Vierzon 302
Moderator: Carl
Re: Vierzon 302
Ik zou hem ook langs boven zetten,
want als je achter zo'n ding moet rijden met de uitlaat naar onder,
dat is gewoon niet vol te houden, tranende ogen, niezen, koppijn
Maar Wesley kennende gaat hij die motor helemaal perfect in orde brengen, zodat die een mooie
verbranding heeft en geen vuile ongezonde rookwolken met liters olie erin
want als je achter zo'n ding moet rijden met de uitlaat naar onder,
dat is gewoon niet vol te houden, tranende ogen, niezen, koppijn
Maar Wesley kennende gaat hij die motor helemaal perfect in orde brengen, zodat die een mooie
verbranding heeft en geen vuile ongezonde rookwolken met liters olie erin
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Re: Vierzon 302
Hallo Tim,
Ik ga proberen mijn best te doen, het voordeel van de vierzonuitlaat is dat hij iets naar links kijkt en dus ook in die richting "spuugt" en niet recht omhoog zoals bij bv Lanz. Ik ga mijn inlognaam behouden, de meeste mensen kennen mij nu zo en tis een herinnering aan de eerste tractor die ik volledig zelf gerestaureerd heb en soms moet een mens een keuze maken als je je dromen wil volgen: een gloeikop wat ik al altijd mooi gevonden heb of de Deutz. Nu ik heb dat voor dat de Deutz bij een jonge Deutz liefhebber is beland hier in de streek en er zeker rondritten mee gaat doen, ik ga hem dus heel veel tegenkomen
mvg,
Wesley
Ik ga proberen mijn best te doen, het voordeel van de vierzonuitlaat is dat hij iets naar links kijkt en dus ook in die richting "spuugt" en niet recht omhoog zoals bij bv Lanz. Ik ga mijn inlognaam behouden, de meeste mensen kennen mij nu zo en tis een herinnering aan de eerste tractor die ik volledig zelf gerestaureerd heb en soms moet een mens een keuze maken als je je dromen wil volgen: een gloeikop wat ik al altijd mooi gevonden heb of de Deutz. Nu ik heb dat voor dat de Deutz bij een jonge Deutz liefhebber is beland hier in de streek en er zeker rondritten mee gaat doen, ik ga hem dus heel veel tegenkomen
mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
- the_misterFENDT
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 30 jan 2009, 21:00
- Locatie: hulste
Re: Vierzon 302
Leuk restauratie project.
/Een echte vent rijdt met een fendt
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
- Locatie: Brakel
Re: Vierzon 302
jaaah dat wordt zeker een groot restauratie project
de vraag voor de uitlaat naar onder of boven: wij rijden altijd in groep en in deze groep zit er een goede maat van ons en die heeft 3 of 4 vierzons waaronder een fv 1 en die uitlaat gaat ook naar onder en dat is zeer goed voor de olie want het vliegt allemaal de kant in maar het probleem is als je stil staat dat je jezelf(en de familie) bijna vergast en als je rijd vergas je die achter je maar hij gaat het nu een pijp naar boven maken
het zal een zeer mooie trekker worden als hij af is
en altijd zorgen dat de klavette van het vliegwiel en regulateur er stevig in zit want daardoor is roland zijn vierzon bijna ontploft geweest
mvg jeroen
de vraag voor de uitlaat naar onder of boven: wij rijden altijd in groep en in deze groep zit er een goede maat van ons en die heeft 3 of 4 vierzons waaronder een fv 1 en die uitlaat gaat ook naar onder en dat is zeer goed voor de olie want het vliegt allemaal de kant in maar het probleem is als je stil staat dat je jezelf(en de familie) bijna vergast en als je rijd vergas je die achter je maar hij gaat het nu een pijp naar boven maken
het zal een zeer mooie trekker worden als hij af is
en altijd zorgen dat de klavette van het vliegwiel en regulateur er stevig in zit want daardoor is roland zijn vierzon bijna ontploft geweest
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
- Locatie: Brakel
Re: Vierzon 302
er zullen wel denk ik grotere velgen achter moeten
heir nog een site met veel informatie op
http://sfv.chez.com/
mvg jeroen
heir nog een site met veel informatie op
http://sfv.chez.com/
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Re: Vierzon 302
Hallo,
Ik ga nieuwe klavetten moeten steken, langs de kant van de oliepomp is die verdwenen, er gaan kleinere velgen op komen,orignele R24 ipv R28 (die die er nu opzitten zijn van een 202).
mvg,
Wesley
Ik ga nieuwe klavetten moeten steken, langs de kant van de oliepomp is die verdwenen, er gaan kleinere velgen op komen,orignele R24 ipv R28 (die die er nu opzitten zijn van een 202).
mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Re: Vierzon 302
Ik heb eens een foto gemaakt van de ontbrekende klavette, ik heb ook nog een verstekeling (een muis) gevonden bij de dynamo het beestje heeft het helaas niet overleefd
mvg,
Wesley
mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Re: Vierzon 302
Hallo Wesley:
Zit dat vliegwiel nu nog vast op de krukas ondanks de ontbrekende spie ?
Etienne.
Zit dat vliegwiel nu nog vast op de krukas ondanks de ontbrekende spie ?
Etienne.
Re: Vierzon 302
Hallo Simar,
Het vliegwiel zit er vast op maar moet er af voor de restauratie, het gaat dus sleuren worden om die eraf te krijgen.
mvg,
Wesley
Het vliegwiel zit er vast op maar moet er af voor de restauratie, het gaat dus sleuren worden om die eraf te krijgen.
mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Re: Vierzon 302
en draait het vliegwiel los op de krukas?
ik weet niet hoe het is van een 302, maar van onze FV1 moet je eerst de stang van de oliepomp losdoen van het excentriek achteraan op het vliegwiel, voordat je het vliegwiel eraf kan krijgen. Dus goed opletten voor je begint te trekken om het vliegwiel eraf te krijgen, dat je niets plooit.
ik weet niet hoe het is van een 302, maar van onze FV1 moet je eerst de stang van de oliepomp losdoen van het excentriek achteraan op het vliegwiel, voordat je het vliegwiel eraf kan krijgen. Dus goed opletten voor je begint te trekken om het vliegwiel eraf te krijgen, dat je niets plooit.