Pagina 3 van 3

Re: Beeld en fotomateriaal OTC Veteran Tractor Show 2010 Heule

Geplaatst: 19 aug 2010, 18:59
door Pieter
Deutz schreef:Hallo,

Ik ben laatst naar een kleine Lanz semidiesel gaan kijken en die persoon had zijn trilbougie vervangen door een klassieke gloeibougie uit een Merrcedes, dit werkte ook heel goed.

mvg,
Wesley
Er zijn er nog die dit doen, maar dit is dan wel niet meer origineel

De uitleg van simar is volledig juist, de benzine wordt ingespoten door de injector.

Re: Beeld en fotomateriaal OTC Veteran Tractor Show 2010 Heule

Geplaatst: 19 aug 2010, 19:28
door Tim
Kan je dan ook effectief rijden op benzine?
Of lukt het aleen om hem wat te laten warmdraaien?
Reageert de motor dan hetzelfde als je gas geeft alsof hij op diesel draait,
of blijft hij dan eerder op een vast toerental draaien?

Tim

Re: Beeld en fotomateriaal OTC Veteran Tractor Show 2010 Heule

Geplaatst: 19 aug 2010, 19:57
door simar
Hallo :

De schroefdraaddiameter v/e gloeibougie ; zeker de moderne ; is toch kleiner dan de klassieke gewone bougie (M14* 1.25).
Dus moet men een tussenstukje draaien.
Van mijn SFV 202 E (E van Etroit = smalspoor) heb ik ook een tussenstukje gedraaid in Cu om een gewone bougie te
kunnen gebruiken.
De originele schroefdraaddiameter in de gloeikop is groter dan M14 * 1.25.
Heel oude bougies waren groter.
De benzine bij het starten van een gloeikop moet 2-takt benzine zijn (4 à 6% tweetaktolie erbij) en best "verse" benzine!!!!!

Etienne.

Re: Beeld en fotomateriaal OTC Veteran Tractor Show 2010 Heule

Geplaatst: 19 aug 2010, 22:11
door guido
Bedankt Etienne voor de deskundige uitleg.
Guido

Re: Beeld en fotomateriaal OTC Veteran Tractor Show 2010 Heule

Geplaatst: 20 aug 2010, 05:57
door Deutz
Hallo Tim,

Normaal laat men de motor gewoon warm draaien op bezine (duurt niet zo lang), men raad het af om werken op bezine, de motor is er eigenlijk niet voor gemaakt.

mvg,
Wesley

Re: Beeld en fotomateriaal OTC Veteran Tractor Show 2010 Heule

Geplaatst: 01 nov 2010, 21:12
door guido
Nog enkele fotos van de OTC show

De kaki David Brown bouwjaar 1954 heeft vroeger dienst gedaan op het vliegveld van Wevelgem.
Op de aftakas zat vroeger een pomp voor vliegtuigen af te spuiten.De rechtstaande buis vooraan
is een statief voor een machine geweer,prestone is een amerikaans merk van antivries.
Die informatie komt van de huidige eigenaar Tom Levecque.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De mooi gerestaureerde Farmall H 1947 van Danny Staesens

Afbeelding

Afbeelding