Vierzon 302
Moderator: Carl
Re: Vierzon 302
Hallo,
Volgend werk zijn de filters kuisen en remmen bekijken. Bij dergelijke 2takt motoren staat er bij de mazouttank een olietankje met pompje dat de olie constant rond pompt, het voordeel is dat je altijd smering krijgt ook al hang je onderste boven en een deel van de olie slurpt hij op net als bij een brommer. Bij de vliegtuigen hebben zij wel een oliecarter zoals bij de klassieke 4takt motoren maar licht aangepast zodat de pomp altijd olie krijgt. Het is ook zo dat de Vierzon zijn lucht aanzuigt via het carter.
mvg,
Wesley
Volgend werk zijn de filters kuisen en remmen bekijken. Bij dergelijke 2takt motoren staat er bij de mazouttank een olietankje met pompje dat de olie constant rond pompt, het voordeel is dat je altijd smering krijgt ook al hang je onderste boven en een deel van de olie slurpt hij op net als bij een brommer. Bij de vliegtuigen hebben zij wel een oliecarter zoals bij de klassieke 4takt motoren maar licht aangepast zodat de pomp altijd olie krijgt. Het is ook zo dat de Vierzon zijn lucht aanzuigt via het carter.
mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Re: Vierzon 302
Hallo Wesley :
Op die laatste 2 fotos kan ik nu situeren waar die barst was.
De las ziet er redelijk goed uit. Er was dus in het verticale vlak te lassen en ook aan de onderkant.
Blijkbaar hebt U het ondervonden hoe moeilijk het is om "boven het hoofd" te lassen met een FGG electrode.
Heeft U, tov de verticale las de stroomsterkte niet vermindert??
Hoeveel electroden nodig gehad ?? 2 à 3 ?? ; Ze gaan in feite "lang mee"
De volgende dagen wordt het te koud om met restauratiewerken bezig te zijn.
Ik zal een beetje wegdromen bij mijn haard-cassete!!!!!!!
Etienne.
Op die laatste 2 fotos kan ik nu situeren waar die barst was.
De las ziet er redelijk goed uit. Er was dus in het verticale vlak te lassen en ook aan de onderkant.
Blijkbaar hebt U het ondervonden hoe moeilijk het is om "boven het hoofd" te lassen met een FGG electrode.
Heeft U, tov de verticale las de stroomsterkte niet vermindert??
Hoeveel electroden nodig gehad ?? 2 à 3 ?? ; Ze gaan in feite "lang mee"
De volgende dagen wordt het te koud om met restauratiewerken bezig te zijn.
Ik zal een beetje wegdromen bij mijn haard-cassete!!!!!!!
Etienne.
Re: Vierzon 302
Hallo Etienne,
Er zijn er 10 ingegaan, ik had een geul geslepen zodat ik een zwaardere las erin kon leggen ipv een rups erop, de voortrein hangt eronder daarmee. De truc om boven het hoofd te lassen is om niet teveel in 1 keer te doen anders hebt u het smeltbad in uw nek.
mvg,
Wesley
Er zijn er 10 ingegaan, ik had een geul geslepen zodat ik een zwaardere las erin kon leggen ipv een rups erop, de voortrein hangt eronder daarmee. De truc om boven het hoofd te lassen is om niet teveel in 1 keer te doen anders hebt u het smeltbad in uw nek.
mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Re: Vierzon 302
Hallo iedereen,
Na me wat uitgeleefd te hebben in de sneeuw heb ik me ook nog serieus bezig gehouden: de filters zijn er uit en de mazoutpomp ligt open om eens goed uit te kuisen. De oliefilter is nog bruikbaar, de mazoutfilter word een nieuwe.

de mazoutfilter met extra grote mazen tegen verstoppingen

de fijne mazoutfilter


de mazoutpomp, na wat kuiswerk is hij weer los

mvg,
Wesley
Na me wat uitgeleefd te hebben in de sneeuw heb ik me ook nog serieus bezig gehouden: de filters zijn er uit en de mazoutpomp ligt open om eens goed uit te kuisen. De oliefilter is nog bruikbaar, de mazoutfilter word een nieuwe.

de mazoutfilter met extra grote mazen tegen verstoppingen

de fijne mazoutfilter


de mazoutpomp, na wat kuiswerk is hij weer los

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Re: Vierzon 302
de mazoutfilter van onze FV1 was ook in dergelijke staat, die hebben we vervangen door een mazoutfilter die nu in sommige merlo verrijkers, ik denk dat deze mss ook wel bij jou zal passen.
Wat je trekhaak betreft, ik heb gezien dat er op www.leboncoin.fr zo een trekhaak te koop staat, en nog diverse onderdelen voor een 302
Wat je trekhaak betreft, ik heb gezien dat er op www.leboncoin.fr zo een trekhaak te koop staat, en nog diverse onderdelen voor een 302
Re: Vierzon 302
Hallo Pieter,
Bedankt voor de info. De trekhaak ga ik normaal zelf namaken in staal omdat eigenlijk de as van de haak geplooid is en de haak zelf uitgesleten is. De behuizing en de veer zijn nog in goede staat. Ook de "tableau" ga ik proberen na te maken, ik ben daarvoor al naarstig gaan spioneren
.
groeten,
Wesley
Bedankt voor de info. De trekhaak ga ik normaal zelf namaken in staal omdat eigenlijk de as van de haak geplooid is en de haak zelf uitgesleten is. De behuizing en de veer zijn nog in goede staat. Ook de "tableau" ga ik proberen na te maken, ik ben daarvoor al naarstig gaan spioneren

groeten,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Re: Vierzon 302
Hallo iedereen,
Voor de Vierzonliefhebbers heb ik volgende sites gevonden: http://amicalesocietefrancaisevierzon.com/ en http://sfv.aceboard.fr/329053-247-0-Soc ... ierzon.htm
groeten,
Wesley
Voor de Vierzonliefhebbers heb ik volgende sites gevonden: http://amicalesocietefrancaisevierzon.com/ en http://sfv.aceboard.fr/329053-247-0-Soc ... ierzon.htm
groeten,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
- Locatie: Brakel
Re: Vierzon 302
hier ook og een site van vierzon door vierzon liefhebbers en voor de liefhebbers
http://sfv.chez.com/
en schieten de werken wat op met de guldner en vierzon
mvg jeroen

http://sfv.chez.com/
en schieten de werken wat op met de guldner en vierzon
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Re: Vierzon 302
Hallo iedereen,
Vandaag tussen de soep en de patatten voort gedaan, deze keer de remmen bekeken en ze zien er nog goed uit en staan droog, nu nog proberen los te krijgen.



groeten,
Wesley
Vandaag tussen de soep en de patatten voort gedaan, deze keer de remmen bekeken en ze zien er nog goed uit en staan droog, nu nog proberen los te krijgen.



groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
- Locatie: Brakel
Re: Vierzon 302
ga je ze zelf opnieyuw beleggen of laten doen?
mvg jeroen
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!