Willy Laleman uit Poperinge, een geroutineerde ploeger en net zoals ik lid van de Club en van AVOT, gaat mee in de discipline wentelploegen. Jos Cuyvers uit Puurs verdedigt onze driekleur met een gedragen rondgaande ploeg. Ikzelf ga met mijn vertrouwde kombinatie: mijn IH Super BWD-6 en mijn getrokken rondgaande 3-schaar ploeg die ik al sinds 2006 heb.

Tractor én ploeg moeten van vóór 1960 zijn om te mogen deelnemen. Voor het eerst gaan ook 2 Belgische juryleden mee.
De vraag van de Belgische Ploegfederatie kwam wel heel onverwacht en ook vrij laat. Normaal kwam die eer niet aan mij toe, maar wel aan Luc Van de Kerckhove, doch deze gaf voor dit jaar uiteindelijk forfait.
We moeten in Horsens, in de lokale landbouwschool, aankomen op donderdag 3 september vóór 16 uur voor de officiële inschrijving. We logeren en verblijven ook in die landbouwschool.
De vrijdag is een verplichte oefendag, met daarna de officiële receptie en buffet. Zaterdag begint met de officiële openingsceremonie waarna de eigenlijke wedstrijden doorgaan. Naar verluidt zijn er een tiental landen, doch dit bedriegt: "Engeland", dat aan de basis ligt van dit evenement, komt op als Engeland, Wales, Schotland, Ierland, en misschien nog onder andere namen. Het zijn dan ook de meest genomineerde deelnemers, échte profs!, met een jarenlange traditie zoals dat een echte Engelsman betaamd.
Er zijn in ieder geval ook de landen Nederland en Denemarken, en naar ik hoor, ook Duitsland. Ik kom daar later op terug, begin volgende week, als ik terug ben.
Zoals ik ook al zei, ik koester geen ambities; ik heb nog veel te weinig ervaring opgedaan met die ploeg die in onze contreien eigenlijk zeer onbekend is. Ik ben al bijzonder vereerd dat ik mag en kan deelnemen. Gelukkig ook dat ik toevallig de voorbije herfst en winter duchtig aan mijn tractor en ploeg heb gewerkt, want anders had ik gewoon niet mee gedaan: mijn materiaal stond nog niet voldoende op punt.
Ik moet hierbij mijn dank uitspreken aan de firma Vanck uit Menen die mij op alle vlakken steunt en het mij onder andere mogelijk maakte dat ik een behoorlijk oefenterrein kreeg. Bijzondere erkentelijkheid ben ik verschuldigd aan de firma Delporte (betonvloeren) uit Komen, die mij bereidwillig de mogelijkheid heeft gegeven om tractor en ploeg te vervoeren, waarvoor mijn oprechte dank.
Nu maar hopen dat mijn resultaten niet al te beschamend zijn, en duimen voor de 2 andere Belgische kandidaten die veel meer ervaring hebben.