En we blijven maar doorgaan, de vakantie is het moment van het jaar
om aan den trekteur te werken
Ik ben bezig met de achterbrug weer uiteen te halen, alles uit elkaar doen en
alle oliekeeringen vervangen, want hij lekt hier en daar olie...
Zo ziet het eruit om eraan te beginnen, wiel eraf, dan de olie uit de trompetten laten,
en met wat mankracht kan je die dingen er wel stuk per stuk van heffen.
Het differentieel ziet er nog goed uit
Dan moet dit eraf, buitenkant van de trompet, met een ZWAAR tandwiel erin
Het rond stuk waar het wiel aanhangt, is conisch gemaakt op de as met het grote tandwiel. Mijn grote poulietrekker
en een dopsleutel van een kleine meter waren niet voldoende, ik heb hem op spanning gezet zover ik kon, heb nog
geprobeerd het stuk wat te warmen met gasbrandertje, dat hielp niet veel. Dan maar met de hamer tegen de achterkant
een goeie tik, en BAF, het stuk vloog eraf, een halve meter verder.. Er stond allesinds spanning genoeg op met de poulietrekker
Daarna moet de binnekant van de trompet eraf, met de remtrommel en steekas erin. om aan de oliekeering te kunnen
die erachter zit, moest ik de remtrommel eraf halen. makkelijker gezegd dan gedaan, wie heeft zon lange poulietrekker??
Maar een echte handige harry trekt zijn plan, ik heb stukken dikke ijzeren lat gezaagd (36cm lang) en daarmee de armen
van mijn poulietrekker verlengd. En het lukte nog ook om de trommel eraf te krijgen, gelukkig maar
En ja hoor, de voering was nat van de olie. Niet verwonderlijk dan dat hij bijna niet remde...
![Afbeelding](http://lov9wq.bay.livefilestore.com/y1poqap0wt35Kmm0dySNPjPYX1aKjL6Y2CtXGJP86n9CjJ24ri89wnBT5jbIkijgNfz_T__ti8YQhqiqp5oO7l9uQ/DSC05922.jpg)