Zoals je ziet zitten er ook al andere achtervelgen op, met 20 jaar oude bijna als nieuwe Alliance banden!
Hij ziet er al een heel stuk beter uit

de voorlopige plannen met de R19: technisch helemaal in orde
brengen om te gebruiken in het drukke oldtimerseizoen, voorlopig denk ik nog niet aan herschilderen,
hij ziet er leuk uit en redelijk origineel, en bovendien zijn er andere die ik dringend een nieuwe laag
verf wil geven (Zetor Super 50..)
Het stuurhuis zat heel veel speling op, niet moeilijk ook, het zat vol water.. De tractor moet wel
redelijk uit elkaar, stuur eraf, tank eraf, dashbord langs de stuurkolom wegschuiven, de beplating
waar de tank op steunt helemaal loshalen,... Nieuwe stalen kogels erin, nieuw kunststof busje gedraaid
die de stuuras op zijn plek houdt in de stuurkolom, een hoop vet erin en we kunnen weer voort.
De vooras van hetzelfde, tot op de draad versleten, hoeveel hectare dat ding gesproeid heeft ik weet
het niet, maar volgens mij was het de grootste loonsproeier van de streek
Fusees de helft weggesleten, wielnaaf uitgesleten waar lagers zitten, vooras uitgesleten door dat
de fuseebussen helemaal weggesleten waren, stuurkogels opversleten, man man. Gelukkig had ik
enkele goeie vervangingsonderdelen

Er is een andere vooras ondergekomen, nieuwe fuseebussen,
goeie fusee's, wiellagers correct nagesteld, een andere stuurstang, weer een hoop vet en klaar is kees.
De uitlaatcollector was een gat in geroest, de uitlaatdemper (het leuke bolletje van hanomag) was afgekraakt
en helemaal rot heb ik ook vervangen door andere in een veel betere staat. Nu rookt hij teminste langs
de uitlaat naar boven in plaats van langs de zijkant door de motorkap
Na een tijdje te hebben rondgereden lag er meestal een plas olie onder, het carter moest ervanonder
want er zat een gaatje in.. Dit is ondertussen ook al hersteld.
Intussen ben ik er ook al mee naar de keuring geweest en gekeurd als oldtimer. Was geen probleem natuurlijk,
hij remt goed genoeg en zit geen speling op het stuur en ik had mijn gevarendriehoek bij. De nieuwe
nummerplaat is ook al toegekomen, 1-OYD-322, als je mij toevallig ziet rondrijden, zwaai gerust eens
En het ritje naar de keuring was ook goed als testrit, 25km gemaakt zonder problemen!