Güldner G40S
Moderator: Carl
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
- Locatie: Brakel
Re: Güldner G40S
hallo
ja dat is zeker een mooie en goede site
ik heb dankzij deze site mijn maat aan een deutz d8005 geholpen
mvg jeroen
ja dat is zeker een mooie en goede site
ik heb dankzij deze site mijn maat aan een deutz d8005 geholpen
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Re: Güldner G40S
Dag iedereen,
Omdat de Güldner net iets te snel ging liggen er nu nieuwe banden op: 14,9-28 ipv 12,4-36. Het is nu comfortabeler rijden en de topsnelheid ligt nu rond de 38 km/h. Het verbruik ligt op een kleine 5l/uur wat goed meevalt.


groeten,
Wesley
Omdat de Güldner net iets te snel ging liggen er nu nieuwe banden op: 14,9-28 ipv 12,4-36. Het is nu comfortabeler rijden en de topsnelheid ligt nu rond de 38 km/h. Het verbruik ligt op een kleine 5l/uur wat goed meevalt.


groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
- Allis-Chalmerske
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09
Re: Güldner G40S
Die brede banden staan hem goed, maar hoe kan die nu te snel gaan? Bij mij gaan ze nooit snel genoeg
mvg,
Laurens

mvg,
Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63
Re: Güldner G40S
Tja, als hij nu nog 38 per uur loopt, dan kan ik mij voorstellen dat hij inderdaad wat al te snel liep. Je moet nog altijd vlot en veilig kunnen remmen en stoppen (want geen remmen op de voorwielen), en die oude trekker zijn ook niet bepaald zo goed in wegligging als de huidige. Bovendien is het vermogen waarschijnlijk wel wat aan de lage kant om comfortabel meer dan 40 per uur te rijden. Wettelijk gezien mag je trouwens toch niet meer als 44 per uur rijden (= 40 km/u +/- 10%)
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Re: Güldner G40S
Hallo :
Carl : is die 40 Km./h ook geldig voor die " moderne wegreuzen " ????
Ik kan ze soms bijna niet volgen met mijn Kangoo .........
Etienne.
Carl : is die 40 Km./h ook geldig voor die " moderne wegreuzen " ????
Ik kan ze soms bijna niet volgen met mijn Kangoo .........
Etienne.
Re: Güldner G40S
Dag Simar,
De max snelheid voor een landbouwvoertuig is 40km/h, alles wat sneller gaat valt eigenlijk onder transport. Ze zijn inderdaad soms moeilijk bij te houden: ik heb eens achter een Fendt met een containerkar gereden en die ging vlot naar de 80km/h
. De enigen die er baat bij hebben zijn de bandenboer en de mecaniciens
Probleem met de Güldner was als ik "rap" reed hij de neiging kreeg om te springen en echt comfortabel is dit niet, de Güldner heeft ook geen geveerde vooras zoals zijn Franse soortgenoten.
De max snelheid voor een landbouwvoertuig is 40km/h, alles wat sneller gaat valt eigenlijk onder transport. Ze zijn inderdaad soms moeilijk bij te houden: ik heb eens achter een Fendt met een containerkar gereden en die ging vlot naar de 80km/h


Probleem met de Güldner was als ik "rap" reed hij de neiging kreeg om te springen en echt comfortabel is dit niet, de Güldner heeft ook geen geveerde vooras zoals zijn Franse soortgenoten.
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Re: Güldner G40S
Hallo Wesley,
Heb hem nu nog eens in het echt gezien, en het is inderdaad veel mooier op deze wielen!
Ik ben niet echt liefhebber van hoge smalle wielen, dat is gewoon geen gezicht.
Nu nog eens de juiste voorvelgen vinden en het zal een hele andere tractor zijn.
Heb hem nu nog eens in het echt gezien, en het is inderdaad veel mooier op deze wielen!
Ik ben niet echt liefhebber van hoge smalle wielen, dat is gewoon geen gezicht.
Nu nog eens de juiste voorvelgen vinden en het zal een hele andere tractor zijn.

M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Re: Güldner G40S
Dag Tim,
Ooit vind ik wel de juiste voorvelgen. De banden achteraan zijn nu de originele maat zoals ze uit de fabriek kwamen. Het is nu een stuk beter rijden.
groeten,
Wesley
Ooit vind ik wel de juiste voorvelgen. De banden achteraan zijn nu de originele maat zoals ze uit de fabriek kwamen. Het is nu een stuk beter rijden.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.