We gaan verder met de zetor.
Hij draaide raar, en er zat een totaal andere injecteur tussen. Ik heb dan maar alle injecteurs uitgehaald.
Toen ik de eerste eruit haalde, hoorde ik bloebloebbloeb en zag het koelwater in de cilinder stromen,
en het koelwater begon uit de uitlaat te stromen

helemaal gek werd ik, hoe kan dit nu??
Bij de derde cilinder hetzelfde verhaal. Even denken, joint de culas kapot, waardoor er water in cilinder loopt?
Gat in cilinderbus geroest? hmm nee ook niet.
Dan maar even gekeken in mn onderdelenboek. Blijkbaar zit er rond de injectoren een bus, en rond die bus loopt
het koelwater. Dit zorgt voor de afkoeling van de injector, omdat het directe injectie is krijgt die redelijk warm.
Wel nu, blijkbaar zat er in 2 vd 4 bussen een gat geroest, waardoor het koelwater in de cilinder liep toen ik de
injectoren loshaalde. Nu ja, nog altijd niet leuk, want nu moeten alle culassen eraf..
Terwijl ik nu toch zover was, heb ik dan maar de derde culas afgenomen (elke cilinder heeft zn eigen cilinderkop, super handig!)
Zie foto's
De inlaatcollector zit boven het kleppendeksel, dit is dus het deksel van de inlaatcollector.
Merk de ferme gloeispiralen op (bij een directe injectie!) Dit is dus wel voor als het héél koud is.
Culassen
Tussen de twee culassen zie je het gat, dit is dus de luchtinlaat.
Kijk goed naar de derde injector, het is een totaal andere. Hij vernevelt veel horizontaler, en heeft
maar 4 verstuifgaten, de originele hebben er 6. Ik moet dus nog een andere vinden
zuiger
Net in het midden boven de twee kleppen, zie je het einde zitten van die bus waar de injectoren inzitten.
Die zitten redelijk vast, ik ga ze er waarschijnlijk moeten uitpersen.
Tim