Güldner G40S
Moderator: Carl
- Allis-Chalmerske
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09
Re: Güldner G40S
Is je starter al eens open geweest? als je de anker(dat heet toch zo?) eens zuiver maakt doet ook al veel. Het kan mischien ook zijn dat de startrelais is ingebrand, dan trek je heel veel stroom en er gebeurt niks, m'n neef zijn DX had dat ook opeens was die met niks meer rond te krijgen, de startkabels werden roodgloeiend en de starter deed ook niet meer dan 'klik', uiteindelijk was het startrelais ingebrand.
Allis-Chalmers FD3 '63
Re: Güldner G40S
Hallo,
De startrelais werkt heel goed, het probleem bij mij is dat de starter zelf maar draait als hij goesting heeft en de motor nu en dan niet rond krijgt, met de oude pistons ging het nog met dat deze niet veel compressie gaven, nu alles gewoon nieuw is en alles hem nog moet zetten is het net teveel voor een slechte startmotor. Bij de D40 heb ik het ook voorgehad dat de relais bleef hangen en heb toen ook alles mooi uitgekuist en sindsdien geen problemen meer gehad.
mvg,
Wesley
De startrelais werkt heel goed, het probleem bij mij is dat de starter zelf maar draait als hij goesting heeft en de motor nu en dan niet rond krijgt, met de oude pistons ging het nog met dat deze niet veel compressie gaven, nu alles gewoon nieuw is en alles hem nog moet zetten is het net teveel voor een slechte startmotor. Bij de D40 heb ik het ook voorgehad dat de relais bleef hangen en heb toen ook alles mooi uitgekuist en sindsdien geen problemen meer gehad.
mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
- Allis-Chalmerske
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09
Re: Güldner G40S
Aan deze starter heb je nog niks gedaan? Mijn starter van m'n Allis-chalmers werkte wel nog goed maar die heb ik laten bij zetten( van 1.8pk naar 2.8pk) zodat die de motor sneller op toeren brengt als ik start,en die gooit hem nu ook een sneller rond een heel verschil om te starten nu tegen daarvoor.
Allis-Chalmers FD3 '63
Re: Güldner G40S
Nee ik heb er vroeger niet aangekomen omdat ik geen startproblemen had, met de slechte pistons moest ik gewoon warmen en starten en weg was hij, het kan ook zijn omdat hij bijna een jaar niet gebruikt is geweest.
mvg,
Wesley
mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Re: Güldner G40S
Hallo iedereen,
Gezien de toekomstplannen is mijn inlognaam gewijzigd van Deutz naar SFVke.
De starter van de Güldner is hersteld
, er zit een nieuw anker, kooltjes, startrelais en bendix in. Vandaag kwam dan de grote vraag: "doet ie het of doet het niet?" Na een beetje voorgloeien en een kort schietgebedje kwam de motor tot leven. Eindelijk verlost van het overdreven olieverbruik en de bijgaande rook, geen lekken meer en duidelijk meer pk's, het is een venijnig ding geworden. Ik moet wel nog 2 lagers van de turbine vervangen zodat de straaljagergeluiden tot het verleden behoren. Ik ga me de eerste 50 uren kalm houden en daarna lichtjes aan opbouwen zodat hij goed gerodeerd is.
View My Video
groeten,
Wesley
Gezien de toekomstplannen is mijn inlognaam gewijzigd van Deutz naar SFVke.
De starter van de Güldner is hersteld

View My Video
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
- Allis-Chalmerske
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09
Re: Güldner G40S
proficiat met uw eerste start, hij draait heel zuiver zo te horen, enkel dan de lagers van de turbine die waren bij mijn AC ook versleten.
Het geluid lijkt wat op dat van een 3 cilinder deutz 812 vind ik.
Het geluid lijkt wat op dat van een 3 cilinder deutz 812 vind ik.
Allis-Chalmers FD3 '63
Re: Güldner G40S
De Güldner is familie van Deutz, ze delen dezelfde boite en ook luchtgekoeld. Doorgaans heeft een luchtgekoelde motor ook zijn typisch geluid.
groeten,
Wesley
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Re: Güldner G40S
Hallo SFVke (al hoorde ik liever deutzke
)
proficiat met de güldner, daar moeten we ene op drinken hé
eindelijk verlost van de vraag als hij zou starten of niet.
Hij draait mooi, al kunnen we er niet veel van horen door dat straaljagergeluid
Ik hoop dat mijne zetor ook zo zal starten als hij terug samen zit!
groeten, Tim

proficiat met de güldner, daar moeten we ene op drinken hé
eindelijk verlost van de vraag als hij zou starten of niet.
Hij draait mooi, al kunnen we er niet veel van horen door dat straaljagergeluid

Ik hoop dat mijne zetor ook zo zal starten als hij terug samen zit!
groeten, Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Re: Güldner G40S
Hallo Wesley :
Zal U hem nu ook herschilderen ?
De maaibaar; komt die er terug op ?
Is die startmotor hersteld geweest bij Accuservice ?
Etienne.
Zal U hem nu ook herschilderen ?
De maaibaar; komt die er terug op ?
Is die startmotor hersteld geweest bij Accuservice ?
Etienne.
Re: Güldner G40S
Hallo Tim,
We gaan daar meer dan ene op drinken, op 1been kunt u staan he
. De Zetor zal ook erg venijnig zijn, de trekkracht van Zetor is wereldberoemd mijn buurman heeft inderdtijd met een Zetor veel vlas vervoerd van Slijpe (tegen Nieuwpoort) naar Poelkapelle met twee wagens aan 25km/h, nooit geen problemen gehad.
@ Etienne: Als het wat warmer word (rond de 20°) krijgt hij een mooi kleurtje, de maaibaar komt er ook terug op maar eerst nog wat testrijden. De starter is inderdaad bij Accuservice hersteld geweest, hij is als een nieuwe. De starter moet vroeger kapot gegaan zijn door het gebruik van een slechte batterij.
groeten,
Wesley
We gaan daar meer dan ene op drinken, op 1been kunt u staan he

@ Etienne: Als het wat warmer word (rond de 20°) krijgt hij een mooi kleurtje, de maaibaar komt er ook terug op maar eerst nog wat testrijden. De starter is inderdaad bij Accuservice hersteld geweest, hij is als een nieuwe. De starter moet vroeger kapot gegaan zijn door het gebruik van een slechte batterij.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.