Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.
Ik durf ze gerust zelf herleggen, zou toch moeten lukken als je in een garage werkt , van de Güldner en de Deutz heb ik ze ook zelf herlegd met zo'n band en koperen nagels, zulk remmateriaal is zachter en verslijt iets vlugger maar remt ook iets beter en normaal steek je geen capriolen meer uit met dergelijke tractoren maar van de SFV ga die ruw zetten omdat er nog tamelijk veel op zit.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Ik heb nog een vraag over dat remmen beleggen. Heb voor mijn zetor nieuwe voering gekocht,
maar daar zitten nog geen gaten in. Hoe heb jij die gaten erin gemaakt, twee verschillende diameters
en tot welke diepte met het grootste boor? of bestaat er daar een speciale boor voor ofzo?
Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Ik heb ze eerst opgelegd en twee gaten geboord zodat die mooi liggen gewoon met de nagel er door en dan de rest gecenterd, de afschuining gewoon met een grotere boor in de tafelboormachine maar heel goed opletten dat je niet te diep gaat (eens kietelen) en dat je in het center blijft, door de nagels langs achter goed aan te kloppen met een puntslag gaat de nagel ook nog iets dieper erintrekken.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Hoe diep moet je dan boren met dat groter boor? Hoe diep zitten de klinknagels ongeveer onder het bovenste
van de remvoering? ik begrijp dat het niet te diep mag zijn voor de sterkte, maar te ondiep gaat de trommel toch
snel tegen de klinknagels beginnen slijten?
Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Ik heb daar nog nooit echt op gelet (of ben het vergeten); maar ik begrijp uit Uw uitleg dat de onderkant
v/d (klink)nagel konisch is (120°)?? Klopt dit?
Ik denk ook dat bij het boren met een (gewone) spiraalboor men voorzichtig moet tewerkgaan om het plots
intrekken v/h boor in die zachte ?? maar slijtvaste remvoering te vermijden.
U moet inderdaad voorzichtig zijn bij het boren, voor de afschuining kan u de tophoek van de boor wat aanpassen, tis toch zacht materiaal om in te boren.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Vandaag eens een simpel werkje gedaan na de werkuren: nieuwe inlaatvinnen gestoken, de motor gaat nu weer deftig kunnen ademen (en de mensen die achter me gaan rijden ook )
de oude vinnen naast de nieuwe:
na de montage, er moeten nog een ijzerdraadje door de bouten zodat die nooit onderaan het carter belanden:
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Wat zijn inlaatvinnen?
Doen die dienst als een soort klep?
Ik ken écht bitter weinig van gloeikoppers en van SVF. Ik hoop dat domme vragen ook gepermiteerd zijn.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Carl, ken je iets van brommers? het is een beetje hetzelfde principe,
Dit is gewoon het membraan. Als er onderdruk is in het carter gaan de kleppen open en wordt er aangezogen,
als er druk vormt blijven de kleppen gesloten, dat er geen lucht terug uit de luchtfilter geduwd wordt.
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Mijn kennis van gloeikoppen is ook niet groot maar al doende leert men.
Tim: klopt helemaal en als die vinnen kapot zijn krijg je een prachtig rook en klankspel.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.