Allis-Chalmers FD3

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

nee, de grijze verf heb ik gewoon gehaald in een zaak waar ze allerlei verf verkopen en de gouden heb we ergens in een gespecialiseerde zaak laten mengen (ik weet echt niet meer waar) maar die was niet echt goedkoop voor 3 liter was het rond de 200 euro.
Allis-Chalmers FD3 '63
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door guido »

Fergieman,


Op www.annatefka.com kan je informatie vinden over de kleuren,zoeken bij forum en dan veel gestelde vragen. De verf zou verkrijgbaar zijn bij de MF dealers.
mvg Guido
Fergieman
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 feb 2009, 20:37

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Fergieman »

Hoi Guido

Ik weet het, kijk ook veel naar die site en stel soms wel eens een vraagje.
Maar het echte kleur verschilt toch een beetje met de TE serie, ik denk dat het grijs iets lichter is en het zogenaamde goudkleur varieerd ook veel. De echte kenners en vooral de oudere personen zullen dat wel bekennen. Het grijs van de TE serie verschilt ook soms van merk tot merk bv Sparex en dan van MF zelf.

Groeten Fergieman
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

Fergieman: kan je geen verf meer laten namaken op een stukje verf dat nog intact is? ik heb dat ook gedaan omdat er nog wat goede verf op zat. bij mij was de onderkant van de olie-bad luchtfilter nog mooi goudkleurig, en achter een plaatje op het dashbord zat ook nog originele grijze verf. Ik weet niet of je het geluk hebt dat er nog ergens een beetje goede lak onder zit,maar dan kan je ze gewoon laten namaken daarop.

Deze week hebben we toch weer en beetje kunnen doorwerken aan de AC. we hebben een goed stuurhuis gevonden om het oude te vervangen ;) mits enkele kleine aanpassingkjes zit het erop. En het heeft bijna geen speling, een hele vooruitgang tegenover de 7 slagen die je ervoor moest doen om te kunnen draaien :D En dan hebben we de vooras ook terug uitgelijnd. Nu zit er ongeveer 3 à 4 mm toespoor op, dat lijkt me wel voldoende.
Bijlagen
dat zal wel genoeg stuuruitslag zijn zeker
dat zal wel genoeg stuuruitslag zijn zeker
Afb0201.jpg
Afb0200.jpg
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Tim »

mooi man!
ik zie wel hier en daar nog een paar ongeverfde onderdelen, paar vergeten? :D
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

tja, alles moet eerst passend gemaakt worden voor het mag geverfd. Want anders gaat de verf er toch maar terug af als ik er nog aan moet werken. Als alles erop staat gaat hij terug het werkhuis in om alle plekjes terug bij te werken en spuiten. Nu dit stuur er weer opstaat kan ik al een testrit maken als ik hem aan het draaien krijg :D maar eerst is er nog wat werk om de tank, filters, starter, pedalen,... erop te krijgen.
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Tim »

Veel succes met het starten alvast, soms gaat dat goed, soms ook niet :P
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Allis-Chalmerske »

voor het starten heb ik meer schrik. we hebben gisteren het guidbuikje voor de eerste keer gestart met het nieuwe motorblok (oude blok kreeg koelwater bij de olie).
Maar na een 15 min gedraaid te hebben bleef die hard roken, wat die daarvoor niet deet want de motor is compleet gereviseerd. We dachten dat we de kleppen slecht hadden afgesteld dus hadden we de kleppendeksel eraf gehaald.Nu blijkt dat de nokkenas geen smering krijgt :( we hebben op alles gelet bij de opbouw (dit motortje kennen we al vanbuiten zo dijkwijls hebben we hem terug moeten open doen) en toch wilt het weer niet lukken. een beetje uitdaging is leuk maar als niets meer wilt lukken is de moed ver te zoeken. Met de AC weet ik niet wat ik kan verwachten, misschien draait hij perfect (wat natuurlijk fantastisch zou zijn :D ) of hij ontploft (wat natuurlijk minder fantastisch is). Hij draaide ervoor toch dus zou het nu ook moeten gaan. Hopelijk zit het allemaal een beetje mee en dan zal het duimen zijn om te zien of er wat leven in te krijgen is...
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Tim »

Eerste keer starten is altijd wat angstaanjagend :D
die ferguson tef van mn nonkel, toen we hem startten wou die al niet starten,
maar hij ging wel in gang met wat start pilote. Maar toen hij redelijk begon te draaien
op diesel ipv op start pilote sloeg de motor op hol (wrs membraan probleem, of vastzittende deeltjes)
gelukkig zit er een decrompressie hendel op, anders was de motor allang in brokken gevlogen.
En het ergste vanal, ik zat erop tijdens het starten, veel tijd heb je niet om iets te doen als de motor begint gek te doen..

De MAN was een ander verhaal, die startte de eerste keer ook niet zonder start pilote, en toen bleef hij
zeker 15 minuten op een cilinder draaien. Nuja hij is er toch door gekomen, bleek dat de mazoutpomp wat druk
verloor bij een ventiel en daardoor de ene cilinder nooit goed mee was.

Maar ik kan het moeilijk geloven dat jou allis chalmers gaat ontploffen, hopelijk toch niet ;)
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Allis-Chalmers FD3

Bericht door Deutz »

Bij mijn Deutz was het niet te doen van de rook bij 600 en 1500tr, bij 2000 liet hij een slag over ik dacht aan de pomp maar het bleken de filters te zijn, nieuwe gestoken en het was gedaan. Ps de mazoutfilter bij de D40 zit in de mazouttank en dat is niet leuk :(

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Plaats reactie