBs9nJSA&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Brnl8qJ4Zp8&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Brnl8qJ4Zp8&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
/Een echte vent rijdt met een fendt
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
- Allis-Chalmerske
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09
Re: Fendt dieselross f28.
zou je pomp misschien niet juist staan eens vroeger of later zetten?
Allis-Chalmers FD3 '63
Re: Fendt dieselross f28.
uw gaspedaal leidt precies een eigen leven
controleer idd eens als u pomp ni te laat sta, da kan al veel schelen
controleer idd eens als u pomp ni te laat sta, da kan al veel schelen
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Re: Fendt dieselross f28.
Dat eigen leven van de gaspedaal is inderdaad nogal frappant. Dat voel je bij veel brandstofpompen, maar ik vermoed toch dat het wat teveel is. Waarschijnlijk zit er wat heel veel speling op de regelateur, en vandaar dat hij ook zo onregelmatig draait.
Misschien eens de olie verversen van de pompen, desnoods vullen met pont-olie, en misschien de brandstoffilter eens leeg maken en vullen met een blik 'diesel spoeling' van Liqui-Moly. De rest kap je dan maar in de tank, liefst weinig gevuld. Dat is bijzonder goed om stroeflopende brandstofpompen en haperende injecteurs weer los te krijgen.
Misschien eens de olie verversen van de pompen, desnoods vullen met pont-olie, en misschien de brandstoffilter eens leeg maken en vullen met een blik 'diesel spoeling' van Liqui-Moly. De rest kap je dan maar in de tank, liefst weinig gevuld. Dat is bijzonder goed om stroeflopende brandstofpompen en haperende injecteurs weer los te krijgen.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Re: Fendt dieselross f28.
moest het gaspedaal niet zo wapperen zou hij volgens mij veel mooier draaien. nu is het net een lanz bulldog
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Re: Fendt dieselross f28.
Dat zou je inderdaad verwachten, doch dit is niet altijd zo. Ik zou het in ieder geval eens proberen, want hij draait inderdaad veel te veel 'als een Lanz'.
Een gemakkelijke manier om te zien of er al dan niet te veel speling op uw regulateur zit, is in een heel kleine (eerste) versnelling rijden op een sterk heuvelend terrein, met daarbij de gas op een vaste positie en niet al te veel toeren.
Wanneer je een zeer groot verschil in toeren vast stelt tussen bergop en bergaf, dat wordt het dringend tijd dat je de regulateur eens grondig gaat bekijken, want dan werk je in gevaarlijke omstandigheden: het is de voorbode van een regulateur die aan het kapot gaan is.
Wanneer je niet zeker bent, of twijfelt of het verschil in toerental afkomstig is door het verschil in belasting, doe dan hetzelfde traject in eerste versnelling achteruit. Je zal dan vast stellen dat de motor versnelt daar waar hij normaal gezien, omwille van de belasting (naar boven rijden), zou moeten vertragen, en omgekeerd.
Al naar gelang de constructie van de regulateur doen zich twee situaties voor wanneer de regulateur uiteindelijk breekt.
In het beste geval valt de motor gewoon stil, en krijg je hem meestal niet meer aan de praat.
In de meeste gevallen echter slaat de motor op hol: Hij gaat serieus over zijn toeren en je krijgt hem niet meer stil gelegd. De motor draait zichzelf letterlijk kapot door ongecontroleerd over-toerental en over-vermogen. Je kan er niets meer aan doen tenzij je hem nog snel in een hoge versnelling geblokkeerd krijgt, of snel genoeg reageert, en de luchtinlaat met de hand kunt dicht houden om zo de motor te 'versmachten', met andere woorden, kunt laten stil vallen wegens gebrek aan zuurstof en compressie.
Een gemakkelijke manier om te zien of er al dan niet te veel speling op uw regulateur zit, is in een heel kleine (eerste) versnelling rijden op een sterk heuvelend terrein, met daarbij de gas op een vaste positie en niet al te veel toeren.
Wanneer je een zeer groot verschil in toeren vast stelt tussen bergop en bergaf, dat wordt het dringend tijd dat je de regulateur eens grondig gaat bekijken, want dan werk je in gevaarlijke omstandigheden: het is de voorbode van een regulateur die aan het kapot gaan is.
Wanneer je niet zeker bent, of twijfelt of het verschil in toerental afkomstig is door het verschil in belasting, doe dan hetzelfde traject in eerste versnelling achteruit. Je zal dan vast stellen dat de motor versnelt daar waar hij normaal gezien, omwille van de belasting (naar boven rijden), zou moeten vertragen, en omgekeerd.
Al naar gelang de constructie van de regulateur doen zich twee situaties voor wanneer de regulateur uiteindelijk breekt.
In het beste geval valt de motor gewoon stil, en krijg je hem meestal niet meer aan de praat.
In de meeste gevallen echter slaat de motor op hol: Hij gaat serieus over zijn toeren en je krijgt hem niet meer stil gelegd. De motor draait zichzelf letterlijk kapot door ongecontroleerd over-toerental en over-vermogen. Je kan er niets meer aan doen tenzij je hem nog snel in een hoge versnelling geblokkeerd krijgt, of snel genoeg reageert, en de luchtinlaat met de hand kunt dicht houden om zo de motor te 'versmachten', met andere woorden, kunt laten stil vallen wegens gebrek aan zuurstof en compressie.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
- Allis-Chalmerske
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09
Re: Fendt dieselross f28.
worden die Fendtjes niet met een kleplichter stilgelegd? anders gooi je snel de kleppen open moest die ooit over zijn toeren gaan. En als het nu niet aan de regelateur ligt? is hij dan misschien slecht uitgebalanceerd?
Allis-Chalmers FD3 '63
- the_misterFENDT
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 30 jan 2009, 21:00
- Locatie: hulste
Re: Fendt dieselross f28.
Ja ,gewoon decompresseren.
/Een echte vent rijdt met een fendt
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 12:46
Re: Fendt dieselross f28.
Gaan jullie, als echt Fendt-mannen naar de Fendt-oldtimertractormeeting in Lochristi?