Güldner G40S
Moderator: Carl
Re: Güldner G40S
Dag iedereen,
Ik ga volgende week naar de keuring, de elektriciteit moet er nog in (word allemaal nieuw). De maaibaar is inderdaad een Mörtl. De messtok ga ik nog moeten namaken, die is helaas gebroken.
groeten,
Wesley
Ik ga volgende week naar de keuring, de elektriciteit moet er nog in (word allemaal nieuw). De maaibaar is inderdaad een Mörtl. De messtok ga ik nog moeten namaken, die is helaas gebroken.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Re: Güldner G40S
Zo'n messtok of de bielle, dat maak je niet met een pannelatje. Dat was speciaal hout; men heeft mij ooit verteld welk soort hout, maar ik ben het vergeten.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Re: Güldner G40S
Dag Carl,
Ik heb gelukkig heel wat schrijnwerkers in de familie, als die een stukje hout zien kunnen ze al zeggen wat het is.
groeten,
Wesley
Ik heb gelukkig heel wat schrijnwerkers in de familie, als die een stukje hout zien kunnen ze al zeggen wat het is.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 12:46
Re: Güldner G40S
SFVke,
Wie heeft die carrosserie eigenlijk geschilderd? Die gast kent er precies wel iets van.
Wie heeft die carrosserie eigenlijk geschilderd? Die gast kent er precies wel iets van.
Re: Güldner G40S
Ik denk die schrijnwerkers uit Wesley zijn familie 

M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Re: Güldner G40S
Dag Tim,
klopt niet tis iemand dat de meesten heel goed kennen, het schijnt dat hij de presentatie doet van de OTC quiz.
groeten,
Wesley
klopt niet tis iemand dat de meesten heel goed kennen, het schijnt dat hij de presentatie doet van de OTC quiz.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Re: Güldner G40S
Dag iedereen,
Na lang zoeken heb ik de juiste velgen gevonden voor de Güldner en wel via volgende site: http://www.oldtimerplus.de . Achteraan word het 16,9-28 ipv 12,4-36 hij zal daarmee iets trager zijn maar ik ga er niet rouwig om zijn. De Güldner haald nu 45km/h en dat is net iets te snel als je kort moet remmen
groeten,
Wesley
Na lang zoeken heb ik de juiste velgen gevonden voor de Güldner en wel via volgende site: http://www.oldtimerplus.de . Achteraan word het 16,9-28 ipv 12,4-36 hij zal daarmee iets trager zijn maar ik ga er niet rouwig om zijn. De Güldner haald nu 45km/h en dat is net iets te snel als je kort moet remmen

groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Re: Güldner G40S
Hallo Wesley :
In dit verband heb ik een vraag:
Die moderne tractoren; die 50 - 60 km./h rijden ; remmen die ook op de voorwielen ?? (heb dat nog nooit goed bekeken !!)
Ze hebben toch geen ABS ?????
Etienne.
In dit verband heb ik een vraag:
Die moderne tractoren; die 50 - 60 km./h rijden ; remmen die ook op de voorwielen ?? (heb dat nog nooit goed bekeken !!)
Ze hebben toch geen ABS ?????
Etienne.
Re: Güldner G40S
Wesley, Dat is een mooie site,die kende ik nog niet.Hoeveel km moet je rijden om ze te halen?De Guldner gaat veel mooier zijn met die brede banden en orginele velgen
3cm hoogte verschil is toch miniem.
Etienne, De meest recente 4x4 traktoren remmen op 4wielen.Steyer had 30jaar geleden reeds een droge schijfrem op de kardanas van voorwielaandrijving.Bij mijn Fiat F130 bj1994
schakelt de voorwielaandrijving elektrisch in als je remt.Bij mijn New Holland TSA 110 bj2005 48km/u zitten er natte schijfremmen op de voorwielen en de voorwielaandrijving
schakelt ook in.
JCB,New Holland,Fendt, hebben reeds traktoren met een ABS systeem.
mvg Guido
tsa
3cm hoogte verschil is toch miniem.
Etienne, De meest recente 4x4 traktoren remmen op 4wielen.Steyer had 30jaar geleden reeds een droge schijfrem op de kardanas van voorwielaandrijving.Bij mijn Fiat F130 bj1994
schakelt de voorwielaandrijving elektrisch in als je remt.Bij mijn New Holland TSA 110 bj2005 48km/u zitten er natte schijfremmen op de voorwielen en de voorwielaandrijving
schakelt ook in.
JCB,New Holland,Fendt, hebben reeds traktoren met een ABS systeem.
mvg Guido
tsa
Re: Güldner G40S
Dag Guido,
Ik heb die site per toeval ontdekt. Het word een ritje van 258km richting Nederland. Wat ik al een paar keer gehoord heb is dat men dergelijke snelheden aan banden wil leggen, de max snelheid voor een landbouwvoertuig is nl 40km/h. Al wie sneller wil zou dan net als de vrachtwagens een babbelaar en een andere keuring hebben.
groeten,
Wesley
Ik heb die site per toeval ontdekt. Het word een ritje van 258km richting Nederland. Wat ik al een paar keer gehoord heb is dat men dergelijke snelheden aan banden wil leggen, de max snelheid voor een landbouwvoertuig is nl 40km/h. Al wie sneller wil zou dan net als de vrachtwagens een babbelaar en een andere keuring hebben.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.