20ste traktorwijding Rollegem
Moderator: Carl
Re: 20ste traktorwijding Rollegem
Hallo Carl:
Ik zie dat Uw tractor al gewijd is, maar hoe zit het met Uw vrachtwagen ?
Voorstel:
Zet Uw tractor op de vrachtwagen en kom met die combinatie naar de wijding.....
U zit lekker warm maar..... draai wel Uw zijvenster dicht als U in de nabijheid v/d pastoor komt,
zoniet krijgt U de volle lading. !!!
Ik heb mij zopas ingeschreven voor de Mis; wijding en de overheerlijke hutsepot......
Etienne.
Ik zie dat Uw tractor al gewijd is, maar hoe zit het met Uw vrachtwagen ?
Voorstel:
Zet Uw tractor op de vrachtwagen en kom met die combinatie naar de wijding.....
U zit lekker warm maar..... draai wel Uw zijvenster dicht als U in de nabijheid v/d pastoor komt,
zoniet krijgt U de volle lading. !!!
Ik heb mij zopas ingeschreven voor de Mis; wijding en de overheerlijke hutsepot......
Etienne.
Re: 20ste traktorwijding Rollegem
Dat is inderdaad de bedoeling. Een beetje wijwater voor de vrachtwagen zal goed van pas komen, want per slot van zaken is hij het nu die de meest gevaarlijke dingen gaat doen, namelijk op de openbare weg rijden.
Een beetje hulp van boven zal ik wellicht ook kunnen gebruiken, later dit jaar, in augustus, wanneer ik met die vrachtwagen naar het groot IH-treffen in Folles, nabij Limoges in Frankrijk, wil rijden om daar deel te nemen aan die manifestatie. Het is een organisatie van de vereniging 'Les Tracteurs Rouges' (LTR). Ik ben al een beetje aan het kijken hoe ik het zal aan boord leggen, want het is toch ongeveer 650 km enkele reis.
Een beetje hulp van boven zal ik wellicht ook kunnen gebruiken, later dit jaar, in augustus, wanneer ik met die vrachtwagen naar het groot IH-treffen in Folles, nabij Limoges in Frankrijk, wil rijden om daar deel te nemen aan die manifestatie. Het is een organisatie van de vereniging 'Les Tracteurs Rouges' (LTR). Ik ben al een beetje aan het kijken hoe ik het zal aan boord leggen, want het is toch ongeveer 650 km enkele reis.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Re: 20ste traktorwijding Rollegem
Er waren beduidend minder recente tractoren, doch de oldtimers waren wel vertegenwoordigd met een aantal zoals andere jaren.

Guido Brouckaert:

Veerle Debaes:

Ikzelf:

Met dank aan fotograaf Etienne Verschuren.

Guido Brouckaert:

Veerle Debaes:

Ikzelf:

Met dank aan fotograaf Etienne Verschuren.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Re: 20ste traktorwijding Rollegem
Hallo,
Zondag 17 januari gaat de 23 ste tractorwijding door te Rollegem na de mis van 10 u. Om 13 u is er hutsepot met worst en varkensrib.
De weersvoorspellingen zijn goed, droog en fris. Ik ga met mijn pas gerestaureerde David Brown van 1953.
mvg Guido
Zondag 17 januari gaat de 23 ste tractorwijding door te Rollegem na de mis van 10 u. Om 13 u is er hutsepot met worst en varkensrib.
De weersvoorspellingen zijn goed, droog en fris. Ik ga met mijn pas gerestaureerde David Brown van 1953.
mvg Guido
Re: 20ste traktorwijding Rollegem
Ik kom wel eens kijken, maar niet met een tractor of met de vrachtwagen. Die laatste ben ik trouwens aan het spuiten, en die kan dus niet naar buiten voor het ogenblik.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Re: 20ste traktorwijding Rollegem
Hierbij enkele foto's van de editie 2016.
De nieuwigheid van het jaar: de David Brown van Guido Brouckaert, hier bestuurd door zijn trouwe helper, die hem blijkbaar ook gespoten heeft. Proficiat !

Guido zelf zat aan het stuur van zijn Vierzon waarmee hij al jaren komt.

Ook voor de tweede keer aanwezig, Veerle en Dominique Debaes uit Rekkem.











De nieuwigheid van het jaar: de David Brown van Guido Brouckaert, hier bestuurd door zijn trouwe helper, die hem blijkbaar ook gespoten heeft. Proficiat !

Guido zelf zat aan het stuur van zijn Vierzon waarmee hij al jaren komt.

Ook voor de tweede keer aanwezig, Veerle en Dominique Debaes uit Rekkem.











Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Re: 20ste traktorwijding Rollegem
Hallo:
Mooie foto's v/d laatste 2 edities.
Guido:
Zijn dat de "normale" achterbanden van zo een David Brown? ( ze zien er een beetje overgedimensioneerd uit ?)
Is het een benzine of diesel motor; hoeveel pk.; bouwjaar; zijn verleden ??????
M.A.N. speelt de hoofdrol bij de oldtimers in Rollegem: dus volgend jaar; alle M.A.N.'s moeten daar gewijd worden.........
Etienne.
Mooie foto's v/d laatste 2 edities.
Guido:
Zijn dat de "normale" achterbanden van zo een David Brown? ( ze zien er een beetje overgedimensioneerd uit ?)
Is het een benzine of diesel motor; hoeveel pk.; bouwjaar; zijn verleden ??????
M.A.N. speelt de hoofdrol bij de oldtimers in Rollegem: dus volgend jaar; alle M.A.N.'s moeten daar gewijd worden.........
Etienne.
Re: 20ste traktorwijding Rollegem
Etienne,
Mijn DB is een prairie diesel, dit is een exportmodel voor de noord amerikaanse markt, in Belgie en zweden zijn er ook enkele verkocht.
Er werden 763prairies gemaakt waarvan 244 diesels
Verschil met de gewone cropmaster van toen : grotere motor 2.7l (37pk)
grotere banden 13.00x28
panzitting met goede vering dat je kan recht zetten voor de regen zoals de amerikaanse Farmalls. Cropmaster heeft bankje zonder vering.
Geen windscherm maar een zwaardere stuurboîte en hoger geplaatst stuur. ( de mijne heeft een gewoon stuur)
het is de eerste DB met koppelingspedaal op de linkse kant
de meeste prairies hebben de zelfde zijpanelen als de super cropmaster.
Ze werden gebouwd van oct 51 tot april 54 de mijne is van eind 53
mvg Guido,
Mijn DB is een prairie diesel, dit is een exportmodel voor de noord amerikaanse markt, in Belgie en zweden zijn er ook enkele verkocht.
Er werden 763prairies gemaakt waarvan 244 diesels
Verschil met de gewone cropmaster van toen : grotere motor 2.7l (37pk)
grotere banden 13.00x28
panzitting met goede vering dat je kan recht zetten voor de regen zoals de amerikaanse Farmalls. Cropmaster heeft bankje zonder vering.
Geen windscherm maar een zwaardere stuurboîte en hoger geplaatst stuur. ( de mijne heeft een gewoon stuur)
het is de eerste DB met koppelingspedaal op de linkse kant
de meeste prairies hebben de zelfde zijpanelen als de super cropmaster.
Ze werden gebouwd van oct 51 tot april 54 de mijne is van eind 53
mvg Guido,
Re: 20ste traktorwijding Rollegem
Hallo Guido:
Die andere, niet herschilderde, maar zeer goed bewaarde DB; is die met benzine motor ?
Die batterij staat daar nogal "raar" op.
Uw DB; hebt U die zelf hier in de streek gevonden , of via een handelaar ?
Natuurlijk dat Carl Uw DB super vindt; hij heeft een boontje voor de rode ( wat tractoren en vrachtwagens betreft !!)
Etienne.
Die andere, niet herschilderde, maar zeer goed bewaarde DB; is die met benzine motor ?
Die batterij staat daar nogal "raar" op.
Uw DB; hebt U die zelf hier in de streek gevonden , of via een handelaar ?
Natuurlijk dat Carl Uw DB super vindt; hij heeft een boontje voor de rode ( wat tractoren en vrachtwagens betreft !!)
Etienne.
Re: 20ste traktorwijding Rollegem
Etienne,
Die andere is een cropmaster diesel 2.5l, die is nog in originele staat . De trekker heeft een bank met 2 kussens.
Rechts zit de bestuurder met beide benen rechts van de versnellingsbak. De koppelingspedaal en de rempedaal zitten rechts.
Mijn DB komt uit de streek.
mvg Guido,
Die andere is een cropmaster diesel 2.5l, die is nog in originele staat . De trekker heeft een bank met 2 kussens.
Rechts zit de bestuurder met beide benen rechts van de versnellingsbak. De koppelingspedaal en de rempedaal zitten rechts.
Mijn DB komt uit de streek.
mvg Guido,